Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته گردشگری و در حاشیه مراسم تکریم و معارفه استاندار استان لباس سنتی عشایر کهگیلویه و بویراحمد به وزیر کشور اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی عصر امروز سه شنبه ششم مهرماه ۱۴۰۰،اظهار کرد: این اقدام با هدف معرفی بیشتر آداب و رسوم مردم کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بیان کرد: لباس محلی مردان کهگیلویه و بویراحمد نشان رشادت و شجاعت آنها در طول تاریخ انقلاب اسلامی بخصوص هشت سال دفاع مقدس دارد.

وب گفت: این لباس با تلاش های اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به شماره ثبت ۳۵۷در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر هنرستان عشایری دخترانه درجرقویه گفت: طراحی و دوخت لباس‌های محلی، تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه ای، گرافیک رایانه‌ای و مدیریت خانواده رشته‌های مختلف این هنرستان است که استقبال خوبی نیز از آن شده است.
فاطمه صفاری افزود: این نمایشگاه با مشارکت ۱۶۵ هنرجو و با ارائه بیش از هزار اثر در قالب غرفه‌های لباس، گرافیک، سفال، بازارچه کسب و کار، عکس و پوستر، صنایع دستی و غذا‌های محلی تا روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ برای بازدید عموم دایر است.
شهرستان جرقویه میزبان عشایر ایل عرب است که عمده در شهر‌های نصرآباد و محمد آباد اسکان دارند و بیش از ۱۶۰۰ خانوار را شامل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد