Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:22:37 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۰۶۳۹

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در تحلیلی به دغدغه معلمان برای اجرای نظام رتبه بندی پرداخت و نوشت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، مساله رتبه‌بندی معلمان دغدغه‌ای برای بسیاری از معلمانی شده است که سال‌ها منتظر اجرای این طرح هستند و این روزها به صورت سراسری اعتراضاتی به جهت اجرا نشدن این طرح پس از سال‌ها دارند.

رییس‌جمهوری در آیین بازگشایی مدارس با بیان اینکه محور آموزش و پرورش معلم است، تصریح کرد: امروز شان و منزلت معلم باید حفظ شود و معیشت معلم باید مورد توجه قرار بگیرد هویت معلم به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد و سخن از رتبه‌بندی ناظر به همه این‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بحث‌های رتبه‌بندی ارتقای جایگاه معلمان و توجه به شان و منزلت معلمان وکیفیت یافتن کار تعلیم و تربیت مورد توجه است. مدرسه ستون همبستگی و نظم اجتماعی است و جایگاه مهمی دارد.

این در حالی است که بالغ بر ۱۰ سالی می‌شود که زمزمه‌های اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در جامعه معلمان پیچیده است، اما هنوز خبری از مصداق عینی این طرح پرطمطراق به چشم نمی‌خورد و انواع و اقسام وعده‌ها و عناوین مرتبط با این موضوع همچنان خاک می‌خورد و این طرح پر حاشیه در مسیر حرکت دولت به مجلس و تغییر دولت‌ها متوقف شده است.

رتبه‌بندی معلمان همان کلاف سردرگمی است که چند وقت یکبار ادعای اجرای فاز مقدماتی آن مطرح می‌شود و مجددا چند وقت بعد با تغییراتی دیگر بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما هنوز به ثبات نرسیده است و هدف غایی آن یعنی توسعه صلاحیت حرفه‌ای و رقابت بر سر دستیابی به این مهم نه‌تنها محقق نشده است بلکه در میانه طبقه‌بندی برای افزایش حقوق عملا رو به فراموشی رفته و حال این طرح مفهومش به جای توسعه صلاحیت حرفه‌ای با افزایش حقوق قرین است.

پایگاه خبری موج رسا در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت زمین‌های معروف به تعاونی ارتش در بزرگراه ۲۲ بهمن زنجان پرداخت و نوشت: زمین‌های کانون بازنشستگان ارتش زنجان در بزرگراه ۲۲ بهمن واقع شده و سال‌هاست که بناست ساخته شود اما متاسفانه بلاتکلیف مانده و نه تنها ساخت‌وسازی در آن انجام نشده بلکه طبق مصوبه شورای تامین استان زنجان مقرر بوده که حصاری برای زمین‌ها کشیده شود که آن هم به‌صورت ۳ ضلعی کشیده شده و هم‌اکنون تبدیل به محل تخلیه نخاله و زباله و تجمع معتادان شده و علاوه بر ایجاد آسیب‌های اجتماعی، امنیت روانی و جانی شهروندان را نیز تهدید می‌کند و شهروندان هنگام عبور و مرور از آنجا با مشکلات و صحنه‌های زشتی مواجه می‌شوند که رفع این مشکل، نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی دارد.

سعید احمدی، عضو هیات‌امنای اراضی  کانون بازنشستگان ارتش زنجان با بیان اینکه زمین‌های مذکور متعلق به کانون بازنشستگان ارتش بوده و مدیریت آن به صورت هیات‌امنایی است، گفت: چند روز پیش، جلسه‌ای در دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد اما متاسفانه با شیطنت می‌خواهند بحث را به سمتی سوق دهند که علاوه بر تخلیه زباله و نخاله، تجمع معتادان متجاهر را نیز به مجموعه ما ربط دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: توافقی با شهرداری زنجان داریم که حق و حقوق آن را همراه با ارزش افزوده تا ریال آخر در سال ۱۳۹۶پرداخت کرده‌ایم و حتی ۱۰ درصد جایزه خوش‌حسابی نیز به ما داده‌اند.

وی تصریح کرد: بابت صدور پروانه نیز با شهرداری، تهاتر داریم اما تاکنون تعلل کرده‌اند و پروانه صادر نشده است.

پایکاه خبری آسمان زنجان از معرفی ۱۴ شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهرها در استان خبر داد. مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: استان زنجان دارای ۲۱ شهر است که تا کنون ۱۴ شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز انتخابی برای ۷ شهر انجام نشده است، افزود: با شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تسریع در انتخاب شهرداران مکاتباتی انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از بین ۱۴ شهردار انتخابی ۹ شهردار واجد شرایط لازم بوده و در حال حاضر در مرحله استعلام قرار دارند.

پایگاه خبری مردم نو آنلاین در خبری از قول مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقۀ زنجان نوشت: با اجرای طرح توزیع الکترونیک میزان مصرف نفت سفید کاهش یافت.

حمید حبیبی گفت: با راه‌اندازی طرح توزیع الکترونیک نفت سفید در سال گذشته و راستی‌آزمایی مستمر مصرف‌کنندگان نفت سفید و حذف خانوارهای غیرمجاز در روستاها و توسعۀ عملیات اجرای طرح گازرسانی به روستاها، مصرف این فرآورده در پنج ماه نخست امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به‌میزان ۴۹ درصد کاهش داشته است.

حبیبی افزود: کنترل و نظارت بی‌وقفه در بستر الکترونیک ازطریق زیرساخت بانکی نقش قابل توجهی در جلوگیری از توزیع بی‌رویه و انحراف و توزیع خارج از شبکۀ نفت سفید داشته است.

برچسب‌ها رسانه زنجان معلم شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه زنجان معلم رسانه زنجان معلم شهرداری زنجان رتبه بندی نفت سفید زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهم‌ترین مطالبی که مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس، امروز سوم اردیبهشت در رسانه‌های خود مطرح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳ اردیبهشت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت