Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@10:28:49 GMT

کاهش وزن سریع با ۶روش کاربردی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۸۲۳۰

کاهش وزن سریع با ۶روش کاربردی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کاهش وزن در پزشکی، کاهش حجم بدن تعریف می‌شود. کاهش وزن می‌تواند ناشی از بیماری باشد یا اینکه در ادامه چاقی یا اضافه وزن صورت پذیرد.

کاهش وزن در نهایت به مفهوم کالری موجود در بدن و کالری خارج شده از آن برمی‌گردد یعنی اگر بیشتر از نیاز سوخت و ساز بدنتان، مواد غذایی دریافت کنید، میزان کالری موجود در بدن شما افزایش می‌یابد و در نتیجه موجب افزایش وزن شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان اگر به دنبال کاهش وزن سریع خود هستید، به غذا‌هایی که می‌خورید و خودتان انتخاب نمی‌کنید توجه کنید؛ برای مثال با مصرف باقی مانده غذای کودک خود در بلند مدت دچار انباشت کالری در بدن و در نتیجه افزایش وزن می‌شوید.

در ادامه به ۶ مورد از توصیه متخصصان در رابطه با کاهش وزن سریع و ایمن می‌پردازیم.

۱-قهوه بنوشید

روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. کافئین موجود در قهوه می‌تواند نفخ شکمی و مشکلات گوارشی را کاهش دهد و به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان می‌تواند به بدن شما در سلامتی و بهبود متابولیسم کمک کند.

۲-نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید

بر خلاف تصور اکثر مردم بدن بیشترین کالری خود را فقط از مواد خوراکی جامد دریافت نمی‌کنند، بلکه نوشیدن آب میوه یا نوشیدنی قهوه کارامل به اندازه خوردن یک کاسه سیب زمینی سرخ کرده به بدن کالری برساند؛ بنابراین میزان مصرف آب، نوشابه، قهوه و چای شیرین را کنترل کنید. اگر هر یک از این نوشیدنی‌ها را در طول روز مصرف کنید، حداقل ۸۰۰ کالری اضافی در شب دریافت کرده اید.

۳-غذا‌های تند بخورید

به گفته متخصصان مصرف غذا‌های تند می‌تواند به شما در کاهش کالری دریافتی کمک کند. کپسایسین موجود در غذا‌های تند باعث ترشح هورمون‌های مانند آدرنالین را در بدن شما افزایش دهد، که می‌تواند توانایی شما در سوزاندن کالری را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن فلفل تند ممکن است به شما کمک کند تا آهسته‌تر غذا بخورید و از پرخوری اجتناب کنید. در غذا‌های خود علاوه بر فلفل تند می توانید از زنجبیل و زردچوبه هم استفاده کنید.

۴-زودتر بخوابید

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد خواب کمتر از هفت ساعت در شب می‌تواند متابولیسم شما را کُند کند. علاوه بر این، وقتی بیشتر بیدار هستید، به طور طبیعی بیشتر احتمال دارد که میان وعده‌های پرکالری مثل اسنک‌ها را مصرف کنید.

۵- غذا‌های غنی از مواد معدنی میل کنید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به عنوان یک ضد نفخ و متعادل کننده متابولیسم عمل کنند. غذا‌هایی که سرشار از پتاسیم شامل سبزیجات برگ دار، پرتقال، سیب زمینی شیرین، هویج، خربزه، موز، گوجه فرنگی گل کلم هستند مصرف خوراکی‌ها با مواد معدنی بالا می‌توانند بر کاهش فشار خون و خطر ابتلا به سکته قلبی موثر باشند.

۶-ورزش کنید

ورزش در هر زمان برای بدن مفید است، اما در زمان کاهش وزن همراه با رژیم غذایی متناسب ورزش می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش کالری انباشته شده در بدن کمک کند، علاوه بر این ورزش با ایجاد نشاط روحی به شما در مسیر کاهش وزن کمک بسزایی می‌کند.

پربیننده ترین 3ماه تا تولید قرص کرونا آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۶) تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونایی ها آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۵) واکسیناسیون کرونا برای دانش آموزان اجباری است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- ژاپن کشوری است با میراث فرهنگی غنی و فلسفه‌هایی منحصربه‌فرد که پتانسیل این را دارد که نگاه ما را به جهان در جهت بهبود وضعیت زندگی تغییر دهد.

در اینجا 6 مفهوم ثابت شده طی زمان را که به نظر باورنکردنی می رسند، از این گنجینه کهن حکمت شرقی خدمت تان تقدیم می کنیم. مفاهیمی که بینش های ارزشمندی را در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی به دست می دهند.

این مفاهیم خردمندانه کمک مان می کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با فضل و هدفمندی بیشتری و در کمال آرامش دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*مزایای ورزشِ مجازی برای کودکان

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*وابستگی چيست و چگونه زندگی ما را به بند می‌کشد؟

*با کج‌خلقی کودکان چه کنیم؟ +توصیه‌های کاربردی

*تنبیه بدنی فرزندان؛ اشتباهی که نباید تکرار کرد (+ 5 روش‌ جایگزین)

*با بی‌حوصلگی بچه‌ها چه کنیم؟ + پنج گام برای رفع بی‌حوصلگی

*چرا فرزندپروری هلی‌کوپتری مردود است؟ +تست و توصیه‌های کاربردی

*هنر چگونه رشد کودکانمان را جهت می‌دهد +6 توصیه برای کارخلاقۀ کودکان در منزل

*چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد