Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

انتقال آنتی بادی از مادر به نوزاد با تزریق واکسن کووید ۱۹

به گفته محققان، یک راه کمک به حفاظت از نوزادان در برابر کروناویروس، تزریق واکسن کووید ۱۹ به زنان در دوران بارداری است.

آثار دریافت واکسن کووید ۱۹ در پسران بالا ۱۲ سال

محققان میزان میوکاردیت قلبی پس از واکسیناسیون در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله و ۱۶ تا ۱۷ ساله که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلول آب نمک روند گسترش کووید ۱۹ را در ریه‌ها کُند می‌نماید

محققان گزارش می‌دهند که محلول آب نمک ممکن است به توقف عملکرد کروناویروس کمک کند.

داروی دیابت از عوارض شدید کووید ۱۹ می کاهد

به گفته محققان، داروهای مورد استفاده در برخی بیماران دیابت نوع ۲ خطر پیامدهای شدید کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

کد خبر 5317197

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 دیابت ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سالمندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی تهران بارداری دیابت سازمان بیمه سلامت اهدای خون هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واکسن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عباس نصیری اظهار کرد: امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، بوتاکس کاربردهای مختلفی هم در حوزه درمان و هم در حوزه زیبایی از لاغری، تزریق کف دست برای درمان تعریق زیاد تا بوتاکس پیشنهادی برای درمان میگرن دارد.

وی افزود: اما این تفکر درباره استفاده از بوتاکس در بهبود میگرن که هم از اثرات زیبایی آن می‌توان استفاده کرد و هم از اثرات درمانی آن، کاملا اشتباه است‌. چون بوتاکس برای میگرن هیچ ارتباطی به بوتاکس و کاربرد زیبایی آن در پیشانی و صورت و... ندارد. معمولا در سردردهای جلوی سر و صورت، قسمت‌های پیشانی یا قسمت کناری بالای گوش تحت تاثیر درمانی و اثر مثبت بوتاکس قرار می‌گیرد.

دکتر نصیری افزود: بنابراین این اینطور نیست که تصور شود با تزریق بوتاکس برای میگرن می‌توان همزمان دو کار را باهم انجام داد. چون محل تزریق و رفع علت میگرن با تزریق برای زیبایی فرق می‌کند. ضمن اینکه بوتاکس معمولا درمان اول برای میگرن نیست و کسی که دچار میگرن است، لازم نیست یا هیچ اولویتی ندارد که از همان ابتدا به فکر بوتاکس باشد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ادامه گفت: موضوع مهم درباره ضرورت تزریق بوتاکس برای میگرن این است که اگر واقعا به دنبال درمانی برای میگرن هستند، خط اول درمان یکسری ملاحظات سبک زندگی است که باید در نظر گرفته شده و اصلاح شود. بعد روند درمانی دارویی تحت نظر پزشک و در نهایت اگر بهبود پیدا نکرد، بوتاکس هم می‌تواند کمک کننده باشد. علاوه بر این برای درمان میگرن عمل جراحی هم وجود دارد که که در کتاب‌های فوق تخصصی مطرح شده و فراگیر نیست.

 وی افزود: میگرن خطرناک نیست اما بسیار آزار دهنده و ناتوان کننده است. امروزه بوتاکس یکی از درمان‌هایی است که برای بهتر شدن آن قابل استفاده است. اما نکته مهم این است که این درمان موقتی است، چون تاثیر بوتاکس موقتی است و نیاز به تکرار دارد. چون میگرن یک نوع حملات تکرار شونده است و با تکرار تزریق بوتاکس انتظار می‌رود که فاصله و شدت این حملات کمتر می‌شود. ولی پاسخ به درمان فرد به فرد فرق می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بیان کرد: از همه مهمتر این است که بوتاکس مورد استفاده تحت چه برند و با چه غلظتی تهیه شده است، لذا تاکید و توصیه می‌شود که توسط پزشک متخصص مرتبط با این رشته تزریق آن تجویز شود. چون مداخله‌گران و کسانی که بیشتر به دنبال منافع خودشان هستند تا تاثیر مفید و درمانی تاثیرات آن، باعث شده‌اند که به میزان استفاده از آن عوارض زیادی هم دیده شود.

وی تصریح کرد: این عوارض هم مقداری بستگی به بوتاکس تزریقی دارد که چقدر اصالت و غلظت داشته و مقداری هم بستگی به تخصص فردی دارد که آن را تزریق کرده است. اگرچه در ظاهر، تزریق به وسیله یک سرنگ کوچک است، اما اثرات و عوارض آن بسیار وسیع خواهد بود، از عفونت، تورم، التهاب ناحیه گرفته تا گسترش عوارض به نواحی مجاور تزریق، آسیب و اختلال در عملکرد عضلات مجاور که ممکن است در اثر یک تزریق اشتباه به وجود آید.

دکتر نصیری ادامه داد: معمولا این عوارض را در افتادگی پلک و اختلال عملکرد چشم هم می بینیم، ولی در هر قسمتی از بدن، ‌نواحی صورت و سر که توسط فرد غیرمتخصص تزریق شود، عوارض خود را خواهد داشت. برای همین نباید تزریق با بوتاکس را خیلی راحت گرفت که اقدام ساده‌ای است و با یک مقدار هزینه قابل انجام بوده و ممکن است عوارض شدیدی نداشته باشد. اما واقعا اینطور نیست.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی افزود: واقعیت این است بوتاکس یک داروی گرانی است و معمولا کاربرد زیبایی دارد و بسیاری از این افراد این آگاهی را ندارند که برای بهبود علائم میگرن هم کاربرد دارد، مگر اینکه درباره آن شنیده باشند و یا اینکه از آن استفاده کرده و درمان شده باشند. معتقدم عموم افراد جامعه خیلی در مورد تزریق بوتاکس برای میگرن چالش و سوال خیلی زیادی ندارند. به همین خاطر به این توصیه اکتفا می کنیم که اگر قرار است این مسیر را انجام دهند از پزشک متخصص راهنمایی بگیرند چون مداخله‌گرانی که به خاطر منافع خود این کار را می‌کنند، خیلی تاثیرات مثبتی از عملکرد آنها دیده نشده و فقط عوارضشان به ما ارجاع می‌شود.

وی افزود: اما در مورد بوتاکس سوالی که برای خیلی از افراد مطرح می‌شود این است که آیا کسی که دچار میگرن می‌شود باید این کار را انجام دهد یا خیر و اینکه به چه نحوی این تزریق باید صورت بگیرد. واقعیت این است که بوتاکس انواع مختلفی از برندهای داخلی و خارجی دارد. در مورد برند خارجی نکته مهم، با توجه به تحریم‌ها تقلبی یا اصل بودن آن است. در مورد بوتاکس تولید داخلی هم بعضا برای برخی از بهبود برخی از مشکلات توصیه شده و گاه هم توصیه نمی‌شود، چون در خصوص اثرات درمانی آن آزمایش کاملی که باید انجام شده باشد، دسترس نیست.

وی ادامه داد: اینکه چه نوع بوتاکسی برای بهبود علایم میگرن توصیه می‌شود، به نوعی که در دسترس است بستگی دارد. معمولا توصیه پزشکان این است که اولا تزریق بوتاکس در میگرن حتما توسط پزشک متخصص انجام شود و با توجه مهم بودن نوع و برند بوتاکس متخصص آن را نسخه و راهنمایی کند که از کجا تهیه شود. اگر هم قبلا تهیه شده، بررسی تاریخ مصرف و انقضاء آن مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور