Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی القاصی، با اعلام آزادی بیش از ۵ هزار زندانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ گفت: ۹۲۵ زندانی نیز به کمیسیون عفو و بخشودگی معرفی شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، دادستان تهران به همراه یک تیم ١٦٥ نفره قضائی متشکل از معاونان و سرپرستان دادسراهای تهران، دادستان‌های شهرستان‌های تابعه تهران و برخی از معاونان، قضات اجرای احکام و دادیاران ناظر زندان روز گذشته به زندان تهران بزرگ رفتند تا در دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی پرونده هایشان، زمینه آزادی تعدادی از آنها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که تا بعد از نماز مغرب و عشا به طول انجامید، دادستان تهران و هیئت قضائی همراه، با تک تک زندانیان ملاقات چهره به چهره داشتند و به درخواست‌ها و مشکلات آنها رسیدگی کردند.

القاصی‌مهر از آزادی ٢٧٥ نفر از محکومان به حبس در راستای ماده ١٤ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خبر داد و گفت: در این بازدید ٦٨ نفر از محکومان مالی و ردمال و دیه از محل اعتبارات اداره کل اوقاف استان تهران، ستاد دیه و خیرین با بدهی یک میلیارد و ٥ میلیون تومان شناسایی و اقدامات لازم برای آزادی آن‌ها انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 5348 نفر از زندان های استان تهران آزاد شدند، افزود: همچنین در این بازه زمانی شاهد کمک 13 میلیاردی خیرین برای آزادی زندانیان بوده‌ایم.

دادستان تهران از شناسایی و معرفی ٩٢٥ زندانی به کمیسیون عفو اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این ٨٧٥ محکوم مالی از جمله محکومان دیه و ردمال شناسایی و با دادخواست اعسار آن ها موافقت شد.

از دیگر دستاوردهای این بازدید می توان به شناسایی ١٦٥ زندانی برای استفاده از نهادهای ارفاقی اعم از آزادی مشروط، تعلیق، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی ( پابند) اشاره کرد.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این دیدار ٥٥ نفر از محکومان مالی شناسایی و به واحد صلح و سازش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان که تحت نظارت دادیاران ناظر است، معرفی شدند.

دادستان تهران در ادامه با بیان اینکه اگر جامعه و بدنه جامعه درست شود زندان خود به خود درست می‌شود گفت: زندان و محیط زندان و جمعیت کیفری آن،معلول کارکردهای اجتماعی است بنابراین اگر مشکل اشتغال و بیکاری را رفع کنیم، همچنین فقر جامعه و مشکلات معیشتی مردم مرتفع شود شاهد جرم نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت: دو جرم مواد مخدر و سرقت اکثریت زندانی‌ها را شامل می شود. نزدیک به 90درصد کسانی که به دلیل مواد مخدر یا سرقت روانه زندان می شوند بیکار هستند، بنابراین اگر مشکل این افراد حل شود ما شاهد این همه گرفتاری و زندانی نخواهیم بود و اگر فرد شغل داشته باشد قطعا سر از زندان در نمی‌آورد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه وقتی فردی بیکار است،شغلی و درآمدی ندارد به مشاغل کاذب روی می‌آورد و ممکن است در این حالت مرتکب جرائم خشن و جرائم سنگینی هم شود اظهار داشت: بنابراین اگر زمینه جرائم و آسیب‌های اجتماعی،همچنین فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی حل شود موضوع زندان هم درست می‌شود. باید تلاش کنیم سرمنشأ درست شود؛ اما اگر زندانی‌آزاد و در جامعه رها شود باز هم ممکن است به زندان بازگردد.

القاص مهر با بیان اینکه نیاز امروز کشور مساله تولید، اشتغال و حمایت از چرخه اقتصادی کشور است تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های دولت و نهادهای تأثیرگذار در جهت فعال‌سازی واحدهای صنعتی تولیدی، حمایت از مقوله تولید، حمایت از اشتغال استفاده شود و قطعا اگر این مسایل حل شود بسیاری از مشکلات مرتفع و شاهد آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادستان تهران دادستان تهران دادستان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنی آلوز آزاد شد؛ لحظه عجیب خروج ستاره برزیلی و وکیلش از زندان +ویدیو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زی‌سان: پس از ۱۴ ماه و پنج روز زندان، دنی آلوز با پرداخت یک میلیون یورو لازم برای وثیقه، از زندان آزاد شد.

دادگاه بارسلونا روز چهارشنبه ۲۰ مارس با آزادی موقت او تا زمان تجدیدنظر در مورد حکم ۴.۵ سال زندان آلوز موافقت کرد و تا امروز دوشنبه او نتوانسته بود وثیفه یک میلیون یورویی را تهیه کند.

مدافع برزیلی بالاخره امروز وثیقه یک میلیون یورویی را واریز کرد و پس از امضای حکم آزادی موقت به همراه وکیلش، اینس گواردیولا، زندان برایان ۲ را ترک کرد.

دنی آلوز هنگام خروج از زندان با اعتراض مردمی که جلوی زندان جمع شده بودند، روبه‌رو شد. آنها به شدت با آزادی موقت او مخالف بودند و شعار می‌دادند

منبع: خبر ورزشی

سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • آزادی ۲۲ زندانی زنجانی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • دنی آلوز آزاد شد؛ لحظه عجیب خروج ستاره برزیلی و وکیلش از زندان +ویدیو