Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل در دادگستری آذربایجان غربی با میانجی گری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه خبر داد.

 ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: با میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه درجلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و  زندانی پس از تحمل ۱۱ سال حبس از زندان آزاد گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا،  وی افزود: در پی درخواست زندانی محکوم به قصاص از شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه مبنی بر انجام مذاکرات صلحی با اولیای دم  جهت بخشش ایشان ، پرونده  وی در دستور کار این شعبه قرار گرفته و به حول و قوه الهی و با بهره گیری از سایر ظرفیت های محلی و ریش سفیدان موفق شدند پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم را  جهت  بخشش قاتل جلب نموده و زمینه آزادی زندانی و رهایی وی از قصاص را فراهم آورند.

بخشش قاتل اعدامی در زندان ارومیه

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با قدردانی از زحمات  اعضای شورای حل اختلاف  ارومیه  و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن  زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف بیان داشت : با توجه به حضور روحانیت معزز، روسای ایلات و عشایر و متنفذین منطقه در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش، این مجموعه‌ها از توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده های مهم قتل وطایفه ای را می‌باشد.

عتباتی در پایان با تأکید بر جایگاه رفیع عفو وگذشت گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، مهربانی، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ارومیه قصاص قاتل اعدامی اخبار حوادث زندانیان ارومیه پرونده قتل قاتل اعدامی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا دنیا جهانبخت دنیا جهانبخت در اینستاگرام مهدی قائدی و همسرش مهدی قائدی فوتبال مهدی قائدی قیمت بهاره رهنما سحر قریشی شورای حل اختلاف اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال به کار ۹۱۴ نفر از زندانیان واجد شرایط در بخشهای مختلف کارگاهی، اشتغال نشسته و اعزام به کار در سال گذشته خبر داد.

منصور بیژنی گفت: اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی است، بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: توسعه واحدهای اشتغال جزو دستورکار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد بنابراین داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می تواند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخش‌های مختلف در مسیر باز اجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

بیژنی عنوان کرد: هم اکنون کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی و کارگاههای بیرون از زندان و ... موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، وی بیان کرد: توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته ۱۰۰درصد برش های تعیین شده از سوی سازمان زندانهای کشور را در مراکز ندامتگاهی این استان محقق کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است