Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن مقدم گفت: مردم می‌خواهند که دولت فارغ از اینکه برآمده از چه جناحی است در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کارآمد باشد. جناح‌بندی‌های سیاسی به آن شکلی که در گذشته مشاهده می‌شد، قدرت و نفوذ اجتماعی ندارند؛ به این معنی که لزوما تصمیم‌گیری یک جناح سیاسی نمی‌تواند برای مردم حجت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این مطالبات مردم نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است و به نظر می‌رسد دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب آن‌طور که انتظار می‌رود قادر به پاسخگویی مطالبات مردم نیستند. حالا در این بین باید دید که آیا شاهد طیف‌ها یا حتی جناحی خواهیم بود؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر می‌رسد جامعه از عناوین عبور کرده‌اند و دیگر برایشان مهم نیست که چه جناحی اعم از اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی روی کار باشد. برای مردم اهمیتی ندارد که اصولگرا‌ها مسئولیت را در اختیار بگیرند، اصلاح‌طلبان روی کار باشند یا آنکه چه طیفی از سنتی‌ها گرفته تا طیف‌های جدید این جناح‌ها در قدرت باشند».

او بیان کرد: «آن چیزی که توده مردم و نه خواص سیاسی و روشنفکران می‌خواهند، کارآمدی است؛ همان‌هایی که اتفاقا رئیس‌جمهور تعیین می‌کنند و رأی‌شان همیشه تعیین‌کننده بوده است. عموم مردم کاری با سنتی و غیرسنتی‌های سیاسی ندارند. مردم می‌خواهند که دولت فارغ از اینکه برآمده از چه جناحی است در حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کارآمد باشد».

این فعال سیاسی با ذکر مثال رویکرد مردم در قبال دولت روحانی، ادامه داد: «اگر رویکرد مردم در قبال دولت آقای روحانی را بررسی کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. آقای روحانی اصلاح‌طلب نبود و اصلاح‌طلبان، چون نامزد مناسبی نداشتند از او حمایت کردند. مردم هم به دلیل شعار‌های آقای روحانی مبنی بر رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی به او رأی دادند. تصور مردم این بود که دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی کارآمد خواهد بود و تبع رفع تحریم‌ها در داخل هم گشایش اقتصادی ایجاد می‌شود، اما هیچ‌یک از وعده‌های مهم دولت محقق نشد. حالا اگر از مردم بپرسیم که آیا از روحانی راضی بودید، یک‌سره می‌گویند نه. این شرایط نشان می‌دهد که برای مردم مهم نبود و نیست که روحانی اصلاح‌طلب بود، اصولگرا بود یا مستقل؛ مردم می‌گویند ما می‌خواستیم اوضاع‌مان بهتر شود که نشد پس روحانی رئیس‌جمهور موفقی نبود. اکنون همین است برای مردم مهم نیست که دولت فعلی اصولگراست یا اصلاح‌طلب یا اصلا چه جناحی قدرت را در اختیار دارد؛ آن‌ها می‌گویند هرچه هستید، کارآمد باشید».

او درباره اینکه آیا جریان سومی شکل می‌گیرد یا نه، مطرح کرد: «من به دلایل متعدد باور دارم که جریان سومی در کشور شکل نمی‌گیرد».

مقدم در پایان گفت: «این دو جریان اصلی و شناخته شده؛ یعنی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اگر بتوانند شعار‌هایی واقعی بدهند و به آن‌ها عمل کنند باز هم مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند، اما نه از باب اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی، بلکه از منظر کارآمدی؛ پس به عنوان کلام آخر می‌گویم که امروز برای مردم اندیشه‌های جناح‌ها مهم نیست، بلکه عملکرد آن‌ها معیار مقبولیت یا عدم مقبولیت است».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصولگرایان جامعه دولت سیاست خارجی برای مردم اصلاح طلب چه جناحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم. 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم