Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@04:47:54 GMT

نرخ غذاهای رستورانی همدان ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۰۰۱

نرخ غذاهای رستورانی همدان ۳۰ درصد افزایش یافت

گروه استان‌ها- رئیس اتحادیه رستوران داران همدان گفت: نرخ غذاهای رستورانی نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، تالار و رستوران‌ها از اماکن حساس و پرخطری است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال به کرونا و گردش ویروس را تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور حفظ سلامتی مردم و کنترل اوضاع کرونا در استان، هنگامی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیریم بسیاری از مشاغل حساس و پرخطر از جمله رستوران و تالارهای پذیرایی به تعطیلی کشیده می‌شود.

از زمان شروع کرونا تاکنون در فواصل زمانی مختلفی فعالیت تالار و رستوران‌های همدان به تعطیلی کشیده شده که این امر تاثیر مستقیمی بر تضعیف وضعیت اقتصادی و معیشتی صنف تالار و رستوران داران داشته است.

از اواسط تیرماه که وضعیت همدان قرمز اعلام شد تاکنون  بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا، هر گونه پذیرش مشتری در تالار و رستوران‌ها ممنوع است.

این ممنوعیت فعالیت سبب بیکاری کارگران تالار و رستوران‌ها و تغییر کاربری تالارها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است. بنابر ادعای فعالان صنف تهیه غذا، تالار ورستوران‌ها، تاکنون هیچ گونه حمایتی از صنف آن‌ها نشده و فقط وام‌هایی با سود 12 درصد و شرایط بسیار سخت بانکی مانند آوردن سه ضامن، به آن‌ها پیشنهاد شده است.

ناصر قره باغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: فعلا اجازه بازگشایی به تالارهای همدان داده نشده و منتظر تشکیل جلسه و تصمیم ستاد کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت تالارها و رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر مجاز است، عنوان کرد: میزان خرید و تقاضای مشتریان برای غذای رستورانی کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان گفت: بسیاری از تالارهای قدیمی و با سابقه همدان به خاطر وضعیت کساد کسب‌و‌کار و تعطیلی پی در پی واحدها در شرایط قرمز کرونایی، اقدام به تعطیلی کامل تالارهای خود کردند.

قره باغی افزود: تالارهای آپادانا، ونوس، وحدت، اقاقیا و قصر سپید به خاطر خسارات مالی ناشی از کرونا اقدام به تعطیلی همیشگی مجموعه خود کردند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه حمایت مثمر ثمری از صنف ما نشده است، تصریح کرد: یک وام 100 میلیونی برای تالارها در نظر گرفتند اما سود 12 درصدی، مبلغ بالای اقساط و شرایط سخت بانکی سبب انصراف بسیاری از همکاران ما از اخذ وام شد.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان با بیان اینکه بلافاصله پس از دریافت وام پرداخت اقساط آن آغاز می‌شود، اظهار داشت: وقتی تالار تعطیل است و درآمدی برایمان وجود ندارد پس بدون شک در پرداخت اقساط با مشکل مواجه خواهیم شد.

قره‌باغی از افزایش 30 تا 40 درصدی نرخ غذای رستورانی خبر داد و گفت: از سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم، اما از امروز نرخ‎های جدید مصوب به واحدها ابلاغ می‌شود.

بازگشایی تالارها وابسته به تصمیم ستاد کرونا است

احمد گازرانی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه شهرهایی که از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند اجازه بازگشایی تالار و رستوران‌ها را دارند اظهار داشت: اما در همدان هنوز دستوری مبنی بر بازگشایی تالارها دریافت نکردیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تالارها بازگشایی شود با یک سوم ظرفیت اجازه پذیرش مشتری دارند، گفت: در امور مربوط به زمان و نحوه بازگشایی تالاره و رستوران‎ها تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم.

صفر تا صد مشاوره و راه اندازی رستوران، کافه نان و کافه قنادی با بیک صنعتضربه شدید شیوع کرونای دلتا به وضعیت رستوران‌های آمریکاروایت تسنیم از ماجرای فروش مدرسه شاهد 13 شیراز به یک رستوران /‌ بلاتکلیفی 300 دانش‌آموز در آستانه سال تحصیلی جدید

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در همه اماکن به ویژه رستوران‌ها ضروری است، تصریح کرد: چیدما میزها باید به نحوی باشد که فاصله استاندارد مهمانان از یکدیگر رعایت شود.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تالار و رستوران ها بازگشایی تالار رستوران داران تصمیم ستاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم یک رستوران در شادگان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدغالب موسوی گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهر و موم شد.   وی افزود: در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد.     موسوی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان