Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@10:32:10 GMT

دمشق خواستار رفع فوری تحریم‌های سوریه شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۸۲۸۱

دمشق خواستار رفع فوری تحریم‌های سوریه شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه الاخباریه سوریه، صباغ روز سه‌شنبه بر لزوم رفع فوری و غیر مشروط تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه از مردم سوریه تأکید کرد.

وی افزود: جنگی که علیه کشور ما از سوی برخی کشور‌ها تحمیل شد، زیان‌های بسیاری به توسعه و پیشرفت ملت سوریه زد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین به پاکسازی مناطق جنوبی این کشور اشاره کرد و گفت: موفقیت‌هایی که در استان درعا کسب شد، توجه دولت سوریه را به بازگشت امنیت و ثبات به سراسر کشور ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صباغ افزود: سوریه به طور جدی برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد که دمشق مخالف هر گونه دخالت خارجی در فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی یا تلاش برای تحمیل جدول‌های زمانی ساختگی است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ترکیه به اقدامات خصمانه و مخرب خود در خاک سوریه ادامه می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین سازمان ملل سوریه بسام صباغ اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایران در در پنجاه و چهارمین اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی در شهر چنگدو چین بر بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس تاکید کرد.

وی افزود: ایران طی دوره زمانی ۶ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) مقارن با دوره‌های چهل و سوم تا چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، ریاست آن را برعهده داشته و در ۳ سال متوالی نیز (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) مقارن با دوره‌های چهل و نه، پنجاه و پنجاه و دومی اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، نایب رئیسی گروه کاری ذیل کمیته را برعهده داشته و از آن تاریخ تاکنون این سمت‌ها معلق مانده است.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوط و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

رئوفی در همین حال تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

بر پایه این گزارش، در زمینه بازگشت ایران به جایگاه قبلی خود در این اجلاس جهانی با برخی از اعضای آن از جمله رئیس بلژیکی زیر کمیته رایزنی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در دبیرخانه اجلاسیه مورد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

در این اجلاسیه موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی ایمنی و کیفیت مواد غذایی، نظام‌نامه‌های جهانی و سایر خط مشی‌های ایمنی برای حفاظت از بهداشت مصرف کننده و تصحیح تجارت جهانی است. هدف از تدوین کدکس، ایجاد استانداردهایی است که علاوه بر حفاظت از سلامت مصرف کنندگان، اقدامات قانونی در فروش مواد غذایی را تضمین کرده و تسهیلات تجاری برای کشورهای تحت پوشش فراهم آورد. اجرای کدکس در کشورهای مختلف به همکاری متخصصان رشته‌های مختلف علمی که مرتبط با مواد غذایی، سندیکای مصرف کنندگان، صنایع تولید و فرآوری، اداره‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و تجار باشند، نیاز دارد.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6087256

دیگر خبرها

  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • مهاجم سابق و یک لژیونر خواستار پرسپولیسی شدن
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود