Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان ملل در امور سوریه هجدهم ماه آینده میلادی را تاریخ دور ششم نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روسیا الیوم، «گی‌یر پدرسن» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق طرف‌های سوری برای از سرگیری مذاکرات درباره قانون اساسی خبر داد و آن را یک «خبر خوب» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: «خبر‌های خوبی دارم که باید به شما گزارش دهم. پس از هشت ماه کار شدید با روسا و نمایندگان شرکت‌کننده در مذاکرات، خوشحالم که اعلام می‌کنم دعوتنامه‌ها را برای شرکت در ششمین دور نشست کمیته قانون اساسی ارسال کرده‌ام».

پدرسن اعلام کرد که که یک گروه کوچک از کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ عضو، ۱۸ اکتبر آینده در ژنو گردهم خواهند آمد.

وی خواستار اجرای کامل قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت شد و گفت زمان آن فرا رسیده است که برای یک فرایند سیاسی فشار وارد شود.

کمیته قانون اساسی سوریه شامل ۱۵۰ عضو اعم از نمایندگان دولت سوریه، معارضان و جامعه مدنی است و یک کمیته کوچک ۱۵ نفره برای هر تیم متشکل از ۴۵ نفر تشکیل شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در کار کمیته تدوین قانون اساسی تاکید کرد.   «بسام صباغ» گفت: قانون اساسی و همه چیز مربوط به آن مسئله‌ای است که باید به دست خود سوری‌ها تعیین شود.
نماینده کشورمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل هم تاکید کرد: کمیته باید بدون هیچ گونه دخالت یا فشار خارجی به کار خود ادامه دهد.   آقای تخت روانچی افزود: تعیین هرگونه مهلت ساختگی برای پایان فعالیت آن یا هر شرایط و الزامات مشابه دیگر، بر فعالیت آن تأثیر منفی خواهد داشت.   نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اشغال بخش‌هایی از سوریه باید خاتمه یابد و همه نیرو‌های خارجی ناخوانده باید این کشور را بدون هیچ پیش شرط ترک کنند. برچسب ها: سوریه ، مذاکرات ، قانون اساسی سوریه ، شورای امنیت ، سازمان ملل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سوریه مذاکرات قانون اساسی سوریه شورای امنیت سازمان ملل کمیته قانون اساسی قانون اساسی سوریه شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان برگزاری جلسه بعدی حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!