Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعبدالله ارجائی شهردارمشهد مقدس در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران و اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های ما ایجاد پنجره واحد در مدیریت شهری است. امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم شاهد ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌های انتفاعی شهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اولویت اصلی ما پروژه‌های در حال اجرا و نیمه تمام است، برای حل و فصل کردن موضوعات، ضمن گزارش‌گیری دقیق، کمیته رفع موانع در مدیریت شهری را طراحی کرده‌ایم که به زودی فرآیند‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: فاصله مکانی نزدیک اتاق بازرگانی و مدیریت شهری و اتفاق نظر مدیریت شهری و بخش خصوصی در ایران می‌تواند پیام خوبی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بدهد و امیدوارم دولت نیز با پیوستن به ما این سه ضلعی را به مثلثی کارآمد در شرق کشور تبدیل کند.

ارجائی بیان کرد: شهر را نمی‌توان تنها با بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی اداره کرد بنابراین پیام دوره جدید مدیریت شهری و اولویت اصلی آن در ۴ سال آینده هم گام بودن با بخش خصوصی در ساختن شهری در تراز انقلاب اسلامی است

او تصریح کرد: نگاه‌ها به بخش خصوصی باید تغییر کند؛ هنر مدیریت شهری جلب اعتماد بخش خصوصی و ورود فعالان این عرصه به پروژه‌های انتفاعی شهر است لذا مدیریت شهری برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های انتفاعی شهر آماده است.

دولت باید از نظر مالی به شهرداری توجه کند

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: شهرداری از سازمان‌های مردم محور است، اما این امر نافی آن نیست که برای اداره کردن شهر، دولت کمکی به شهرداری نکند.

او افزود:همه باید به لحاظ کسب درآمد مالی به شهرداری کمک کنند و در قبال آن شهرداری، برای کسب درآمد؛ راه‌های منطقی را اولویت خود قرار دهد.

پیگیر ایجاد ردیف بودجه ۲۰ هزار میلیاردی برای شهرداری هستیم

موسی‌الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز گفت: یکی از اقداماتی که در حال پیگیری آن هستیم ایجاد ردیف بودجه مستقل ۲۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه کلی برای شهرداری است؛ زیرا شرایط ما در شهر مشهد با سه و نیم میلیون جمعیت و سالانه ۳۰ میلیون زائر با شهر‌های دیگر تفاوت زیادی دارد.

او افزود: این آمادگی در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد که کلیه کمیته‌های مورد نیاز اقتصادی را در کمیسیون ایجاد کنیم تا بعد از مراجعه سرمایه‌گذاران به شورا، بتوانیم جلسات مشترکی با اتاق بازرگانی برقرار کنیم.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری مشهد اتاق بازرگانی مدیریت شهری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان دچار گفتار درمانی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی و بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: از مردم ایران و اصفهان به واسطه حضور معنادار در راهپیمایی روز جهانی قدس و تشییع سردار شهید محمدرضا زاهدی که بسیار باشکوه برگزار شد تشکر می‌کنم.

وی افزود: در این مدت مردم قدردان تدین و اخلاص سردار زاهدی بودند و حضور آنان در مراسم تشییع معنی دار بود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دوره بزن در رو تمام شده است. این یک نماد ویژه بعد از ماجرای حمله به عین الاسد بود. دیشب شبی متلاطم در سرزمین‌های اشغال رقم خورد و فرمانده سپاه پاسداران نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی بداند هرجا منافع ایران تحت تهاجم قرار گرفت از مبدا ایران پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه نطق خود اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری مطالب بسیار است. انتظار زیادی داریم و یک سال طلایی از دوره خدمت مدیریت شهری و شورا باقی مانده است. ما به نیمه خالی لیوان نگاه نمی‌کنیم اما توقعات ما از مدیریت شهری در همه سطوح بسیار بیشتر بوده است.

نادرالاصلی گفت: زمانی که لازم بود از زحمات و دستاوردها دفاع کنم، این کار را کرده‌ام اما باید بگوییم کارهای زمین مانده بسیار زیاد است. شاید مدیریت شهری منتظر است که ما این مسائل را در قالب سوال مطرح کنیم اما این را لازم نمی‌دانیم. انتظارات ما بسیار بیشتر است و باید به پروژه‌های شاخص و اعتراضات اعضای شورا، درآمدها و مولدسازی و مشارکت‌ها و … نگاه کنیم تا بدانیم چند درصد آنچه مورد نظر ما بوده عملی شده است.

وی تصریح کرد: قول داده شد که خط دوی مترو در سال جاری تکمیل شود، کار بسیاری پیش رو است و فکر می‌کنم در این فضا بیشتر به گفتاردرمانی دچار شده‌ایم.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه‌های مناطق کم برخوردار امروز به پروژه‌های محله محور تبدیل شده است اما آنچه نیست که می‌خواستیم.

وی ادامه داد: امسال باید از مدیریت شهری بخواهیم که در زمینه مناطق کم برخوردار شاخص‌هایی را به نتیجه بهتر برسانند. البته در این راستا جلسات زیادی برگزار شده اما خروجی آنچه نبوده که انتظار داشته‌ایم.

نادرالاصلی با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده رود رو به تعطیلی است، گفت: وضعیت آب و هوا و آلودگی و ضایع شدن حق اصفهان را مشاهده می‌کنیم. ما در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کردیم اما به خروجی لازم دست نیافته‌ایم.

وی افزود: پروژه‌ای تحت عنوان گذر صنایع دستی در شورا دنبال شد، اما در این خصوص هیچ اتفاقی نیفتاده است، گرچه بودجه آن به اظهار مدیر منطقه ۳ تأمین شده اما در این حوزه مصرف نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توقع داشتیم که همکاران ما در سازمان زیباسازی پیرامون این حوزه اتفاق خوبی را در سطح شهر رقم بزنند که چنین نشد.

وی خاطرنشان کرد: آب رودخانه باز شد اما اتفاق خاصی برای اصفهان رخ نداد. فکر می‌کنم به یک پویش در این خصوص نیاز داریم. ما برای کشاورزان کاری نکرده‌ایم و به نظر من می‌شد که آب را بیش از این باز نگه داشت و مقدار آن را بیشتر کرد. آب جاری شده نه سفره‌های زیرزمینی را سیراب کرده و نه کشاورزان از آن راضی شدند.

کد خبر 6077651

دیگر خبرها

  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • سودجویان زیر ذره‌بین شهرداری؛ حریم این منطقه دردسرساز شد
  • مشارکت مردم رکن اساسی تکمیل پروژه‌های شهری است
  • باغ فدک نماد وحدت مدیریت شهری در ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • سودجویان حریم شهر زیر ذره‌بین شهرداری | حریم این منطقه دردسرساز شد
  • نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • شهرداری اصفهان دچار گفتار درمانی شده است
  • شهرداری، ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد
  • شهرداری همدان ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد
  • ایجاد دبیرخانه شورای گفت‌وگوی منطقه شرق کشور در مشهد