Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جراحی زیبایی بینی از پر چالش‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، زیرا متغیر‌های زیادی باید در نظر گرفته شوند تا به نتیجه مطلوب برسند. بسیار مهم است که عوارض جزئی و عمده مربوط به این عمل را بدانیم تا بتوانیم در مواقع ضروری از آن‌ها پیشگیری کرده و به سرعت آن‌ها را درمان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپتورینوپلاستی یک عمل ظریف و دشوار است که نیاز به دانش دقیق آناتومیکی و تجربه بالینی زیاد دارد؛ بنابراین، شایع‌ترین عوارض جراحی بینی که باید شناخته شده و در صورت امکان به اندازه کافی از آن‌ها جلوگیری شود را در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم.


ترشحات خونین از بینی
خروج ترشحات خونی از بینی در طول هفته اول پس از انجام عمل جراحی بینی یک اتفاقی طبیعی است، که در صورت نیاز می‌توان با استفاده از یک گاز استریل کوچک از آن جلوگیری کرد و در صورت نیاز باید مجدد آن را تعویض کرد.


درد و ناراحتی
درد و ناراحتی از دیگر عوارض مرتبط با جراحی بینی است. شدت این درد می‌تواند از خفیف تا متوسط باشد و پیش بینی می‌شود که این درد در ۷۲ ساعت اولیه کاهش یابد، اما اگر بیشتر از سه رو این عارضه را داشتید به پزشک خود مراجعه کنید.


تورم و نفخ
تورم، پف و کبودی یکی از عوارض جانبی مورد انتظار بعد از جراحی بینی است، که پس از انجام عمل جراحی بینی ظاهر می‌شود و این عارضه معمولا تا روز دوم عمل مشهود است و سپس با گذشت زمان و با توجه به اندازه و گسترش آن بهبود می‌یابد. این کبودی‌ها؛ از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اغلب در اطراف چشم ظاهر می‌شود، اما کبودی‌ها ممکن است بیشتر گسترش پیدا کرده و در نواحی زیر چشم گسترش یابند، معمولا پزشکان برای کاهش تورم از آتل پس از جراحی بینی استفاده می‌کنند.


خارش و بی حسی
انتظار می‌رود که فرد پس از انجام عمل جراحی بینی در نوک بینی، دندان‌های جلویی فوقانی یا سقف دهان احساس بی حسی کند و این به دلیل اختلال موقتی در برخی از اعصاب ناحیه بینی در حین عمل است. با این حال، باید توجه داشت که حس این نواحی به تدریج در عرض چند هفته باز می‌گردد، یا در برخی موارد نادر ممکن است چند ماه طول بکشد.

زخم حاصل از جراحی نیز معمولاً احساس موقت خارش و بی حسی ایجاد می‌کند. در دوره رشد مجدد اعصاب و بافت‌ها در نواحی بهبود یافته، نیازی به استفاده از هیچ گونه درمانی برای این علائم نیست. احساس در نوک بینی به آرامی برمی‌گردد.

 

افزایش ترشحات مخاطی
افزایش ترشحات مخاطی در گلو پس از جراحی بینی یکی دیگر از عوارض جانبی است که معمولاً ظاهر می‌شود و علت تشکیل آن به دلیل استنت‌هایی است که در داخل بینی نصب شده است. با این حال، استنت‌ها به طور موقت بینی را تحریک می‌کنند تا بیش از حالت طبیعی مخاط تولید کند. هنگامی که استنت‌ها از بینی برداشته می‌شوند، این عارضه از بین می‌رود.


گرفتگی بینی
انجام عمل جراحی بینی ممکن است باعث شود، بیمار دچار برخی مشکلات تنفسی یا گرفتگی بینی شود که از جمله عوارض رایجی است که در هفته اول عمل ایجاد می‌شود و مشکلات تنفسی معمولاً با از بین رفتن تورم و پف از بین می‌روند، این عارضه یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که ممکن است بعد از عمل ظاهر شود.


کاهش حس بویایی وچشایی
کاهش یا تغییر موقتی حس چشایی یا بویایی یک امر عادی است که پس از جراحی بینی، به دلیل نقص در برخی از اعصاب بینی در حین عمل رخ می‌دهد و این تغییرات معمولاً طی یک روز تا یک هفته بعد از عمل شروع به بهبود کند.


عوارض نادر جراحی بینی
پیشرفت چشمگیر در زمینه جراحی و جراحی پلاستیک و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پزشکان برای جلوگیری از عوارض و مشکلات سلامتی در بیماران انجام می‌دهند، به کاهش وقوع این عارضه‌ها کمک زیادی کرده است، بنابراین باید تأکید کرد که جراحی بینی نسبتاً بی خطر است و بسیار نادر است که عوارض و مشکلات درازمدت ایجاد شود.


بسته به زمان بروز، این عوارض نادر را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. اگر این عوارض در طول عمل یا در مرحله بهبودی اولیه ظاهر شود، که چهار هفته از زمان جراحی تخمین زده می‌شود، این عوارض به عنوان عوارض اولیه شناخته می‌شوند. یا عوارض کوتاه مدت، در حالی که هرگونه عارضه پس از این زمان ظاهر شود به عنوان عوارض بلند مدت شناخته می‌شود و هر یک از این عوارض را می‌توان با جزئیات به شرح زیر توضیح داد.


عوارض اولیه: از جمله عوارض شدیدی که ممکن است در مدت کوتاهی پس از عمل در برخی موارد ظاهر شود مانند عوارض جانبی دارو‌های بیهوشی.

پزشک هنگام انجام جراحی بینی برای تسکین درد و اطمینان از ایمنی عمل جراحی به بیهوشی متوصل می‌شود. با پیشرفت زیاد در زمینه مراقبت‌های پزشکی و بیهوشی، عوارض جانبی ناشی از بیهوشی عمومی بسیار کم شده اند، از جمله این عوارض گلو درد است که اغلب طی چند روز بدون نیاز به هیچ گونه مداخله درمانی به تنهایی بهبود می‌یابد، علاوه بر این احتمال احساس حالت تهوع در بیمار وجود دارد.

در این مورد با استفاده از دارو‌های ضد تهوع می‌توانید از این عارضه جلوگیری کنید. قبل از عمل جراحی در صورت سابقه شخصی قبلی، تهوع و یا استفراغ را به متخصص بیهوشی اطلاع دهید.


 خونریزی: بینی شامل گروهی از رگ‌های خونی حساس است که ممکن است در حین عمل در معرض آسیب قرار گیرند. مهم است که پزشک را از تمام دارو‌هایی که بیمار استفاده می‌کند مطلع سازید، زیرا در صورت مصرف برخی دارو‌ها رقیق کننده خون خطر خونریزی افزایش می‌یابد.


عفونت: عفونت در نتیجه جراحی بینی نیز یک مورد بسیار نادر است.عفونت در صورت بروز با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها درمان می‌شود. 


سوراخ شدن تیغه بینی: تیغه بینی به دیواره‌ای گفته می‌شود که مجرای راست بینی را از راه هوایی چپ جدا می‌کند و در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است در حین عمل جراحی بینی سوراخ شدن این تیغه رخ دهد.


بهبود و ترمیم برخی از زخم‌های ناشی از جراحی در برخی موارد ممکن است، بیشتر از حد معمول طول بکشد و این مشکل اغلب در افراد سیگاری بیشتر ظاهر می‌شود؛ معمولاً با پانسمان و پوشاندن زخم برطرف می‌شود، در صورت عدم ترمیم طبیعی زخم، مشورت با پزشک ضروری است.

منبع: الف

کلیدواژه: انجام عمل جراحی بینی جراحی بینی برخی موارد عوارض جانبی ظاهر می شود حین عمل ظاهر شود دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی وزش باد گرم در امروز و فردا همچنین خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی از کلیه طبیعت گردان و هم استانی‌های گرامی تقاضا داریم حتماً و مواکدا” نسبت به رعایت مسائل ایمنی در افروختن آتش در مناطق چهارگانه، جنگلی، تالابی و مراتع توجه جدی داشته باشند تا شاهد بروز سوانح آتش سوزی در این مناطق و از بین رفتن جنگل و گونه‌های جانوری و گیاهی نباشیم.

وی افزود: متأسفانه همه ساله با وزش باد گرم و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی هستیم که این بی توجهی خسارات بسیار سنگین و بعضاً جبران ناپذیر را به بار می‌آورد لذا در خواست می‌کنیم تا گردشگران و طبیعت گران محترم تا حد امکان از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک هستند خودداری کنند و در صورت نیاز به این کار حتماً از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان تصریح کرد: محیط زیست گیلان آماده دریافت گزارشات از طریق سامانه ١۵۴٠ نیز می‌باشد.

کد خبر 6062865

دیگر خبرها

  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ۳ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند
  • ۳ گردشگرنوروزی درآب های بندرکنگان نجات یافتند
  • ۳ گردشگر نوروزی از غرق شدن در آب‌های کنگان نجات یافتند
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برای حفظ کاهش وزن افراد در ماه رمضان موارد زیر باید رعایت شود
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان
  • هنگام بروز گوش درد کودکان در سفر چه کنیم؟ (فیلم)