Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی افزود: ظرفیت این طرح‌ها پنج هزار و ۳۰۰ متر مکعب است که با اجرای آن علاوه بر انجام آبخیزداری و آب‌خوان‌داری، نسبت به مهار آب‌های جاری، کنترل فرسایش رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک، بهبود پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های زیرزمینی اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی تصریح کرد: تامین آب زمین‌های کشاورزی پایین‌دست، کاهش جریان روان‌آب‌ها، کم شدن دبی موج سیلاب در هنگام بارندگی‌ها و ذخیره نزولات جوی از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۱۳۸۶ – ۱۳۸۵ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و در طول این سال‌ها بین یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که برابر نبود هیچ بارشی به‌مدت ۲ سال است.

۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی بوده که این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری خشکسالی بروجن چهارمحال وبختیاری خشکسالی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: بارش باران محور‌های شهرکرد به کوهرنگ، شهرکرد به فارسان و بروجن به شهرکرد را لغزنده کرد.

بیشتر بخوانید

محور‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری لغزنده است

وی افزود: رانندگانی که قصد تردد از این محور‌ها را دارند احتیاط لازم را داشته باشند.

نوربخش از رانندگان خواست: با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری