Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فریبرز امیری روز پنجشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی در محل فرمانداری بروجرد اظهار داشت: جمعیت کشور رو به سالمندی است و شیب نزولی دارد و با ادامه این روند در آینده شاهد مشکلات سلامت و بیمه هستیم.
وی افزود: تا کنون هشت سرشماری انجام و همه امارها دربرنامه توسعه‌ای لحاظ شده در سال ۱۳۳۵ جمعیت کشور ۱۹ میلیون نفر بود که ۱۲میلیون در روستا سکونت داشتند و در سال ۱۳۴۵ جمعیت به ۲۶میلیون و در سال  ۵۵ به ۳۳ میلیون نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: جمعیت ایران از سال ۵۵ تا ۶۵ به ۴۹ میلیون نفر رسید که انفجار جمعیت در سال ۶۵ بود.
امیری اضافه کرد: در این مدت ۶برنامه توسعه ای داشتیم و برنامه تنظیم خانواده اما در سالهای  ۵۵ تا ۶۵ به دلیل ۱۹میلیون جمعیتی که افزوده شده بود برنامه هایی برای کنترل جمعیت تدوین شد.

وی ادامه داد: میانگین باروری در سال ۶۸ به ۶.۸ رسید و  به خاطر اعتبارات و مدرسه سازی و امکانات تلاش شد تا جمعیت کم شود.
مدیرکل ثبت احوال لرستان تاکید کرد: در برنامه اول توسعه باروری از  ۶.۸ به چهار و رشد جمعیت به ۳.۸ در سال ۷۲ رسید و تا سال ۹۰ ادامه داشت و ایران از سوی صتدوق بین المللی جمعیت تشویق شد و جمعیت ایران روندکاهشی یافت.

امیری یادآور شد: درسال ۹۵ تا ۹۹ حدود ۲۶ درصد جمعیت کشور و به تبعیت از آن استان لرستان کاهش یافت که این امار  نشان دهنده بحران در آینده است.

وی گفت: پنجره جمعیتی فرصت طلایی است و باید  تا سال ۱۴۲۵ کاری کنیم که جمعیت ۱۵ تا ۶۴سال ۷۰درصد باشند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهار داشت: طرح پنجره جمعیتی در ایران از سال ۱۳۸۵ شروع شد اما عملا برای بازسازی و افزایش جمعیت کاری نشد و اگر تاسال  ۱۴۲۵ کاری نکنیم از کنترل خارج می شویم.
امیری افزود: درسال ۹۰ مقام معظم رهبری تاکید و اعلام کرد که جمعیت کشور رو به پیری است و تا سال ۹۳ سیاست رهبر در۱۴ بند اعلان و راهکار اساسی شروع شد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مواردی را که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در افزایش جمعیت موثر هست بیان فرمودند و در واقع یک راهکار اصلی شروع شد و سیاست های ابلاغی تنظیم که باعث کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق و ۱۰ درصد از میانگین سن ازدواج کاهش پیدا کرد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اضافه کرد: اکنون زوج های جوان ۱۱ درصد فاقد فرزند هستند و ۱۹ درصد حداکثر ۲ فرزند و حدود ۳۰ درصد یعنی عملا زیر رشد جمعیت بدون فرزند هستند.

امیری ادامه داد: سال گزشته ۲۶ اسفند ماه مجلس برنامه خوبی را تصویب کرد یک برنامه تحت عنوان حمایت از خانواده مصوب شد و مراحل اجرایی را دارد طی می‌کند.

وی یادآور شد: ستاد ملی جمعیت تشکیل شد با حضور رئیس جمهور و اکثر وزرای مسوولی ک تاثیر گذار هستند تا برنامه و کارهایی انجام شده تا ان سیاست های مقام معظم رهبری تحقق پیدا بکند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در نسل قدیم دیدگاه متفاوت بود و ما باید این دیدگاه نسل جدید را تغییر دهیم.

امیری  افزود: لرستان از نظر میزان تولد در رتبه ۱۳ کشور است یعنی حدود ۱۲ تا استان از ما بهترند و شهرستان بروجرد از این نظر در رتبه آخر است و بیشترین میزان را سیستان و بلوچستان دارد.

وی اظهار داشت: ۱۴.۴ دهم تولد در استان اتفاق افتاده و در سیستان و بلوچستان این میزان به ۲۹ رسیده و بروجرد به ۱۲ رسیده یعنی پایین تر از میانگین استانی بیشترین میزان فوت را در کشور شهرستان بروجرد دارد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: در مو ضوع ازدواج استان لرستان وضعیت خوبی است و رتبه ۹ را در کشور دارد و بروجرد در بین ۱۱ شهرستان رتبه ۶ را دارد.

امیر اضافه کرد: درمورد طلاق هم استان لرستان رتبه ۱۱ کشور را دارد ولی شهرستان بروجرد بیشترین میزان ثبت طلاق را داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار نامگذاری فرزندان پسر در استان حسین را ثبت کردیم بعد آراد، امیرعلی، علی و آریا است.
مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: درمورد دختران بیشترین میزان ثبت رستا بوده و بعد فاطمه، آوا، همتا و هانا است.

برچسب‌ها بروجرد سازمان ثبت احوال كشور لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد سازمان ثبت احوال كشور لرستان بروجرد سازمان ثبت احوال كشور لرستان مدیرکل ثبت احوال لرستان بیشترین میزان جمعیت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فریبا ولی پوری با اشاره به لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق قانون جوانی جمعیت گفت: با هدف فرهنگ‌سازی فرزندآوری در جامعه، رویداد اعطای جایزه ملی جوانی جمعیت اواخر اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد جوانی جمعیت رویدادی علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت است که در رشته‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و موسسات حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

ولی‌پوری آخرین مهلت شرکت در این رویداد را دهم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد آثار خود را به banovanlr@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور است
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان