Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوریخواهان مجلس سنا برای دومین بار پیاپی مانع از تصویب طرح دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال شدند. 

دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا این روز‌ها به شدت به دنبال جلوگیری از دو فاجعه مالی در این کشور هستند. در عین حال آن‌ها در تلاشند تا بودجه‌های پیشنهادی بایدن که بسیاری آن را طرح بلندپروازانه رییس جمهور می‌دانند را به تصویب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا در این رابطه گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند از قدرت خود برای برداشتن محدودیت سقف بدهی‌های دولت استفاده کنند.

این اختلافات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از دموکرات‌های معتقدند حدود ۵ هزار میلیارد دلار بدهی کشور به دلیل سیاست‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا در زمینه کاهش مالیات و برخی هزینه‌ها به وجود آمده است.

کریس کونز، یکی از سناتور‌های دموکرات مجلس در این باره گفت: لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت امروز چهارشنبه در کنگره مطرح خواهد شد. این احتمال وجود دارد که چنین لایحه‌ای به صحن سنا ارجاع داده شود.

قانونگذاران آمریکا تنها دو روز زمان دارند تا از تعطیلی احتمالی دولت تا قبل از نیمه شب پنجشنبه یعنی زمان پایان سال مالی جاری جلوگیری کنند. آخرین تعطیلی دولت در آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ داد که ۳۵ روز به طول انجامید.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت: دولت بایدن تا ۱۸ اکتبر سال جاری زمان دارد تا گزینه‌های خود برای پرداخت بدهی‌های دولت را ارائه دهد.

در آستانه انتخابات سال آینده کنگره در آمریکا، تعطیلی دولت می‌تواند ضربه سنگینی به دموکرات‌ها وارد کند و امید‌ها برای پیروزی این حزب در انتخابات میان دوره را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه زیرساختی دولت آمریکا بدهی دولتی آمریکا جمهوری خواهان تعطیلی دولت دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند