Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست ایران در قبال غربی‌ها با محوریت برجام چه خواهد بود؟ این مهم‌ترین پرسش در حوزه سیاست خارجی است زیرا پاسخ آن می‌تواند تأثیر مهمی بر سرنوشت اقتصادی ایران بگذارد. اینکه آیا برجام احیا می‌شود یا خیر؟ و اگر احیا شود چگونه اجرا می‌شود؟ و چه کار می‌شود انجام داد که غربی‌ها باز هم بدعهدی نکنند؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «وضعیت ایران با اروپا و آمریکا روشن است، ما حرفمان را پیش از اینها زده‌ایم و از موضع رفع کامل تحریم‌ها بدون هیچ قید و شرطی کوتاه نمی‌آییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمریکا بود که از برجام خارج شد و این اروپایی‌ها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند. ما به اندازه خودمان و حتی بیش از تعهداتمان نسبت به برجام پایبند بودیم؛ بنابراین حالا آنها هستند که باید تحریم‌ها رفع کنند و هیچ حرف پس و پیشی وجود ندارد».

او ادامه داد: «ایران اکنون عضو دائم پیمان همکاری شانگهای است و این موضوع نشان می‌دهد که ایران یک قدرت مهم در آسیاست. عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای مصداقی از سخن رهبر انقلاب است که مدت‌ها قبل فرموده بودند باید قطبی قدرتمند علیه آمریکا شکل بگیرد که اگر این سخن رهبر انقلاب سال‌ها قبل محقق می‌شد، این میزان دچار ضرر نمی‌شدیم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اکنون هر سه قوه با موضع رهبر انقلاب در حوزه سیاست خارجی و خاصه مواجهه با غربی‌ها هماهنگ هستند و حرف ما بر اساس سخن رهبری مشخص است؛ آنکه تمام تحریم‌ها به صورت یکجا باید رفع شود».

او همچنین مطرح کرد: «اکنون شرایط مانند گذشته نیست که مدت‌ها بنشینیم و با غربی‌ها مذاکره کنیم. ما نباید بگوییم سرنوشت برجام چه شد و اتفاقا حالا غربی‌ها باید برای به نتیجه‌رسیدن برجام تکاپو داشته باشند زیرا ایران حرف دیگری جز رفع تحریم‌ها ندارد».

کریمی اصفهانی درباره احتمال به نتیجه‌رسیدن یا نرسیدن مذاکرات پیش روی برجامی تصریح کرد:«ما اکنون در پیمان شانگهای عضویت دائم داریم و نه زیر این پیمان می‌زنیم و نه زیر توافقنامه برجام زده‌ایم زیرا در اسلام وفای به عهد جایگاه ویژه‌ای دارد و نظام اسلامی هم خود را مقید به تعهداتش می‌داند اما اجازه هم نخواهیم داد که غربی‌ها یک بازی برد-باخت به نفع خود را رقم بزنند و ایران را بازنده مذاکرات کنند. امروز روز عمل است و دیگر زمان مذاکرات طویل‌المدت با غربی‌ها نیست. امروز موضع ایران نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر است و اگر در مذاکرات حاضر شویم صرفا برای احقاق حقمان سخن خواهیم گفت».

کد خبر 1559820

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مذاکره غربی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس باخت، اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید

آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب دیدار‌های دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا، شب گذشته (سه‌شنبه) در ورزشگاه المپیکوی شهر رم، تیم‌های فوتبال لاتزیو و یوونتوس برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که این بازی اگرچه با شکست ۲ بر یک یوونتوس همراه بود، اما به دلیل برتری ۲ بر صفر این تیم در بازی رفت، در مجموع به برتری ۳ بر ۲ و صعود میهمان تورینی به فینال منجر شد.

در این بازی لاتزیو توسط والنتین کاستیانوس در دقیقه ۱۲ با ضربه سر دروازه یوونتوس را باز کرد. او در دقیقه ۴۹ دومین گل خود را به ثمر رساند و کار را در مجموع دو بازی به تساوی ۲-۲ کشاند. یووه، اما به لطف تعویض طلایی ماسیمیلیانو آلگری که در دقیقه ۸۱ آرکادیوژ میلیک را به جای دوشان ولاهوویچ به میدان فرستاد، توسط این مهاجم لهستانی در دقیقه ۸۳ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. بانوی پیر در نهایت بازی را باخت، اما تک گل میلیک سبب صعودش به فینال شد.

حریف یوونتوس در فینال در پایان بازی امشب تیم‌های آتالانتا و فیورنتینا در ورزشگاه برگامو مشخص خواهد شد. بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر فیورنتینا همراه بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی رسید
  • یوونتوس باخت، اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • عکس‌| واکنش سردار آزمون به گلزنی و باخت رم
  • بسکتبال NBA | میزبان ها بالاخره باخت می‌دهند؟