Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در مورد ساخت یک میلیون مسکن در دولت سیزدهم و نقش شهرداری تهران در این زمینه توضیحاتی داد. علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با میزان در مورد مشارکت شهرداری تهران در طرح ساخت یک میلیون مسکن در پایتخت اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی داشتیم مطرح شد که در تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار و همچنین ۴ هزار و پانصد و شصت هکتار بافت فرسوده وجود دارد که حتما باید یک سهم قابل توجهی از ساخت یک میلیون مسکن را با ایجاد تسهیلات ویژه در شهر تهران و با توجه به ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قرار است جلساتی بین شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در زمینه ساخت یک میلیون مسکن ادامه داشته باشد و در همین زمینه هفته گذشته به همراه معاونان در شهرداری تهران یک جلسه‌ای داشتیم که چهارچوبی را در این زمینه تنظیم کرده و منتظر هستیم تا جلسات با وزارت راه و شهرسازی برگزار شود تا براساس چهارچوب مشخص اقدامات لازم برای ساخت مسکن را اجرایی کنیم.

زاکانی با اشاره به ورود شهرداری تهران به ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد و جوانان اظهار کرد: شهرداری تهران وظیفه خود می‌داند ناظر به مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان اقدام به ساخت مسکن کند و از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کند؛ همچنین علاوه بر طرح ساخت یک میلیون مسکن از دیگر ظرفیت‌ها برای ساخت مسکن در شهر تهران استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:
زباله گردی در شان پایتخت نیست برچسب ها: تهران شهرداری کرونا زاکانی شهرداری تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تهران شهرداری کرونا زاکانی شهرداری تهران ساخت یک میلیون مسکن شهرداری تهران ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند

رئیس جمهور هم‌افزایی نهاد‌های انقلابی همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید ابراهیم رئیسی در شانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت مردمی که بعد از ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش پیشرانی صنعت مسکن در اقتصاد کشور، افزایش تولید مسکن را از مولفه‌های مهم تحقق شعار سال، یعنی رونق و جهش تولید دانست و با اشاره به آثار مثبت اجتماعی آن، بر تلاش مجاهدانه همه بخش‌های مرتبط برای افزایش تولید مسکن در سال جاری در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه و همچنین رفع مشکلات موجود به ویژه تامین مالی لازم تاکید کرد.

رئیس جمهور به میدان آمدن و هم‌افزایی نهاد‌های انقلابی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه با دستگاه‌های دولتی متولی امر مسکن را از جمله زمینه‌های تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته تاکنون در زمینه رفع موانع ساخت و ساز مؤید رشد و پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است.

رئیسی ساخت و تحویل ۱۴۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده تعهدات دولت‌های قبل و همچنین واگذاری ۷۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن شهری را از جمله اقدامات قابل توجه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه تولید مسکن برشمرد و با اشاره به اقدام بی‌سابقه ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان قم، بر اهمیت پیگیری در به نتیجه رسیدن کار‌ها تاکید کرد و از همه مدیران در مرکز و استان‌ها خواست تحقق طرح نهضت ملی مسکن را تا حصول نتیجه قطعی به صورت مجدانه و مجاهدانه پیگیری کنند.

در این جلسه همچنین با حضور رئیس جمهور ۷ مصوبه از جمله «تامین هزینه‌های آماده‌سازی مسکن برای متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به صورت قرض‌الحسنه از محل صندوق ملی مسکن»، «اولویت‌دهی واگذاری زمین به متقاضیان کمیته امداد امام خمینی (ره)» و «ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت واحد‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی علاوه بر وام نهضت ملی مسکن توسط صندوق ملی مسکن» به تصویب اعضا رسید.

دیگر خبرها

  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد
  • رئیس جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • احضار و تفهیم اتهام ۷۹ نفر از کارکنان شهرداری پاکدشت
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم