Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در واکنش به توافق اخیر میان آمریکا و انگلیس با استرالیا در زمینه فناوری زیردریایی هسته‌ای، بازرسی آن را «بسیار پیچیده» توصیف کرد، اما مدعی شد می‌توان آن را به نحوی مدیریت کرد.

رویترز در این باره نوشت: «قرارداد اخیر بخشی از یک توافقنامه سه‌جانبه است که ماه گذشته از سوی واشنگتن، لندن و کانبرا به طور رسمی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد با خشم پاریس همراه بود، زیرا به موجب آن استرالیا قراداد فعلی خود با فرانسه بر سر زیردریایی را فسخ کرد.»

با امضای این توافق، این اولین بار است که کشوری به غیر از کشور‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی)، زیردریایی هسته‌ای دریافت خواهد کرد. ان‌پی‌تی شامل ۵ کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس است. البته هند نیز که جز این معاهده نیست، مجهز به تجهیزات زیردریایی هسته‌ای است.

اکنون رافائل گروسی با اشاره به توافق اخیر در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «از نظر فنی بازرسی این معاهده بسیار سخت است و این اولین بار است که کشوری بدون سلاح هسته‌ای، به زیردریایی هسته‌ای مجهز می‌شود.»

این مقام ارشد بین‌المللی در ادامه افزود: «هریک از طرف‌های ان‌پی‌تی می‌تواند نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای تجهیزاتی مستثنی کند، این کار می‌تواند حتی زمانی انجام شود که این تجهیزات به زیردیایی هسته‌ای سوخت‌رسانی می‌کند، البته این اقدامی نادر برای نهادی محسوب می‌شود که وظیفه حصول اطمینان از عدم ساخت بمب هسته‌ای را دارد.»

گروسی برای توضیح بیشتر در این باره گفت: «در واقع برای مدتی مواد از نظارت و دسترس بازرسان ما دور می‌شود، ما درباره اورانیوم غنی‌شده با غلظت بالا صحبت می‌کنیم. این یعنی ما باید با آمریکا، انگلیس و استرالیا مذاکرات پیچیده‌ای داشته باشیم تا اطمینان یابیم که این اقدامشان تضعیف معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی را به دنبال ندارد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره‌ای به مدت زمان این مذاکرات نکرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دو هفته پیش استرالیا اعلام کرد که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با گروه نیروی‌دریایی فرانسه را فسخ می‌کند و به جای آن، هشت زیردریایی هسته‌ای را با همکاری گروه فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت. فرانسه از قرارداد اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا برای فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به کانبرا به شدت عصبانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیردریایی هسته ای رافائل گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی زیردریایی هسته ای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان

دکتر مریم بابائیان اظهار داشت: خانم ۶۵ ساله با وزن ۱۰۳ کیلوگرم بر اثر تصادف دچار مصدومیت و به بیمارستان شهدا اعزام شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات اولیه توسط متخصص طب اورژانس و پرسنل بخش اورژانس افزود: بعد از جااندازی در رفتگی دوطرفه لگن، بیمار توسط دکتر عبدالله شکیبا متخصص ارتوپدی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

رئیس بیمارستان شهدا لردگان ادامه داد: این عمل جراحی بسیار تکنیکال و وابسته به اشعه ایلیو ساکرال بود، بطوری که اشتباه چند میلیمتری در جایگذاری پیچ می‌توانست منجر به مرگ یا لطمات جبران ناپذیری برای بیمار شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیمار با وضعیت مطلوب در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری و تحت مراقبت است.

بیشتر بخوانید

خروج توده از شکم بیمار ۴۷ ساله در شهرکرد

به گفته دکتر بابائیان؛ این عمل جراحی در سالیان گذشته به ندرت در بیمارستان شهدا لردگان انجام شده است.

وی در پایان از تلاش‌های دکتر شکیبا متخصص ارتوپدی، دکتر مکارمی متخصص بیهوشی خانم و سایر همکاران بویژه پرسنل اتاق عمل و بیهوشی قدردانی و برای مدافعان سلامت از خداوند متعال موفقیت و تندرستی را مسئلت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فواید ورزش شنا که از آن ها بی خبر بودید
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • اونای امری هم‌سطح گواردیولا و کلوپ است!