Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@06:19:35 GMT

قیمت تخم مرغ چرا گران شد؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۴۳۹۵

صراط:

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به چالش های مرغداران در تامین‌ نهاده های مورد نیاز اظهار کرد: طی ۷۰ تا ۸۰ روز اخیر نهاده ذرت به مرغداران داده نشده که با این وجود تولیدکنندگان چاره ای جز تامین ذرت با نرخ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان از بازار نداشتند.

او افزود: با استمرار روند کنونی تامین نهاده، تولید باید تعطیل شود؛ چرا که ۶۰ درصد جیره غذایی مرغ ذرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی پور ادامه داد: در شهریور ۴۰ درصد ذرت تعیین سهمیه کردند که متاسفانه به مرغدار داده نشده است و همین موضوع موجب شده تا مرغداران طی چند روز اخیر معترض شوند.

این مقام مسئول متوسط قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران هر شانه تخم مرغ را با نرخ ۳۸ هزار تومان درب مرغداری به وزارت جهاد تحویل می دهند که با نرخ ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان در میادین به مصرف کننده توزیع می شود.

به گفته او، با توجه به وضعیت کنونی تامین نهاده قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ بالای ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است، در حالی که با تامین نهاده مورد نیاز از سامانه بازارگاه، قیمت تمام شده بالای ۱۹ هزار تومان است.

نبی پور قیمت مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که ذرت با نرخ ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار توزیع می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: بنابر آمار ماهیانه ۸۳ تا ۸۴ هزار تن معادل روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

او ادامه داد: جمعیت زیادی از مرغ‌های تخم گذار به کشتارگاه فرستاده شدند و طبق اعلام مسئولان مربوطه فقط در استان خراسان رضوی که از بزرگ ترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور است، ۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه رفته است.

نبی پور با اشاره به اینکه از جمعیت حدود ۱۲ میلیونی مرغ تخم‌گذار استان خراسان رضوی تنها ۷ میلیون قطعه مرغ باقی مانده است، بیان کرد: طبق اعلام مسئولان استان ۳۷ تا ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های تولیدکننده تخم مرغ، در این استان هم اکنون خالی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با اشاره به اینکه التهابات قیمت تخم مرغ تا بهمن در بازار ادامه دارد، تصریح کرد: اگر دولت در بازار تخم مرغ و مرغ دخالتی نکند، بازار به تعادل می رسد چرا که یکی از دلایل گرانی تخم مرغ در بازار قیمت های دستوری و دلیل دیگر اثر کالای جایگزین و ارزان بودن تخم مرغ در مقایسه با دیگر کالاهای پروتئینی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ تخم مرغ صراط مرغ تخم گذار هزار تومان تخم مرغ نبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد

به گزارش قدس خراسان، مهدی لسان طوسی اظهار کرد: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالاهای مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است زیرا ادامه فعالیت آن‌ها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه علت واحدهای عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

لسان طوسی گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحدهای صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خریدهای جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است اما واحدهای صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟