Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مشارکت کودکان و نوجوانان در عرصه مدرسه‌سازی بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: پویش «به رنگ مدرسه» در راستای طرح تحولی آجر به آجر از 15 شهریورماه در سراسر کشور آغاز شده است و تاکنون بیش از 21 هزار دانش‌آموز با ارسال نقاشی‌های خود در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه پویش ملی «به رنگ مدرسه» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم مشارکت و نوع‌دوستی و همچنین افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به موضوع مدرسه‌سازی در حال اجراست، افزود: این پویش تا 13 آبان 1400 و روز دانش‌آموز ادامه خواهد داشت. 

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اجرای پویش به رنگ مدرسه را ذیل طرح تحولی «آجر به آجر» در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: در طی یک سال گذشته با اجرای پویش‌های «مهر را با محرم آغاز کنیم»، «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» و «آجرهای مهربانی» افزون بر یک میلیون و 100 هزار نفر از هموطنان نیکوکارمان  هشت میلیارد تومان در مدرسه‌سازی مشارکت کردند.

قفلی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در پویش «به رنگ مدرسه» اظهار کرد: بیشترین مشارکت را دانش‌آموزان ابتدایی 7 تا 12 سال داشته‌اند و  خوزستانی‌ها همچنان پیشتاز در اجرای این پویش هستند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان و کودکان علاقه‌مند می‌توانند تصویر نقاشی خود را با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من» در سامانه https://ajorbajor.ir بارگذاری کنند که ضمن اهدای هدایایی به بهترین نقاشی‌های دانش‌آموزان، در انتهای پویش، حامی مالی این طرح به ازای هر نقاشی معادل یک آجر را به مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: به رنگ مدرسه رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز مدرسه رنگ مدرسه دانش آموزان مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • پویش حمایت از کودکان غزه در دبستان شهدای روستای ویدوجا
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟