Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@08:29:48 GMT

شرایط جدید دولت رئیسی برای پرداخت یارانه ها

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۵۶۰۸

شرایط جدید دولت رئیسی برای پرداخت یارانه ها

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فردا، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید رابطه‌ای منطقی بین رشد مصرف و رشد اقتصادی وجود داشته باشد، اظهار داشت:با وجود رشد مصرف اما رشد اقتصادی حاصل نشده است و این مهم با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی یارانه‌ ها امکان‌پذیر است.

نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها با موضوع بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توزیع یارانه ها گفت: با توجه به توزیع یارانه ها در بخش های مختلف آثار مثبت و اثربخشی مطلوب و قابل قبولی در بهبود سفره مردم، شاخص کلان اقتصادی و بخش تولید دیده نمی شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه نیاز به مطالعه علمی و کارشناسی دارد، تصریح کرد:

کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق، مطالعه کارشناسی درباره هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند تا اثرگذاری مثبت یارانه ها در بخش های مختلف جامعه و به ویژه صنعت، دیده شود.

 میرکاظمی گفت: کارشناسان سازمان برنامه بودجه و مجموعه های پژوهشی با نگاه علمی و دقیق مطالعه کارشناسی درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه ها داشته باشند.

 وی تصریح کرد: رابطه منطقی بین رشد و مصرف وجود دارد به این معنی که وقتی مصرف بالا باشد، در مقابل رشد اقتصادی نیز باید بالا باشد که این مهم تحقق پیدا نکرده است و رشد مصرف، اعداد بالایی را نشان می دهد ولی در مقابل رشد اقتصادی حاصل نشده است لذا با مدیریت علمی و کارشناسی و اصلاح منابع هدفمندسازی تحقق این مهم امکانپذیر است.

 گفتنی است در این نشست اعضای ستاد بودجه و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نظرات علمی و کارشناسی خود را درباره بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه مطرح کردند.

 

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پرداخت یارانه ها بهبود اثرگذاری هدفمندسازی یارانه علمی و کارشناسی سازمان برنامه رشد اقتصادی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

مهر در گزارشی نوشت: بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896782

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود