Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۶۴۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۰۴ هزار و ۸۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸۹هزار و ۳۷۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۵۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۷ هزار و ۱۷۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به بستری ۲۷۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، ۲ هزار و ۱۲۹ نفر اعلام کرد و  افزود: از این تعداد، ۲۱۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی دیروز، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۶۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از پدر و مادر‌ها خواست تا با توجه به سنین اعلام شده از سوی سامانه ثبت نام واکسناسیون کرونا به نشانی https://salamat.gov.ir/، برای نام نویسی واکسیناسیون فرزندان خود هرچه سریع تر اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا واکسن کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به‌ موقع اورژانس گناوه جان یک مرد ۳۶ ساله را نجات داد

ایسنا/بوشهر رئیس اورژانس استان بوشهرگفت: اقدام به موقع اورژانس گناوه جان یک مرد ۳۶ ساله رانجات داد.

دکتر سید حسین موسوی درگفت وگوباخبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با تماس به شماره ۱۱۵ و اعلام وجود مردی با شکایت نداشتن علائم حیاتی، کارشناس اورژانس با موتورلانس به‌سرعت عمل کرد و در کمتر از ۲ دقیقه بالای سر بیمار حاضر و با انجام معاینات اولیه، اقدامات درمانی لازم را برای بیمار انجام داد.

وی اضافه کرد:با انجام اقدامات درمانی از جمله ماساژ قلبی و حمایت‌های تنفسی، موفق به برقراری نبض و بازگرداندن بیمار به زندگی شد.

به گفته وی بیمار توسط آمبولانس ۱۱۵ مستقر در ایستگاه ساحلی به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه منتقل شد و اکنون در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و برای حفظ حیات تحت مراقبت و درمان است.

نجات خانم ۴۵ ساله در کوه های نمک جاشک بندر دیّـــر

رئیس هلال‌احمر شهرستان دیّـــر گفت : خانم ۴۵ ساله ای که درکوه نمک جاشک سقوط کرده بودتوسط امدادگران هلال احمر نجات پیدا کرد.

عباس ریزیان روزچهارشنبه افزود: در ساعت ۴۹ : ۱۶ سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳؛ طی گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر سقوط از کوه های گمبد نمک در مسیر سخت و دشوار ، تیم عملیاتی پایگاه امدادونجات جاشک به محل حادثه اعزام شد.

وی اضافه کرد:نجاتگران بعد از پیمودن مسیر ۳ کلیومتری موفق به نجات خانم ۴۵ ساله گردشگر تهرانی شدندبعد از پایان عملیات مصدوم را در پایین کوه تحویل عوامل اورژانس داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • اقدام به‌ موقع اورژانس گناوه جان یک مرد ۳۶ ساله را نجات داد
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس
  • ۱۷ هزار بازرسی در طرح سلامت نوروزی استان یزد
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هزار و ۹۰۳ نفر در زاهدان
  • دهکده المپیک پاریس میزبان مهدکودک برای فرزندان ورزشکاران
  • دستگیری گروگانگیر مسلح در گرمسار / مدیرکارخانه گلوله خورد