Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از عادت‌های خطرناکی که بسیاری از افراد ممکن است بدان مبتلا باشند، شنیدن موسیقی با صدای بلند است.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل نوشت: شنیدن موسیقی در هنگام رانندگی، یکی از عادات اشتباهی که ممکن است بسیاری از افراد با آن درگیر باشند؛ اما این عادت دارای خطراتی که ممکن است از آن آگاه نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیقاتی که از سوی دانشگاه برونل لندن به انجام رسیده، شنیدن موسیقی بلند به هنگام رانندگی می‌تواند به خستگی مغز منجر شده و راننده را در معرض انجام اشتباه قرار دهد.

بر اساس این تحقیق، پژوهشگران ۳۴ داوطلب بالغ را در هنگام انجام رانندگی با شبیه ساز رانندگی در مسیر‌های خاص مورد آزمایش قرار دادند.

در این آزمایش ۸ دقیقه ای، رانندگان با پنج رویداد از جمله عبور عابران پیاده، چراغ قرمز و سبقت کامیون روبرو می‌شدند و باید پاسخی مناسب به این رویداد‌ها می‌دادند.

محققان در این بررسی رفتار و عملکرد هر راننده را نیز در شرایط‌های صوتی مختلف مانند سر و صدای ترافیک شهری، صحبت کردن، موسیقی آرام، موسیقی بلند، موسیقی بی کلام مورد آزمایش قرار دادند.

آن‌ها در این بررسی دریافتند موسیقی بلند همراه با خواننده سبب می‌شود تا برانگیختگی احساسی بیشتری در افراد در مقایسه با موسیقی آرام ایجاد کند.

موسیقی بلند

این در حالی است که پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده بود؛ موسیقی بلند می‌تواند سطح پرخاشگری را بالا برده و اعتماد به نفس بیش از حد را در میان افراد، خصوصا رانندگان جوان تقویت کند. همچنین رانندگان باید از موسیقی ملایم به هنگام رانندگی در داخل شهر‌ها برای بهبود وضعیت احساسی خود استفاده کنند.

پروفسور «Costas Karageorghis» محقق و روانشناس از دانشگاه برونل، به نشریه تایمز انگلیس گفت: مهمترین نکته‌ای که هنگام گوش دادن به موسیقی هنگام رانندگی باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید شخص از نظر روانی دچار بار ذهنی نیست.

همچنین بر اساس این پژوهش با کاهش عوامل حواس پرتی، رانندگان خوب می‌توانند روی جاده تمرکز کرده و بنابراین شانس بیشتری برای شناسایی به موقع خطرات احتمالی را دارند.

بیشتر بخوانید: غذا‌های شادی‌بخش

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رانندگی هنگام رانندگی موسیقی بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ چشمه خاور اظهار کرد: ایستگاه‌هایی برای استراحت و توقف رانندگان تعبیه شده است که می‌طلبد رانندگان در این مسیر‌ها توقف و استراحت کامل کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف این پویش، افزایش ایمنی سفر‌های نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودرو‌های شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، اشاعه و پاس داشت ارزش‌های دینی و مذهبی در طول سفر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص فرهنگ ایمنی و فرهنگ درست رانندگی و به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بتهوون استعداد ژنتیکی کمی در موسیقی داشته است
  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • روش بسیار آسان برای جلوگیری از خواب آلودگی در هنگام رانندگی
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • سلفی با بحران!
  • ما چقدر شبیه انسان‌های نئاندرتال‌‌ هستیم؟