Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز گفت: براساس مصوبات، افراد تا ابتداء آبان ماه برای ثبت نام در سامانه زمان دارند، در غیر این صورت بایستی هزینه ورود و توقف خود را پرداخت کنند. هزینه ورود بسیار کم درنظر گرفته شده اما از طرفی دیگر هزینه توقف را بیشتر در نظر گرفتیم تا افراد غیر دانشگاهی با سرعت بیشتری دانشگاه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر بنی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح ساماندهی تردد خودرو در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: دو سال پیش مسئولیت وضعیت ترافیکی دانشگاه توسط دکتر کافی به بنده سپرده شد. در این راستا کارگروه ترافیکی با حضور مدیران و متخصصان مرتبط تشکیل داده شد.

وی افزود: در کمیته ترافیک به بررسی مشکلات دانشگاه در زمینه حمل‌ونقل پرداختیم. با هدف آشنایی بیشتر با دغدغه‌های حمل و نقل دانشجویان در دانشگاه با آن‌ها مشورت کرده و به ۴۰ شاخص دغدغه‌ای در میان دانشجویان و کارکنان دانشگاه رسیدیم. در همین راستا یک نظرسنجی با هدف شناخت دغدغه‌های مهمتر انجام شد که حدود ۱۱۵۰ نفر از دانشگاهیان در آن شرکت کردند. پس از پایان نظرسنجی و تحلیل نتایج آن در زمینه طرح‌های مختلف برای کاهش ترافیک دانشگاه هدف گذاری کردیم. براساس مطالعات انجام شده در دنیا در زمینه حمل و نقل پایدار شاخص‌هایی برای داشتن عملکرد بهتر در نظر گرفتیم.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز ادامه داد: براساس هدف‌گذاری و شاخص‌هایی که تنظیم شد یک برنامه پنج ساله را تنظیم کردیم. در این برنامه پنج ساله برای کاهش ترافیک ۱۰ طرح در نظر گرفته شده است که شامل توسعه پنج کیلومتر مسیر استاندارد و پیوسته دوچرخه در دانشگاه، ۲۵ کیلومتر مسیر پیاده روی، ساماندهی سرویس‌ها، جایگزین کردن اتوبوس‌های موجود با اتوبوس برقی، احیاء سرویس کارمندان، ساماندهی پارکینگ‌ها، ساماندهی مسیر خودروها و سامانه اسکوتر برقی می‌شود که بسیاری از آن‌ها آغاز شده‌اند.

بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی اسکوتربرقی برای بانوان برگزار شده و تا به امروز ۱۳۰ نفر از کارکنان و اعضاء هیات علمی و ۲۰۰ نفر از دانشجویان گواهینامه‌ آن را دریافت کرده‌اند. یکی از طرح‌های در نظر گرفته شده برای کاهش ترافیک دانشگاه، طرح ساماندهی تردد خودرو است. ثبت نام این طرح در چند روز گذشته آغاز شده است. درحال حاضر این طرح از درب شمالی تا کتابخانه مرکزی فعال بوده و این روند تا پوشش کامل دانشگاه ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در زمینه کاهش ترافیک خودرو در دانشگاه، بیان کرد: در خصوص زیرساخت‌های لازم برای استفاده از دوچرخه ایستگاه‌هایی برای تمام دانشکده‌ها، ساختمان‌ها و خوابگاه‌ها ایجاد کردیم. چند ایستگاه دوچرخه بایدو نیز در دانشگاه ایجاد شد که به زودی فعال می‌شود. در جهت تسهیل رفت‌وآمد تمامی دانشگاهیان این ۱۰ طرح ایجاد شدند که مانند تکه‌های پازل در کنار هم قرار خواهند گرفت تا حمل و نقل در دانشگاه را تسهیل کنند.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز تصریح کرد: در ساعت پیک ترافیک در دانشگاه مانند صبح، درب کلانتری و درب باهنر با ترافیک بسیار زیادی مواجه می‌شدیم. به دلیل ترافیک بالا در محدوده باهنر و خروجی میدان آزادی پلیس راهور از دانشگاه شکایت کرده و حکم قضایی برای بستن درب دانشگاه در ساعات ترافیکی گرفته بود تا عبور و مرور را به درب پیروزی منتقل کند. این موضوع موجب ایجاد نارضایتی شدید در میان همکاران و دانشجویان می‌شد و بار ترافیک را به بلوار پیروزی منتقل می‌کرد. طبق بررسی‌هایی که برای حل این مشکل انجام دادیم متوجه شدیم تعداد زیادی از این خودروها غیردانشگاهی هستند.

بنی‌هاشمی گفت: برای حل مشکلات موجود تلاش کردیم برنامه‌ای را تنظیم کنیم تا ابتدا از ورود خودروهای عبوری جلوگیری کنیم. همچنین تلاش کردیم تا دانشگاهیان را به عنوان قشر الگوی جامعه متقاعد سازیم که خودرو تنها گزینه رسیدن از منزل به دانشگاه نیست و برای طی کردن این مسیر می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه نیز بهره برد. بنابراین طرح ساماندهی تردد خودرو با این هدف طراحی شد.

وی افزود: دلیل همکاری دانشگاه و شهرداری در خصوص استفاده از طرح شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی «الیت» وجود زیرساخت اطلاعاتی شهروندان است. شهروندان با تردد در شهر و استفاده از پارکینگ و حاشیه خیابان‌ها اطلاعاتی را تحت اختیار شهرداری قرار می‌دادند. از آنجایی که ما نیازمند سیستمی هوشمند برای کنترل ورودی‌های دانشگاه بودیم این همکاری شکل گرفت. در همین راستا دوربین‌هایی در ورودی دانشگاه نصب شد که پلاک خودروها را خوانده و در صورتی که آن خودرو در سامانه به عنوان دانشگاهی ثبت‌نام نکرده باشد، غیر دانشگاهی محسوب شده و برای وی پیامکی ارسال می‌شود.

بنی‌هاشمی ادامه داد: براساس قوانین افراد تا ابتداء آبان ماه برای ثبت نام در سامانه زمان دارند، در غیر این صورت بایستی هزینه ورود و توقف خود را پرداخت کنند. هزینه ورود بسیار کم درنظر گرفته شده است تا ارباب رجوع‌های دانشگاه با مشکل مواجه نشوند. از طرفی دیگر هزینه توقف را بیشتر در نظر گرفته ایم تا افراد با سرعت بیشتری دانشگاه را ترک کنند. واجدین شرایط می‌توانند با ورود به پرتال شخصی خود درخواست خود را مبنی بر اخذ برچسب تردد ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تردد خودرو کنترل تردد خودرو طرح ساماندهی تردد خودرو نظر گرفته شده کاهش ترافیک هزینه ورود بنی هاشمی حمل و نقل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر، شاهد ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، پیوسته پیگیر نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم، اظهارداشت: برهمین اساس، مجوز انعقاد قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس را به شهرداری دادیم.

وی گفت: این موضوع در قالب 3 قرارداد توسط شهرداری مشهد دنبال می‌شود که قرارداد اول، منعقد شده و در مرحله آزمایش فنی و تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مقدمه‌سازی برای ورود آنها هستیم.

نژادحسین با بیان اینکه قرارداد دیگر، مربوط به خرید 130 دستگاه میدل‌باس بود، افزود: 30 دستگاه از این میدل‌باس‌ها تحویل شده ولی 100 دستگاه باقی‌مانده بخاطر تحریم‌ها و نقص‌های فنی و ... امکان تحویل به شهرداری را نداشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، مقرر شد معادل این یکصد دستگاه میدل‌باس، 59 دستگاه اتوبوس شهری خریداری و تحویل شهرداری مشهد شود.

نژادحسین با بیان اینکه در گام نخست، 10 دستگاه اتوبوس از این 59 دستگاه در اسفندماه سال گذشته تحویل و وارد چرخه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شد، گفت: مابقی این اتوبوس‌ها نیز ماهانه بین 10 تا 15 دستگاه تحویل شهرداری می‌شود؛ نقطه عطف این اتوبوس‌ها، تحویل یک دستگاه‌ اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در اردیبهشت‌ماه است.

وی افزود: اولویت بکارگیری این اتوبوس‌ها در مسیرهایی است که سرفاصله زمانی آنها بیش‌ از حد بوده و باید این سرفاصله کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهارکرد: یکی دیگر از قراردادها نیز مربوط به خرید 250 دستگاه اتوبوس بوده که 200 اتوبوس، 12 متری و 50 دستگاه نیز 18 متری دو کابین است.

نژادحسین گفت: توافقات کلی روی این قرارداد صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه شاهد انعقاد آن باشیم؛ روند ورود این ناوگان، از چند ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • آغاز طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور در یاسوج
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد