Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:00:17 GMT

تعلیق طرح ساخت اینستاگرام کودکان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۷۲۲۸

تعلیق طرح ساخت اینستاگرام کودکان

فیس‌بوک طرح ساخت اینستاگرام مخصوص کاربران زیر ۱۳ سال را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش ایمنا، روزنامه بیزینس اینسایدر نوشت: فیس‌بوک یک هفته گذشته را به رفع و رجوع ترکش‌های چاپ یک مقاله در روزنامه وال‌استریت ژورنال گذراند که با ارائه مدارک متقن نشان داده بود این شرکت به مشکلات بزرگی چون اشاعه اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا و تبعیض بین کاربران رسیدگی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله همچنین با استناد به نتایج به دست آمده از تحقیقات درون سازمانی فیس‌بوک نشان داد، استفاده از اینستاگرام برای برخی از کاربران به ویژه دختران نوجوان مضر است و تصور منفی آنها درباره خودشان را تشدید می‌کند.

در یک سند داخلی که به دست وال استریت ژورنال رسیده، در این باره اینطور آمده است: ۳۲ درصد دختران نوجوان می‌گویند وقتی از ظاهر خود راضی نیستند اینستاگرام باعث می‌شود حس بدتری داشته باشند. مقایسه‌هایی که در فضای اینستاگرام صورت می‌گیرد می‌تواند دیدگاه زنان جوان را نسبت به خودشان تغییر دهد.

پس از تمام حرف و حدیث‌ها و ابراز نگرانی‌هایی که به دنبال انتشار این گزارش به گوش رسید، حالا این غول فناوری رونمایی از نسخه اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال را متوقف کرده است. آدام موسری رئیس اینستاگرام دیروز (دوشنبه، ۵ مهر) گفت کار روی این سرویس متوقف شده تا نگرانی‌ها شنیده شوند و کارهای بیشتری برای نشان دادن ارزش نسخه کودکان اینستاگرام انجام شود. نسخه‌ای که به گفته وی بدون تبلیغات خواهد بود و والدین می‌توانند در آن بر فعالیت فرزندانشان نظارت کنند.

موسری در برنامه تودی/Today شبکه ان بی سی در این باره گفت: هنوز قویاً معتقدم ساخت نسخه‌ای از اینستاگرام که برای کودکان امن باشد کار خوبی است اما می‌خواهیم وقت بگذاریم، با والدین، محققان و کارشناسان صحبت کنیم و در مورد ادامه راه به اجماع برسیم.

موسری در بخشی از اظهاراتش درباره اینکه اینستاگرام تصور منفی یک سوم دختران نوجوان را از خودشان تشدید کرده است، حاشا کرد و گفت: فکر نمی‌کنم این چیزی باشد که نتایج آن تحقیقات می‌گفت.

اظهارنظر موسری با بیانیه‌هایی که فیس‌بوک تاکنون درباره رسانه‌ای شدن تحقیقات داخلی خود توسط روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده است، هم سو بود. اگرچه این تحقیقات از داخل خود فیس‌بوک بیرون آمده، این کمپانی تاکنون دستکم دو تکذیبیه بلندبالا در این باره منتشر کرده است.

نخستین تکذیبیه در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) و از طرف نیک کلگ از مدیران ارشد روابط عمومی فیس‌بوک منتشر شد. وی در این بیانیه گزارش وال استریت ژورنال درباره تحقیقات فیس‌بوک را برچسب زنی تعمدی و غلط به فعالیت این کمپانی دانست و گفت این گزارش انگیزه‌های اشتباه را به مدیران و کارکنان فیسبوک نسبت داد.

دومین تکذیبیه هم روز یکشنبه (۴ مهر) توسط پراتیتی رایچدوری نایب رئیس و سرپرست تحقیقات فیسبوک منتشر شد که می‌گفت این طور نبود که این تحقیقات نشان دهند اینستاگرام برای دختران نوجوان مضر است. اینستاگرام بیشتر از اینکه این دوران سخت را بدتر کرده باشد تحمل آن را راحت‌تر کرده است!

با وجود انتشار این تکذیبیه‌ها، مثل روز روشن است کمپانی فیس‌بوک قصد دارد با توقف رونمایی از اینستاگرام کودکان کابوسی را که این رسوایی برایش ایجاد کرده است، رفع و رجوع کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525414

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینستاگرام فیسبوک اطلاعات شخصی در فیسبوک کودکان فضای مجازی کاربران فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وال استریت ژورنال دختران نوجوان فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم

کیا سراتو یکی از خودروهای محبوب شرکت خودروسازی کیا موتورز است که در سال ۲۰۰۳ در کره تولید و عرضه شد. تا کنون ۴ نسل از این خودرو تولید شده است که نسل دوم آن از سال ۱۳۹۳ توسط شرکت خودروسازی سایپا آغاز گردید.

به گزارش ایسنا به نقل از یدک هاب، کیا سراتو در ابتدا با هدف رقابت با تویوتا کرولا، هیوندای النترا، هوندا سیویک و مزدا ۳ طراحی و تولید شد که از نظر پلتفرم و ظاهر شباهت هایی با هیوندای النترا دارد. کیا سراتو در دو نوع دنده دستی ۱۶۰۰ و دنده اتوماتیک ۲۰۰۰ عرضه می شد که در سال ۱۳۹۸ به دلیل وجود تحریم های بین المللی از تولید شرکت خودرو سازی سایپا کنار گذاشته شد. از جمله دلایل محبوبیت سراتو در ایران می توان به کیفیت ساخت بالای آن در کنار قطعات یدکی فراوان و مناسب و امکانات رفاهی قابل قبول این خودرو اشاره کرد.

بررسی کمک فنر سراتو سایپایی

یکی از مهم ترین بخش های هر خودرو، سیستم تعلیق خودرو است که شامل لوازم جلوبندی و زیربندی آن از جمله سیبک ها، فنرها، کمک فنرها، طبق، موج گیر و سایر لوازم است. وظیفه اصلی این سیستم، اتصال چرخ ها به بدنه خودرو و هدایت و کنترل حرکت خودرو می باشد. سیستم تعلیق خودرو در ترمز و توقف خودرو نیز نقش مهمی ایفا می کند و با تحمل وزن خودرو، ضربات وارده از پستی و بلندی ها و ناهمواری های جاده را به خوبی جذب نموده و با تبدیل ضربات به ارتعاش، آن ها را مدیریت می کند. با وجود سیستم تعلیق خودرو حرکت خودرو با نرمی و آرامش انجام شده و از استهلاک و خرابی سایر قطعات خودرو به دلیل ضربات شدید جلوگیری می شود. یکی از مهم ترین قطعات سیستم تعلیق خودرو کمک فنر است که خرابی آن موجب عدم پایداری خودرو شده و کنترل ماشین در حین رانندگی برای راننده مشکل می شود. در واقع کمک فنر خودرو ارتباط مستقیمی با ایمنی خودرو دارد و در صورت خرابی باید به سرعت برای تعویض آن اقدام شود. در خودروی سراتو نیز کمک فنر یک قطعه کلیدی و مهم محسوب می شود که بر کیفیت سواری و ایمنی آن تاثیر جدی دارد.

کمک فنر سراتو سایپایی چه وظیفه ای دارد؟

کمک فنر خودروی سراتو یکی از قطعات مهم این خودرو محسوب می شود که در پشتیبانی از سیستم تعلیق خودرو و بهبود کنترل و پایداری در رانندگی نقش مهمی ایفا می کند. این قطعه در جذب لرزش ها و شوک ها، حفظ تماس بین چرخ و سطح جاده و همچنین حفظ تعادل خودرو نقش اساسی دارد و در هنگام ترمزگیری به کنترل پایداری و استحکام رانندگی کمک ویژه ای می کند.

برای خرید کمک فنر سراتو سایپایی به کدام فروشگاه مراجعه کنیم؟

فروشگاه اینترنتی یدک هاب در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و با واردات انواع قطعات یدکی خودروهای هیوندای و کیا این قطعات را به دارندگان این خودروها عرضه نمود. کمک فنر سراتو سایپایی یکی از این قطعات است که با کیفیت بالا و قیمت مناسب در یدک هاب عرضه می شود. این فروشگاه همچنین در زمینه عرضه چراغ جلو آوانته و سایر قطعات پر مصرف مانند فیلتر بنزین سانتافه نیز فعالیت دارد. شما می توانید با خیالی آسوده از کیفیت بالا و قیمت مناسب واشر کامل سوناتا را از یدک هاب تهیه کنید. فروشگاه یدک هاب با ارائه قیمت های رقابتی پشتیبان منحصر به فردی برای شما به شمار می رود.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • کمک فنر سراتو سایپایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب از کجا تهیه کنیم
  • پست اینستاگرام ترامپ از جو بایدن
  • عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد
  • تعلیق بازی اودینزه - رم در پی یک حادثه
  • پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن
  • (تصویر) پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن
  • پست جدید ترامپ در اینستاگرام از جو بایدن (عکس)
  • ضرورت تأمین زیر ساخت‌های لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی