Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@11:57:48 GMT

بیوگرافی جانان ارگودر

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۳۸۳۷۷

بیوگرافی جانان ارگودر

جانان ارگودر بازیگر معروف ترک است که فعالیت بازیگری خود را در سال 2006 آغاز کرده است و اکنون هم به فعالیت خود مشغول است. او در سریال های متعددی ایفای نقش کرده است که از معروف ترین آنها میتوان به "هزار و یک شب" و "بهزاد: پلیس آنکارا" اشاره کرد. در ادامه ی مطلب به معرفی بیشتر این بازیگر محبوب ترک میپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:




چکیده ای از بیوگرافی جانان ارگودر

نام: جانان ارگودر

محل تولد: استانبول

تاریخ تولد:15 ژوئیه 1977

همسر ها: کریستوفر برک(جدا شده) - کنان اجه

فرزندان: 1 فرزند

قد:173 سانتی متر

وزن:56 کیلو گرم

 


 
بیوگرافی جانان ارگودر

جانان ارگودر در استانبول ترکیه زاده شده است. نام پدرش اوستون ارگودر و نام مادرش رقیه اوگودر است. پدرش دکتر استون ارگودر استاد علوم سیاسی و رئیس سابق دانشگاه بغازی ترکیه است. خانواده او بوسنیایی تبار هستند.

 

جانان ارگودر از 5 سالگی تحت آموزش رقص باله بود و تا 14 سالگی به تمرینات خود ادامه داد. او دوران ابتدایی اش را در مدرسه ی حرفه ای شیشیلی گذرانده است. سپس در مقطع دبیرستان از یک مدرسه آمریکایی اسکوندر فارق التحصیل شد و در رشته ادبیات انگلیسی  در دانشگاه استانبول ادامه تحصیل داد و بعد از یکسال در 18 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد.

 

جانان ارگودر در آمریکا مدرک کارشناسی خود را در رشته ی جامعه شناسی و تئاتر از کالج فرانکلین و مارشال اخذ کرد و مقطع ارشد را در رشته بازیگری در مدرسه استودیو تئاتر بازیگران دانشگاه نیو اسکول ادامه داد.

 

همچنین جانان مدتی در آموزشگاه موسیقی  و هنر های نمایشی شکسپیر در لندن آموزش دیده است. به نقل از گزارشی جانان ارگودر در ورک شاپ های آکادمی موسیقی و هنر های نمایشی لندن شرکت کرده است.

جانان ارگودر در سال 2003 به عنوان عضو مادام العمر وارد استودیو بازیگران شد و در آنجا فرصت همکاری با افرادی مثل الن برستین، لی گرانت، الین استریچ و دیوید مارگولیز را پیدا کرد.

 

جانان به دلیل کار در استودیو بازیگران با چهار نفر از همکارانش انتخاب شد تا در ورک شاپی  با حضور ماریو بیاگینی و توماس ریچاردز شرکت کند.

او در سال 2007 برای اجرای نقش نانسی در یک فیلم به نام تیر اندازی جانسو روبلینگ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل در جشنواره بین المللی فیلم هوبوکن شد.

 

جانان پس از 14 سال زندگی در آمریکا در سال 2007 به ترکیه بازگشت و در سریال های زیادی ایفای نقش کرد.

 
زندگی شخصی جانان ارگودر

جانان در سال 2005 با همکلاسی اش کریس برک  که بازیگر و کارگردان آمریکایی بود ازدواج کرد و  بعد از دو سال، در سال 2009 از او جدا شد.

جانان در سال 2007 با بازیگر ترک تاردو فلوردون آشنا شد اما این رابطه بعد از گذشت هفت سال در سال 2014 به جدایی ختم شد.

 

در سال 2014 جانان با موزیسین ترک یالچین آشنا شد که این رابطه هم ختم به جدایی شد.

دومین همسر جانان ارگودر کنان اجه بازیگر ترکیه ای است. جانان و کنان صاحب فرزند هستند و در سال 2017 با هم ازدواج کرده اند.

کنان اجه بازیگر مرد ترک است که در 24 دسامبر 1980 در دبی - امارات متحده عربی متولد شده است، اما ملیت او ترکیه ای است.

 


 
ابتلا جانان ارگودر به سرطان سینه

جانان ارگودر در سال 2021 به سرطان سینه مبتلا شد و برای طی کردن دوره درمان خود قادر به همکاری با سریال "با مدیر برنامه هایم تماس بگیر" نبود و از آن جدا شد.

جانان در رابطه با بیماری اش گفته است: نگران نباشید، حالم خوب میشود. تا آخرین لحظه که درمان اجازه دهد کار میکنم.

او امیدوار است که مجدد بتواند به این سریال برگردد و بتواند کار خود را ادامه دهد.

 


 
سریال ها و فیلم های جانان ارگودر

از جمله فیلم های معروف جانان ارگودر میتوان به فیلم "آب شناس"  "تیر اندازی به جانسون روبلینگ" و "بهزاد  پلیس آنکارا" اشاره کرد.

 از سریال های معروف جانان "هزار و یک شب" و "نبرد گل ها" را می توان نام برد.

 


 

جانان بعد از 14 سال زندگی در آمریکا، در سال 2007 برای ایفای نقش در سریال تلویزیونی ترکیه ای به نام "پشت چاقو" پیشنهادی دریافت کرد. این پیشنهاد راه را برای حضور او در سریال هزار و یک شب هموار کرد و جانان همبازی بازیگران مشهوری چون برگوزار کورل و هالیتار گنچ شد. سریالی که در اروپای شرقی و آفریقالی شمالی، قفقاز و عربستان بسیار معروف شد.

 

بعد از آن در سریال دیگری به نام "بهزاد پلیس آنکارا" حضور پیدا کرد که پخش آن سریال تا سال 2012 ادامه داشت.




جانان برای ایفای نقش زن در نمایشنامه پرچم جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را در مراسم اهدای جوایز تئاتر عفیفه ژاله دریافت کرد.

 

 

او به همراه  دامین لوئیس و باب هاسکیتز در فیلم سینمایی "آرزو" در سال 2010 ایفای نقش کرد و در سال بعد آن هم در فیلم سینمایی "بهزاد: تو را در قلبم ندارم" در نقش ساوجه اسرا ایفای نقش کرد.

 

در سال 2021 در سریال "زنبور ها" بازی کرد و به گزارش پرشین وی در سال 2013 یا سریال "درویش پیروز" و در نقش لیلا گورسوی باز به تلویزیون برگشت.

در فیلم "آب شناس"  که در سال 2014 پخش شد نقش یک پرستار را بازی میکند و در همان سال در سریال تلویزیونی نبرد گل ها در نقش گلفام سیپاهی  حضور پیدا کرد و پخش این سریال تا سال 2016 ادامه پیدا کرد.


جانان ارگودر موسیقی را در آکادمی لندن آموخته است

 

در سال 2016 در فیلم یک کارگردان و فیلم نامه نویس فرانسوی - عراقی (هنر سلیم) به نام "لباس تنگ" ایفای نقش کرد و همبازی بازیگر معروف ترک به نام طوبا بویوک اوستون شد. او در این فیلم نقش ونوس را اجرا کرد و به عنوان یکی از فیلم های شناخته شده وی به شمار می آید.

در همین سال (2016) او در فیلم"هرج و مرج" در نقش فادیمه حضور پیدا کرد.

در سال 2017 در سریال تلویزیونی "ستارگان من شاهند" در نقش زینب ایفای نقش کرد.



 
زندگی هنری جانان ارگودر

این بازیگر علاوه بر مهارت داشتن در بازیگری، از 5 سالگی به مدت 10 سال رقص باله، دو سال تپ دنس و دو سال رقص فلامنکو با استاد معروف ایتالیایی - آمریکایی خوزه گرکو  کار کرده است و به تمرینات خود ادامه داده است. جانان ارگودر موسیقی را نیز در آکادمی لندن آموخته است. او به زبان های ترکی، انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی تسلط کامل دارد.

 

زبان انگلیسی او گویش آمریکای شمال شرقی دارد و بدون هرگونه لهجه ای غیر از انگلیسی است.

او در حال حاضر در ترکیه زندگی میکند و به خوبی با آمریکا آشنایی دارد.

در رشته های ورزشی به اسب سواری علاقه خاصی دارد.

جانان ارگودر در طراحی مد هم سر رشته دارد و یک طراح مد موفق است.

این بازیگر همانند سایر بازیگران دیگر در صفحات اجتماعی مختلفی فعالیت دارد و فعال است. او عکس هایی از خود ، همسر و فرزندش را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارد.
برچسب ها: بیوگرافی ، ناطقان ، ارگودر ، بازیگر ، ترکیه ، معروف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیوگرافی ناطقان بازیگر ترکیه معروف ایفای نقش سال 2007 سریال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌هنرمندان سینما و تلویزیون در کاری خدا پسندانه باحضور در منزل رجبعلی بریمانی،بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون رف، از از مش فتاح سریال‌های ونگ وا و سوزگلام عیادت کردند.

رجبعلی بریمانی هنرمند پیشکسوت مازندرانی، حدود  چهار دهه در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارد ، چند وقتی است به دلیل بیماری در منزل بستری شد که هنرمندان سینما و تلویزیون به عیادت وی رفتند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم‌های "وِل وِله"، "چراغ‌هایِ ناتمام"، "گذر" و سریال‌های "پایتخت ۶"، "شکوه یک زندگی"، "آهوی ماه نهم"، "هِدارپِه"، "کَلّه وَنگ" و ... حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • عکس| بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون