Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، «کیت ووسل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «ما در این مطالعه برای بیماران آلزایمری که شواهدی از فعالیت صرع خاموش داشتند از داروی ضدصرع استفاده کردیم. فعالیت صرع خاموش، فعالیت شبه صرع مغز است که فاقد تشنج‌های جسمی مرتبط با بیماری صرع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیماری آلزایمر علت اصلی زوال عقل در سراسر جهان است. علائم اولیه شامل از دست دادن حافظه کوتاه مدت، کاهش توانایی حل مسئله، مشکل در یافتن کلمات و مشکل در مسیریابی است. در بین بیماران آلزایمری، حدود ۱۰ تا ۲۲ درصد دچار تشنج می‌شوند، در حالی که ۲۲ تا ۵۴ درصد دیگر فعالیت صرعی خاموش دارند.

محققان این مطالعه داروی ضد تشنج levetiracetam، که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۱۹۹۹ تأیید شد و همچنین در مدل‌های حیوانی بیماری آلزایمر به خوبی عمل کرده بود، را آزمایش کردند.

در این مطالعه، ۵۴ بیمار مبتلا به علائم آلزایمر خفیف از نظر فعالیت صرع خاموش با استفاده از الکتروانسفالوگرام (EEG) برای نظارت بر آنها در طول شب و همچنین یک مغناطیس مغزی (MEG) یک ساعته برای ثبت امواج مغناطیسی ناشی از فعالیت الکتریکی مورد بررسی قرار گرفتند.

این بیماران سپس به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه دارونما را به مدت چهار هفته دریافت کردند، سپس یک دوره ۴ هفته‌ای بدون دریافت دارو و سپس دوز ۱۲۵ میلی گرم levetiracetam دو بار در روز به مدت چهار هفته دریافت کردند. گروه دوم همین درمان‌ها را به ترتیب معکوس دریافت کردند.

در طول دوره مطالعه، محققان مهارت‌هایی مانند توانایی بیماران در حل مسئله، استدلال، به خاطر سپردن کلمات و نحوه جهت یابی آنها را مورد آزمایش قرار دادند.

محققان دریافتند که بیماران در طول مدت درمان با لوتیراستام روند بهبود عملکرد شناختی را نشان دادند.

کد خبر 5316600

منبع: مهر

کلیدواژه: آلزایمر بیماری صرع مغز ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون آمار کرونا سالمندی سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بارداری اهدای خون هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زالی کووید 19 فعالیت صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل خاموش جان ۴ عضو یک خانواده را گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش با اعلام خبر فوت اعضای یک خانواده ۴ نفره به علت گازگرفتگی در ساحل گیسوم این شهرستان گفت:
در پی تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵، مبنی بر گاز گرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در یک چادر مسافرتی در ساحل گیسوم تالش بلافاصله نیرو‌های امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
سعید رستمی افزود: این خانواده پدر، مادر به همراه دو فرزند دختر و پسر برای تعطیلات نوروز به تالش سفر کرده بودند، که در این اتفاق جان باختند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که فوت این خانواده بر اثر گاز گرفتگی ناشی از روشن کردن پیک نیک داخل چادر مسافرتی بوده است.
 رستمی؛ سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی را از علائم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن دانست و اضافه کرد: اگر فردی دچار چنین علائمی شود باید سریع به اورژانس ۱۱۵ اطلاع دهد، زیرا اگر این علائم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • تأمین داروی اصلی بیماران تالاسمی/ از دفروکسامین تا دفرازیروکس
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند
  • قاتل خاموش جان ۴ عضو یک خانواده را گرفت