Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ۸۳ درصد روستاهای استان کرمانشاه از جمله روستاهای نقطه صفر مرزی از نعمت گاز برخوردارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هم اکنون گاز به عنوان محور اصلی جهت توسعه روستاها محسوب می‌شود و کار توسعه گازرسانی استان از 210 روستا قبل از سال 92 به 1741 روستا در حال حاضر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موقعیت کوهستانی و منطقه صعب‌العبور روستاهای مرزی کار گازرسانی را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند اما اکنون 99 درصد خانوارهای شهری در قالب 29 شهر و 83 درصد خانوارهای روستایی در قالب 1741 روستا و در مجموع 95 درصد خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

همچنین 2500 واحد صنعتی، 18 شهرک صنعتی و 74 جایگاه CNG گازدار است و 630 هزار مصرف کننده گاز طبیعی در استان وجود دارد که روزانه 12 میلیون متر مکعب گاز استفاده می‌کنند.

سیروس شهبازی مدیرعامل گاز استان کرمانشاه از شروع عملیات اجرای گازرسانی به چهار روستای نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه و همجوار با شهر حلبچه کشور عراق با اعتبار 22 میلیارد تومان خبر داد.

وی عنوان کرد: این پروژه شامل گازرسانی به چهار روستای مرزی شهرستان پاوه با جمعیت 800 خانوار است که باید به منظور گازدار کردن این تعداد خانوار 26 کیلومتر خط شبکه از خروجی شهر نودشه اجرا و همچنین 11 کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی روستاها اجرا شود.

تنها 38 روستای سردشت از نعمت گاز برخوردار استاستاندار خراسان جنوبی: تنها 4 درصد روستاهای استان به شبکه گاز وصل نشده است

شهبازی گفت: نکته قابل توجه این پروژه علاوه بر وجود روستاها در نقطه صفر مرزی بافت تمام کوهستانی و صعب‌العبور این مسیر است که به جهت دره‌های عمیق و جاده‌های پر پیچ و خم مسیر ضمن اجرای خط در بافت کوهستانی و حفاری در دل کوه تقریباً هر یکصد متر نیز باید یک عبور عرضی از جاده اصلی انجام شود.

وی افزود: در حوزه چهار شهرستان پاوه و اورامانات سه شهرستان آن مرز مشترک با کشور عراق دارند که تعداد 156 روستا گازدار هستند و 160 روستا با اعتبار بالغ بر چهار سال 495 میلیارد تومان در مرحله پیمان‌سپاری هستند.

شهبازی گفت: سرانه گازرسانی به این روستاهای صعب‌العبور به 30 میلیون تومان هم می‌رسد که این نشانه توجه ویژه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به روستاهای محروم و مرزنشین استان است.

وی افزود: اکنون 99 درصد جمعیت شهری استان با گازرسانی به 29 شهر و 83 درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به 1741 روستا گازدار و هم اکنون نیز گازرسانی به 371 روستا به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله با مجموع اعتبار 550 میلیارد تومان در دست اجرا است.

آرش لهونی نماینده مردم شهرستان پاوه و اورامانات ضمن تشکر از خدمات شرکت گاز استان جهت گازرسانی به نقاط محروم و نقطه صفر مرکزی اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد اقدامات چشمگیری در مناطق محروم کشور انجام می‌شود که از جمله این خدمات گازرسانی به روستاهای دور افتاده نقطه صفر مرزی است که انتظار می‌رود شرکت گاز استان در برنامه زمانبندی یکساله این پروژه مهم را به سرانجام برساند تا مردم خوب و سخت کوش این منطقه نیز از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت در پی بارش های خوب و سیلابی شدن سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است.

  عبدالکریمی گفت : از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است .

وی افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر  پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اما در کنار این برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی اهالی روستا هم پای کارند .

کمال بادی  عضو شورای روستای قره گل نیز   از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانالهای ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد .

تالاب قره گل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب در مجاورت روستای قره گل این روزها یکی از مقاصد طبیعت گردی برای گردشگران است .

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد