Web Analytics Made Easy - Statcounter

انواع خط و خش روی خودرو ممکن است به وجود آید که رفع هر کدام از آن‌ها متفاوت است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: بسیاری از افرادی که علاقه به خودرو دارند، با دیدن خراشی بر روی آن آزرده خاطر می‌شوند؛ منظورم این است که هرکسی که ماشین خود را دوست دارد نمی‌تواند تحمل کند که خراشی بر روی خودرو باشد و هر بار با دیدن این خراش ناراحت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون قصد داریم همه چیز را در مورد انواع خط و خش‌هایی که روی خودرو می‌افتد را بررسی کنیم. هر نوع رفع آسیب بدنه متفاوت است و برخی از آن‌ها را در این گزارش بررسی خواهیم کرد.

یکی از راه‌های از بین بردن خراش‌های عمیق بوجود آمده بر روی اتومبیل‌ها لیسه‌گیری است. لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی بخشی از عمل خشگیری بدنه یک اتومبیل است. به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند.

اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. رفع هر کدام از انواع خراش‌های بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.

خراش‌ها بین مواردی که به سختی قابل مشاهده هستند تا عمیق متفاوت است و در ۳ نوع خراش سطحی، خراش سطح ۲ و خراش عمیق متمایز می‌شود.

خط و خش شفاف: همانطور که همه می‌دانیم یک لایه بسیار نازک روی بدنه خودرو وجود دارد که رنگ خودرو را در برابر مسائل محیطی مانند قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید، باران اسیدی، گرد و غبار و ... محافظت می‌کند.

خراش پرایمر (Primer): پرایمر محافظ دیگری است که تولیدکنندگان به بدنه خودرو می‌زنند تا سطح روی آن درخشان و صاف به نظر برسد. اگر خراش‌های خودرو لایه اولیه را از بین ببرد، به لایه پرایمر می‌رسد و اگر این سطح، آسیب دیده باشد، رنگ بدنه خراب می‌شود و اگر اقدامات حفاظتی به موقع انجام نشود، احتمال رنگ پریدگی وجود دارد. این کار به زمان و تخصص بیشتری نیاز دارد و توصیه می‌شود کل قسمت را رنگ کنید تا از تفاوت ناهموار رنگ جلوگیری شود.

خراش رنگ: وقتی یک خراشیدگی آنقدر شدید باشد که بتوانید ورقه فلزی را در زیر لایه‌ها ببینید، تعمیر آن واقعا سخت است. اگر کسی بخواهد با استفاده از سنگ، کلید یا هر وسیله تیز دیگر، یا هنگام تصادف، اتومبیل را مشکل دار کند، این نوع خراش ایجاد می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت اقدامات اصلاحی را انجام دهید تا از هرگونه علت اصلی دیگر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: مروری بر تاریخچه لامبورگینی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانستنی های خودرو ترفندها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانستنی های خودرو ترفندها بدنه خودرو روی خودرو خراش ها خط و خش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم
  • (ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول