Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل در دادگستری آذربایجان غربی با میانجی گری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: با میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل  اختلاف ویژه زندانیان ارومیه درجلب رضایت خانواده اولیای دم ، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و  زندانی پس از تحمل ۱۱ سال حبس از زندان آزاد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در پی درخواست زندانی محکوم به قصاص از شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه مبنی بر انجام مذاکرات صلحی با اولیای دم  جهت بخشش ایشان ، پرونده  وی در دستور کار این شعبه قرار گرفته و به حول و قوه الهی و با بهره گیری از سایر ظرفیت های محلی و ریش سفیدان موفق شدند پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم را  جهت  بخشش قاتل جلب نموده و زمینه آزادی زندانی و رهایی وی از قصاص را فراهم آورند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: با قدردانی از زحمات  اعضای شورای حل اختلاف  ارومیه  و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن  زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف بیان داشت : با توجه به حضور روحانیت معزز، روسای ایلات و عشایر و متنفذین منطقه در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش، این مجموعه ها از توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده های مهم قتل وطایفه ای را می‌باشد.

عتباتی در پایان با تأکید بر جایگاه رفیع عفو وگذشت گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، مهربانی، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قتل اعدام سازش صلح و سازش آذربایجان غربی سازش قتل آذربایجان غربی اولیای دم حل اختلاف شورای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اولین جلسه شورای طبقه بندی زندان های آذربایجان غربی در سال 1403 با حضور   رئیس کل دادگستری استان،   دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل زندان ارومیه و در حوزه های قضایی با حضور اعضای کمیته برگزار شد.

در این جلسات که به منظور پایش وضعیت قضایی محکومین برای استفاده از نهادهای ارفاقی برگزار شده بود، 176 درخواست مورد بررسی قرار گرفت که با 138 مورد موافقت شد.

از این تعداد  54 مورد مرخصی، 4 مورد مرخصی پایان حبس، 37 مورد اشتغال، 16 مورد آزادی مشروط، 14 مورد تعلیق مجازات و 13 مورددرخواست  پابند الکترونیک بود.

  این کمیته به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز به منظور بهره مندی حداکثری محکومین واجد شرایط و رسیدگی به درخواست آنان برای اجرای برنامه عملیاتی دادستان کل کشور و تاکیدات   رئیس کل دادگستری استان مبنی بر طرح پایش مستمر کلیه محکومان از حیث وضعیت قضایی و امکان برخورداری از ارفاقات قانونی و اعمال سیاست سازش در زندانهای استان در مرکز استان و همزمان در حوزه های قضایی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند