Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین روز از مهرماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر مجید مظفری پیرامون سریال «هم سایه» اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - هشتمین روز از مهرماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر مجید مظفری پیرامون سریال «هم سایه» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مولانا» شاعر و نابغه‌ای که به علوم زمان خود احاطه داشت    کاظم کامران شرفشاهی در گفت‌وگو با میزان پیرامون اشعار مولانا گفت: جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی یکی از چهره‌های بزرگ در عرصه شعر و ادبیات فارسی محسوب می‌شود، البته باید مولانا را به عنوان شاعری جهانی و فراملی شناخت، آوازه این شاعر بزرگ مرز‌های ایران را در نوردیده و فراملی شده است.    ***اندیشه‌ مولانا   وی در همین راستا ادامه داد: سالهاست که اندیشه‌های مولانا مورد مطالعه قرار گرفته و مورد توجه سخن سرایان و اندیشمندان بزرگی همانند گئورگ ویلهلم فریدریش هگل که خود قله فلسفه غرب محسوب می‌شود بوده، هگل از مولانا به عنوان رومی برتر در حوزه فلسفه یاد می‌کند و این نشان از عظمت فکری این دانشمند و شاعر بزرگ دارد، در قرن حاضر نیز شاهد استقبال مخاطبان از آثار مولانا هستیم و بسیاری از چهره‌های ادبی و فلسفی جهان از این شاعر بزرگ با احترام یاد می‌کنند.  بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید شرفشاهی مولانا را از بعد ادبی مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: به گواه سخنان بر جای مانده از مولانا و تاکیدات بزرگان هم دوره وی می‌توان به طور قطع اعلام کرد که مولانا نابغه‌ای در قرن خود و تمام دوران‌ها بوده است، این شاعر بزرگ پارسی زبان به تمام علوم زمان خود احاطه داشته است و در قالب‌های گوناگونی طبع آزمایی کرده است که شاخص‌ترین آنها آثار مثنوی، رباعی و غزل بوده است، لذا کتاب «مثنوی معنوی» وی به تعبیر اقبال لاهوری «قرآن منظوم» بوده که نشانگر الهام پذیری، آشنایی و احاطه مولانا به قرآن کریم و آیات و روایات بوده است.    ***دغدغه‌های اجتماعی در دیدگاه مولانا    وی پیرامون ویژگی‌های کتاب «مثنوی معنوی» ابراز کرد: کتاب مثنوی معنوی دارای حکایات منظوم و زیبایی است که بسیار عالمانه و حکیمانه حول محور مسائل روانشناسی و اجتماعی بیان شده این مهم نشان می‌دهد تا چه میزان مولانا دغدغه‌های اجتماعی داشته و تلاش داشته تا برای صلاح و سعادت بشریت موضوعاتی ارزنده را مطرح کند، تمام این حکایات درقالب داستان‌ها مثنوی کوشیده تا انسان‌ها را به سوی زندگی روشن و دلپذیرتری راهنمایی کند.    برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید     «دینامیت» از مرز ۱۳ میلیارد تومان گذشت/خیز «درخت گردو» برای ۲ میلیاردی شدن    چالش بی‌سابقه سینمای ایران در پی بحران کرونا و تعطیلی‌های مکرر در دو سال گذشته این بار در شکل دیگری خودش را نشان داده است. روز‌های آخر اسفندماه سال گذشته بود که هیچ تهیه‌کنند‌ه‌ای راغب به اکران فیلم خود در سینما نبود، اما حالا با گذشت حدود شش ماه از ابتدای سال طبق آخرین آمار موثق پیگیری شده از سوی خبرنگار میزان سینما در هفته‌های پایانی شهریور ماه ۱۴۰۰ فروش خوبی را پشت سر می‌گذارد.در ادامه میزان فروش فیلم‌های روی پرده بر اساس جدول فروش سینمای ایران را خواهید دید: بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

دینامیت

میزان فروش: ۱۳,۱۳۸,۸۵۵,۵۴۰ تومان

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، امید روحانی

خلاصه داستان:

دینامیت روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه دینامیت هستند که تضادهای فکری آنها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود…

درخت گردو

میزان فروش: ۱,۶۸۶,۳۰۸,۱۰۰ تومان

کارگردان: محمد حسین مهدویان

نویسنده: ابراهیم امینی

فیلم سینمایی «درخت گردو» روایت خانواده‌ای در فاجعه تلخ بمباران شیمیایی «سردشت» است که دچار رنجی می‌شوند و تلاش می‌کنند این رنج را برطرف کنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

ریدلی اسکات: فیلمنامه «گلادیاتور ۲» در حال نگارش و به زودی ساخته می‌شود

 ریدلی اسکات می‌گوید که فیلمنامه «گلادیاتور» تحت نظر راسل کرو در مرحله نگارش است و در حال نزدیک شدن به بالای لیست اولویت‌های خود است.

کارگردان ۸۳ ساله نامزد اسکار به مجله Empire گفت: من در حال حاضر «گلادیاتور ۲» را نوشته ام. بنابراین وقتی ساخت ناپلئون به پایان رسید، گلادیاتور آماده ساخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید

خبر ساخت دنباله این فیلم برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۸ اعلام شد و قرار است لوسیوس، پسر لوسیلا کانی نیلسن و برادرزاده کومودوس قدرتمند واکین فینیکس را دنبال کند. لوسیلا و لوسیوس هر دو توسط ماکسیموس کرو از امپراتور تلخ روم نجات یافتند تا اینکه گلادیاتور به خانواده کشته شده خود برسد.

ریدلی اسکات که خبر به روز رسانی دنباله «گلادیاتور» را ارائه می‌دهد، می‌گوید اسکریپت «اکنون نوشته شده است».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید   مظفری: کرونا بارها ضبط سریال «هم سایه» را متوقف کرد/دلیل حضورم در این مجموعه کوتاه بودن نقشم بود 

مجید مظفری در گفت‌وگو با میزان پیرامون حضور خود در سریال «هم سایه» گفت: علی پورکیانی تهیه کننده فیلمنامه سریال «هم سایه» فیلمنامه این مجموعه را برای من فرستاد و من به رسم ادب به دفتر او رفتم که کار را رد کنم. اما علی پورکیانی یکی از معدود تهیه‌کنندگانی است که دل سوز و همیشه سرکار حضور دارد و خیلی مراقب است. در دوران کرونا بار‌ها و بار‌ها ضبط مجموعه تلویزونی «هم سایه» دچار مشکل شد، تعطیل شد و دوباره کار از سر گرفته شد. همه گروه از جمله عوامل تولید، طراح صحنه و لباس، بازیگران و ... وقتی کار تعطیل می‌شد نگران بودند که کار به سرانجام برسد و وقتی کار شروع می‌شد همه سر کار می‌آمدند و از ادامه کار خوشحال و راضی بودند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

وی در همین راستا ابراز کرد: همه دست به دست هم دادیم و خوشبختانه ساخت این مجموعه به انتها رسید و از نزدیک بار‌ها شاهد این اتفاق بودم اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای هر یک از بچه‌ها می‌افتاد، تیم پزشکی می‌آمد و از همه تست می‌گرفتند و در طول این کار از نوع مدیریت علی پورکیانی لذت بردم و از همکاری با او بسیار رضایت دارم.

بازیگر فیلم سینمایی «سگ کشی» پیرامون داستان سریال «هم سایه» اظهار کرد: وقتی قصه سریال «هم سایه» را خواندم متوجه شدم که حرف و نگاه جدیدی به خانواده در بطن خود دارد و چالش‌های اجتماعی و مسائل انسان‌دوستی را مطرح می‌کند و خط درام خوبی دارد و کار من نیز در این مجموعه زیاد نبود و وقتم را زیاد نمی‌گرفت. ضمن آنکه برنامه‌ریزی طوری بود که با اینکه بار‌ها به دلیل کرونا مشکل پیدا کردیم و حتی خود پورکیانی هم کرونا گرفت، اما من اذیت نشدم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «میعاد در سپیده‌دم» پیرامون بازی در شرایط کرونایی بیان کرد: جالب است بگویم طبق قرارداد من تا اردیبهشت‌ماه و تا اواخر تیرماه سر سریال سریال «هم سایه» بودم و قرارداد من نیز تا همان زمان بود به این خاطر که من با رفتار‌های انسانی برخورد کردم و مثل کار قبلی نبود. این مسائل باعث شد تا در این روز‌های سخت و نفسگیر به دلیل کرونا، تن به کار در این مجموعه بدهم و بازی کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافران» درباره همکاری با کارگردان مجموعه تلویزیونی «هم سایه» عنوان کرد: کار کردن با محمدحسین غضنفری بسیار خوب و لذت‌بخش بود. او در هنگام فیلمبرداری تکرار‌های زیادی نداشت و اضافه نمی‌گرفت و بازیگر را خسته نمی‌کرد و می‌دانست چه می‌خواهد و بر کار خود مسلط بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید   انتهای پیام/   برچسب ها: ادبیات دین و اندیشه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اینجا ادبیات دین و اندیشه بیشتر بخوانید درخت گردو شاعر بزرگ هم سایه بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • مدیریت آب ها در هرات
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • سرقت چندین میلیاردی از برج لاکچری نیاوران | خانه ۲ مهاجر کانادا غارت شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید