Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت امروز در دبیرستان دخترانه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سخنانی با تجلیل از مقام دانش آموزان و معلمان شهید استان گفت: شهدا مانند سایر اقشار جامعه  زندگی می کردند و با مردم بودند و به خانواده رسیدگی می‌کردند اما در مرحله دوم زندگی، خود را خالص کردند و در مرحله سوم به لقاءالله رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام حسین معصومی تهذیب نفس را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: شهدا در مرحله نهایی حیات خود، عرفان و شناختی که دیگران نداشتند را به دست آوردند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی ادامه داد: رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل در مدارس ایثارگران که دو واحد آن در مشهد هم وجود دارد، در زمان پدافندی درس می‌خواندند و در زمان آفندی در عملیات شرکت می‌کردند اما هیچگاه نمی گفتند حالا که ما قرار است شهید شویم چرا درس بخوانیم.

معصومی گفت: رزمندگان همواره درس خواندن را برای مفید بودن در جامعه می‌خواستند و نمی‌گفتند درس می‌خوانیم که برای خود مفید باشیم،  بعضی از  رزمندگان شهید شدند و برخی دیگر امروز در جامعه مفیدند، مسئولیت‌ها و تخصص‌هایی در جامعه دارند.

وی همچنان مدارس شاهد را الگوی مدارس خواند و گفت: این مدارس از باقیات‌ و صالحات امام راحل است که در سال ۱۳۶۵ فرمان تأسیس آن را صادر کردند،  باید مدارس شاهد بهترین، ارزنده‌ترین و دانشمندترین دانش‌آموزان را تحویل جامعه دهد.
در این مراسم از مادر شهیدان مدافع حرم «مصطفی و مجتبی بختی»، همسر شهید سلامت «حسین هادوی» و دانش آموزان شاهد و ایثارگر ساجده رفیعی فرزند شهید مدافع حرم «محمد رحیمی»  و مهرنگار پردل فرزند شهیده «سکینه صنعت گل» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

در مجموع خراسان رضوی  ۱۷ هزار و ۳۲۱شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه اعتلای انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی و امنیت کشور تقدیم کرده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران مشهد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی شهید سلامت بازگشایی مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مشهد انقلاب اسلامی ایران مشهد شهید سلامت بازگشایی مدارس خراسان رضوی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد