Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روح الله عباسپور روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، افزود: جایگاه دستگاه قضا با ماموریت های تعریف شده، ویژه و خاص بوده و در تحقق اهداف و آرمان های نظام و انقلاب نیز نقش موثر و اساسی دارد.

وی اضافه کرد: خداوند ماموریت ۱۲۴ هزار پیامبر صاحب شریعت و تبلیغی را در ۲ هدف مشترک خداشناسی و خداپرستی و نیز استقرار عدالت اجتماعی و اقامه قسط و عدل در جامعه مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغیه حضرت حجت الاسلام محسنی رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه در ۶ محور به این نکات اشاره داشته اند و مهمترین مولفه قیام امام حسین (ع) نیز ایفای عدالت و قسط اجتماعی بوده است.

عباسپور با اشاره به اهمیت دستگاه قضا در جامعه، یادآور شد: به رغم آنکه قانون اساسی، رییس جمهور کشور را دومین شخصیت پس از مقام معظم رهبری در جامعه معرفی می کند ولی برای وی بحث تحصیلات مشخص نشده اما به لحاظ اهمیت دستگاه قضا هر شخصی که در راس این دستگاه باید قرار گیرد اجتهاد به عنوان شرط مسلم قرار داده شده است.

به گفته وی، این موضوع، اهمیت و جایگاه عظیم دستگاه قضا را معین می کند و ماموریت های این بخش نیز به همین تناسب، به ویژه در حوزه عدالت اجتماعی سنگین خواهد بود.

عباسپور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغیه حضرت حجت الاسلام محسنی اژه ای نیز بر استقرار عدالت اجتماعی، حقوق عامه، مبارزه با فساد و هوشمند کردن را مطرح می کنند که جا دارد در این زمینه تقدیر، تشکر و سپاسگزاری ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات مناسبی در دستگاه قضا صورت گرفته که از جمله آن مبارزه با فساد و هوشمند کردن دستگاه قضا است که در این رابطه ۲۰۰ هزار اتفاق الکترونیکی برای رسیدگی به پرونده ها راه اندازی شده و سرزدن به زندان ها و تحقیق و تفحص های لازم نیز صورت گرفته است.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان قزوین در زمینه منابع طبیعی و اوقاف با مشکلاتی روبرو است که امیدواریم اقدامات لازم برای رفع آنها از سوی رییس قوه قضاییه به عمل آید.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی دادگستری غلامحسین محسنی اژه‌ای استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی دادگستری غلامحسین محسنی اژه ای عدالت اجتماعی دادگستری غلامحسین محسنی اژه ای استان قزوین عدالت اجتماعی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه متناسب با شرایط مذکور، جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی اعلام شد، افزود: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خاصیت بارش‌های بهاری، همرفتی بودن است و این بارش‌ها بیشتر در بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت نیز شود، از همین رو هشدارهای لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی این ماه شاهد رخداد مخاطرات جوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به وزش باد و طوفان طی بیست‌وسوم فروردین در کاشان، بارش برف در بویین‌میاندشت طی بیست‌وسوم فروردین و وارد شدن خساراتی به درختان و مناطق موقت روستایی به علت وقوع صاعقه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفرهای غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیروهای امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها طی مدت زمانی مذکور بیشتر متوجه غرب و جنوب استان خواهد بود، افزود: در مناطقی از استان نیز وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند کاهش میدان دید و بروز تصادفات را در پی داشته باشد.

کد خبر 745192

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • پدر موشکی ایران با کسی شوخی نداشت
  • استقرار دستگاه‌ها و ادوات برای مقابله با سیل احتمالی در جنوب کرمان