Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:36:10 GMT

مشق محبت در مدارس چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۰۲۵

مشق محبت در مدارس چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آئین شور عاطفه‌ها هر ساله با همکاری اداره‌کل کمیته‌امداد استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در این آئین مشق محبت را می‌آموزند و با ایثارگری آشنا می‌شوند.

فرحناز قائدامینی هفتم مهرماه در آئین نمادین مهر عاطفه‌ها در شهرکرد با تاکید بر اینکه مهرماه آغاز بهار تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: غنچه‌های علم و دانش در فصل پاییز و مهرماه شکوفا می‌شوند، امسال سال تحصیلی با شعار " تعلیم و تربیت با کیفیت در سایه مهر حسینی" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد، تقارن ایام حسینی با بازگشایی مدارس فرصت مغتنمی است تا سیره امام حسین(ع) برای دانش‌آموزان تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: آئین شور عاطفه‌ها هر ساله با همکاری اداره‌کل کمیته‌امداد استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مشق محبت را می‌آموزند و با ایثارگری آشنا می‌شوند، دانش‌آموزانی که در این مکتب تربیت شدند در دوران دفاع مقدس ایثارگری کردند و امروز باوجود اینکه برای بسیاری از افراد ایثارگری دانش‌آموزان دور از ذهن بود، شاهد ایثار دانش‌آموز قهرمان و ایثارگر علی لندی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی که به دست امام خمینی(ره) کاشته شد امروز با ایثارگری خون شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی آبیاری می‌شود، عنوان کرد: پس از شهادت این شهید بزرگوار دانش‌آموزان اعلام کردند که همه حاج قاسم سلیمانی هستیم، ایثارگری دانش‌آموز ۱۵ سال علی لندی در سال ۱۴۰۰ نشان داد راه شهید فهمیده، بهنام محمدی و ... ادامه دارد.

قائدامینی یادآور شد: امروز دانش‌آموزان در جشن شور عاطفه‌ها ایثار از مال را تمرین می‌کنند تا با مشق عشق همسالان خود را در شادی آغاز سال تحصیلی شریک کنند، ایثار از مال زمینه‌ساز ایثار از جان خواهد شد، رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مایه افتخار است.

 مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امیدواریم با پایان بیماری منحوس کرونا شاهد حضور پرشور دانش‌آموزان در مدارس باشیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی و درس‌هایی که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود در جمع شکل می‌گیرد.

جمع‌آوری ۲.۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح شور عاطفه‌ها

در ادامه این آئین جاسم محمدی فارسانی- مدیرکل کمیته امداد  چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات این نهاد در کاهش فقر و محرومیت در استان، اظهار کرد: امسال در چهار مناسبت کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک‌هایی را به نیازمندان در استان انجام داد.

وی افزود: در ماه مبارک مبارک رمضان در طرح اطعام و احسان مهدوی حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، در طرح نذر قربانی بالغ بر چهار میلیارد تومان و در طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر تاکنون بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح شور عاطفه‌ها نیز از اواسط شهریورماه سال‌جاری آغاز شده و تا ۱۶ مهرماه نیز ادامه دارد ، در این طرح نیز تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین جهت تهیه اقلام آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد  چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در تلاشیم به سمت ریشه‌کنی فقر در جامعه حرکت کنیم، گفت: با اجرای طرح شور عاطفه‌ها به دنبال این هستیم که هیچ دانش‌آموزی به‌علت فقر مالی از تحصیل محروم نشود.

در این آئین؛ ۲۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر جهت توزیع در بین دانش‌آموزان نیازمند در دبیرستان فجراسلام شهرکرد اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری شور عاطفه ها چهارمحال و بختیاری شور عاطفه ها کمیته امداد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیر آموزش و پرورش خلخال در آیین اهدای ۱۰۰دست لباس کار به دانش آموزان دبیرستان آزادگان روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال گفت: حاج صفا نوری خیر نیکوکار خلخالی که پیش از این ۲ هزار دست لباس دانش آموزی به مدارس خلخال اهدا کرده است، امروز نیز ۱۰۰ دست لباس کار مخصوص کارگاه در اختیار دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی آزادگان خوجین خلخال قرار داد.
مستقیم حسینی به اهمیت مشارکت خیرین در ساخت و احداث مدارس و یا کمک به تجهیز و تامین امکانات تحصیلی دانش آموزان مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی هرگونه کمک مالی خیرین به صورت‌های مختلف از جمله تامین لباس و یا امکانات و تجهیزات کمک آموزشی دانش آموزان می‌تواند فضا و زمینه تحصیل دانش آموزان را مساعدتر کند.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • جذب ۷۷۷ معلم جدید در مدارس چهارمحال و بختیاری