Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر شورای پول و اعتبار،  سقف تسهیلات مسکن حسابهای انفرادی و زوجین تهرانی از محل اوراق را با احتساب جعاله برای انفرادی ۲۸۰ و برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان تصویب کرد.

برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت میزان تسهیلات انفرادی که معادل ۸۰ میلیون تومان بود به ۱۶۰ میلیون تومان و برای حساب‌های ۱۶۰ میلیون تومانی زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر شهرها نیز تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی حساب‌های انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۷.۵ درصد است. بازپرداخت وام جعاله ۵ ساله معادل ۶۰ ماه و بازپرداخت تسهیلات اوراق نیز حداکثر ۱۲ ساله معادل ۱۴۴ ماه است.

محاسبات نشان می‌دهد اقساط ماهیانه وام جدید مسکن در شهر تهران ۸.۶ میلیون تومان است که بسیاری از خانوارها توانایی پرداخت چنین مبالغی را ندارند.

محمدحسن مرادی - مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن - در این باره گفته است: ملک در رهن بانک قرار می گیرد و تسهیلات گیرنده باید مدارکی ارائه کند که نشان دهنده توانایی پرداخت اقساط باشد.

در این خصوص محمد سرگزی - عضو کمیسیون عمران مجلس - این وام را تنها برای قشری که از استطاعت مالی خوبی برخوردار هستند و توان پرداخت اقساط ۸.۶ میلیون تومانی را دارند مناسب دانسته و گفته است: این وام برای خانه‌دار کردن جامعه هدف مناسب نیست.

به گفته سرگزی، راه حل بهبود وضعیت مسکن تامین زمین ارزان قیمت برای انبوه‌سازان و نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی بوده تا واحدهای مسکونی با قیمت مناسب ساخته و به بازار عرضه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات بانکی باید به حوزه ساخت مسکن سوق پیدا کند اظهار کرد: بی‌تردید اگر طرح جهش تولید و تامین مسکن به درستی اجرا شود و اراضی تحت اختیار دستگاه‌های دولتی به وزارت راه منتقل و  به حوزه ساخت مسکن اختصاص پیدا کند در کنار نظارت بر مصالح ساختمانی و جانمایی مناسب زمین برای ساخت خانه، در بازه زمانی مناسبی شاهد کنترل بازار مسکن و جبران عقب ماندگی در این حوزه خواهیم بود.

از طرف دیگر دولت افزایش ساخت و ساز از طریق طرح جهش تولید و تامین مسکن با هدف گذاری احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال می کند.

محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - بیان کرده است: در نظر داریم تا بیشترین کمک را به دهک‌های اول تا سوم داشته باشیم. این کمک‌ها شامل پایین بودن نرخ سود تسهیلات، تخفیف تا ۱۰۰ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی، ارائه مصالح ارزان قیمت و خدمات مهندسی با نرخ مناسب خواهد بود. این پیشنهادات به شورای عالی مسکن ارائه شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: میلیون تومانی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در روند متوازنی قرار داشت و یکدست نزولی شد. با وجود اینکه ریتم بازار طلا کاهشی بود، اما روند حباب در بازار سکه افزایشی شد. معامله‌گران، به ثبات نسبی بازار ارز و اثر آن بر بازار طلا تاکید دارند.

کاهش انس جهانی به بازار طلا خط داد
گفتنی است انس جهانی طلا از شب گذشته تا لحظه نگارش این گزارش کاهش ۵۰ دلاری داشته و با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است؛ بنابراین می‌توان گفت با نوسان کاهشی انس جهانی طلا اثر افزایش محدود دلار خنثی شد؛ امروز، طلای جهانی لیدر اصلی بازار طلا بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند افت قیمت انس طلا بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اثر کاهشی گذاشته است. معامله‌گران، روند بازار طلا را با ثبات ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند، فعلا روند قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد، مگر آنکه اتفاق خاصی در حوزه بین‌المللی، سیاسی یا اقتصادی رخ دهد.


نوسانات سکه کوچک شد
قیمت سکه امامی روز دوشنبه سوم اردیبهشت با کاهش ۹۱ هزار تومانی با رقم ۴۳ میلیون و ۳۰۳ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۱۷۵ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در سومین روز هفته قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۰۹ هزار تومان کاهش داشت و به کانال ۱۵ میلیونی برگشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۶۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در سومین روز معاملاتی هفته برخلاف کاهش قیمت، افزایش قابل توجهی داشت. حباب سکه امامی ۷۶۱ هزارتومان، سکه بهار ۷۱۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۳ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان رشد داشت.

دیگر خبرها

  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی