Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهروز شجاعی در جریان بازدید میدانی منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای پروژه سامان دهی پساب فاضلاب، اظهار داشت: با تشکیل شرکت زیر ساخت خلیج فارس ماموریت سامان دهی پساب فاضلاب شهر و انتقال آن به صنایع غرب بندرعباس را علی رغم گرمای شدید تابستان و شیوع بیماری کرونا ودر شرایطی که بسیاری از تجهیزات وامکانات سخت افزاری تصفیه خانه بندرعباس مستهلک و  فرسوده  واز مدار خارج شده بود، ما موفق شدیم بدون حتی یک روز وقفه تلاش خود را بطور همزمان در چند حوزه آغاز کرده و به لطف خدا و همت کارکنان شرکت  در پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به توفیقاتی دست پیدا کنیم که ارزشمند می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با اورهال و تعمیرات امکانات تصفیه خانه و تصحیح  روندهای نادرست، پساب فاضلاب که با درجه آلودگی بالا به دریا ریخته می شد و شرایط بحرانی عجیبی را در منطقه بوجود آمده بود را در یک فرایند رصد وپالایش روزانه مورد توجه دقیق قرار داده و در کمتر از ۶ماه کیفیت پساب را نزدیک به شاخصهای استاندارد برسانیم که این امر هم برای شهروندان ملموس است ودیگر شاهد بوی نامطبوع ناشی از تخلیه پساب آلوده به دریا نیستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، به گواهی گزارش سازمان محیط زیست پساب فعلی با رسیدن به کیفیت استاندارد، دیگر اکو سیستم ساحل و دریا را  چون گذشته مورد تهدید قرار نمی دهد، البته هدف ما این است که با تثبیت وضعیت فعلی همچنان در کیفیت بخشی به پساب فاضلاب تلاشی فراگیر داشته باشیم.

شجاعی در ادامه افزود: همزمان با کیفیت بخشی به پساب فعلی عملیات عمرانی احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ پساب مورد نیاز  را در جوار تصفیه خانه آغاز کرده و تا کنون بیش از ۲۰ درصد  پروژه حرکت رو به جلو داشته  وبه شکل تمام وقت در جریان است که امیدواریم با پایان فصل گرما روندی جهشی بخود بگیرد، در کنار این دو پروژه، بلافاصله هدف گذاری خود برای انتقال اساسی پساب فاضلاب به صنایع استان را نیز دنبال کرده و مطالعه  فازهای اجرایی پیشرفتی ۴۰ درصدی داشته اند.

 منصور آرامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با حضور در بخشهای مختلف تصفیه خانه و پروژه ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ ضمن بررسی جوانب کارهای انجام شده با تقدیر از پیگیری و پشتکار بی وقفه شرکت زیر ساخت خلیج فارس اظهار داشت: مردم شریف و نجیب بندرعباس سالها بود از این معضل رنج می بردند و بسیار خوشحالم که تلاشها به نتیجه رسید والان شرکت زیر ساخت ماموریت رفع مشکل پساب فاضلاب بندرعباس که واقعا محیط زیست منطقه را خدشه دار کرده بود را آغاز ومحکم دنبال می کند.

این نماینده مجلس همچنین با تشکر از بنگاه های اقتصادی که در راستای مسئولیت اجتماعی خود پای کار آمده اند اعلام کرد: بنده وهمکارانم در مجلس قطعا تا پایان طرح کنار شما خواهیم بود تا آرزوی بزرگ مردم بندرعباس تحقق یابد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: کیفیت فاضلاب بندرعباس هرمزگان پساب فاضلاب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر امور آب و فاضلاب چابهار گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیل‌زده، علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی امروز چهارشنبه در جریان برگزاری سلسله جلسات تخصصی بررسی مسائل مربوط به سیلاب منطقه دشتیاری و چابهار بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیلزده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهمترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنان مناطق سیلزده علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب چابهار افزود: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچ‌گونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیافتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندار همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتزار پرچم مزین به نام علی ولی الله در بندرعباس
  • بازدید استاندار البرز از پروژه‌های ساخت مدارس خیرساز و مشارکتی
  • فیلم/ توضیحات استاندار خوزستان در خصوص عملیات دفع آب‌های سطحی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان