Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت دولتی «روس اتم» در مسکو، دو طرف با اشاره به روابط راهبردی ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف، بر تلاش خود برای توسعه همکاری‌های دو کشور در باره انرژی صلح آمیز هسته‌ای تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر سه شنبه در مورد توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز گفت وگو و رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقام بلندپایه ایرانی و روسی در دیدار امروز خود که با شرکت کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه انجام گرفت، در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در عرصه انرژی هسته ای رایزنی کردند.

در این نشست دو طرف با تاکید بر اینکه ایران و روسیه روابط راهبردی و درباره مسائل گوناگون همکاری دارند اعلام کردند که تلاش دارند همکاری‌های دو کشور در باره انرژی صلح امیز هسته‌ای  را  نیز با سرعت بالاتری دنبال کنند.

محمد اسلامی و «آلکسی لیخاچف» همچنین در خصوص آخرین تحولات و همکاری های سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم تبادل نظر کردند.

اسلامی با اشاره روابط عمیق و راهبردی تهران و مسکو در عرصه‌های گوناگون دوجانبه و بین‌المللی گفت: همکاری دو کشور در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های اتمی به خوبی پیش می‌رود و این همکاری‌ها باید هرچه بیشتر گسترش یابد.

معاون رئیس جمهوری ایران در این نشست اظهار امیدواری کرد که دوطرف از طریق این گفت‌وگوها روند همکاری‌ها را تقویت کنند و به آن شتاب دهند.

الکسی لیخاچوف رئیس سازمان دولتی روس‌اتم نیز از تعمیق مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استقبال کرد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه محمد اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران اخبار روسیه محمد اسلامی سازمان انرژی اتمی ایران صلح آمیز هسته ای انرژی صلح روس اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریف از همکاری با ایران در حوزه انرژی خبر داد

به گزارش خبرآنلاین شهباز شریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین ایران و پاکستان، اظهار کرد: امروز در موارد مختلف دوجانبه با ایران تبادل نظر داشتیم و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی هم صحبت کردیم. با ایران در حوزه‌های انرژی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک همکاری خواهیم داشت.

به نقل از ایسنا وی با یادآوری اینکه ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت، گفت: توافق کردیم که در تجارت دوجانبه، سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری در حوزه انرژی همکاری داشته باشیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898268

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • شریف از همکاری با ایران در حوزه انرژی خبر داد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود