Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وحید یوسفلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۹۴ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

یوسفلی افزود: امسال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان البرز به عنوان کشت دوم به کشت ذرت سیلوئی اختصاص یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان از اواخر مرداد آغاز شده و تا اواخر مهرماه  سال جاری ادامه خواهد داشت.

یوسفلی با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول بیش از ۴۵ تن در هکتار برآورد می‌گردد، گفت: از جمله ارقام مهم و رایج کشت شده در منطقه می‌توان به ارقام ذرت علوفه‌ای ۷۰۴ و ۷۰۳ اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز خاطر نشان کرد: عمده محصول ذرت علوفه‌ای برداشت شده، به منظور تولید علوفه سیلویی مورد نیاز دامداران سطح شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ذرت علوفه ای برداشت محصول ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان