Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دادستان تهران از آزادی ۲۷۵ زندانی خبر داد و گفت: ۹۲۵ زندانی دیگر هم به کمیسیون عفو معرفی شدند و ۶۸ نفر از محکومان مالی و ردمال و دیه از محل اعتبارات اداره کل اوقاف استان تهران، ستاد دیه و خیران با بدهی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شناسایی و اقدامات لازم برای آزادی آنها انجام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی‌القاصی مهر به همراه یک تیم ۱۶۵ نفره قضائی متشکل از معاونان و سرپرستان دادسراهای تهران، دادستان‌های شهرستان‌های تابعه تهران و برخی معاونان، قضات اجرای احکام و دادیاران ناظر زندان روز گذشته به زندان تهران بزرگ رفتند تا در دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی پرونده‌هایشان، زمینه آزادی تعدادی از آنها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که تا بعد از نماز مغرب و عشا به طول انجامید، دادستان تهران و هیئت قضائی همراه، با تک تک زندانیان ملاقات چهره به چهره داشتند و به درخواست‌ها و مشکلات آنها رسیدگی کردند.

القاصی مهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۳۴۸ زندانی از زندان‌های استان تهران آزاد شدند، افزود: در این بازه زمانی شاهد کمک ۱۳ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ٨٧٥ محکوم مالی از جمله محکومان دیه و ردمال شناسایی و با دادخواست اعسار آن‌ها موافقت شد.

شناسایی ۱۶۵۰ زندانی برای بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی

از دیگر دستاوردهای این بازدید می‌توان به شناسایی هزار و ۶۵۰ زندانی برای استفاده از نهادهای ارفاقی اعم از آزادی مشروط، تعلیق، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی (پابند) اشاره کرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: ٥٥٠ نفر از محکومان مالی شناسایی و به واحد صلح و سازش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان که تحت نظارت دادیاران ناظر است، معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه و بدنه جامعه درست شود زندان خود به خود درست می‌شود، گفت: زندان و محیط زندان و جمعیت کیفری آن، معلول کارکردهای اجتماعی است بنابراین اگر مشکل اشتغال و بیکاری را رفع کنیم، همچنین فقر جامعه و مشکلات معیشتی مردم مرتفع شود شاهد جرم نخواهیم بود.

مواد مخدر و سرقت بیشترین جرم زندانیان

القاصی مهر افزود: دو جرم مواد مخدر و سرقت اکثریت زندانی‌ها را شامل می‌شود. نزدیک به ۹۰ درصد کسانی که به دلیل مواد مخدر یا سرقت روانه زندان می‌شوند بیکار هستند، بنابراین اگر مشکل این افراد حل شود ما شاهد این همه گرفتاری و زندانی نخواهیم بود و اگر فرد شغل داشته باشد قطعاً سر از زندان در نمی‌آورد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: وقتی فردی بیکار است، شغلی و درآمدی ندارد به مشاغل کاذب روی می‌آورد و ممکن است در این حالت مرتکب جرایم خشن و سنگینی هم شود بنابراین اگر زمینه جرایم و آسیب‌های اجتماعی، فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی از بین برود، موضوع زندان هم درست می‌شود. باید تلاش کنیم سرمنشأ درست شود؛ اگر زندانی‌آزاد و در جامعه رها شود باز هم ممکن است به زندان بازگردد.

القاصی مهر با بیان اینکه نیاز امروز کشور مسئله تولید، اشتغال و حمایت از چرخه اقتصادی کشور است، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های دولت و نهادهای تأثیرگذار برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی تولیدی، حمایت از مقوله تولید، حمایت از اشتغال استفاده شود و قطعاً اگر این مسائل حل شود بسیاری از مشکلات مرتفع و شاهد آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

کد خبر 525574

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دادستان تهران عفو زندانیان علی القاصی مهر بیشترین جرایم زندانیان کمیسیون عفو ستاد ديه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد به‌همت دانش‌آموزان اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کریم‌الله محبوبی اُناری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه پویش آزادی زندانیان جرایم غیر عمد توسط دانش‌آموزان مدارس استان اردبیل، دانش‌آموزان یکی از دبیرستان‌های پسرانه اردبیل با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان با واریز مبلغ ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه استان در این پویش شرکت داشتند و باقی‌مانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم شد.

وی بیان داشت: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان این مدرسه از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

محبوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیر عمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه است که امیدواریم با کمک مردم نیکوکار و سخاوتمند استان زمینه آزادی این زندانیان نیازمند فراهم شود.

محبوبی اظهار کرد: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان عزیز است.

کد خبر 747014

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • قتل، اولین خلاف پسر تبهکار ۲ روز بعد از آزادی از زندان