Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@11:56:05 GMT

ساعت طرح ترافیک در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۰۰۵۱

ساعت طرح ترافیک در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

 با شیوع کرونا در کشور و به تبع آن تهران، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز دستخوش تغییرات زیادی شد، به طوری که چندین بار زمان آغاز و پایان اجرای این طرح مورد تغییر قرار گرفته و یکسری تغییرات نیز در زمان خروج از طرح و غیره اعمال شد. علاوه بر آن در برخی از ایام نیز اجرای این طرح به طورکلی متوقف شد و علت آن نیز کاهش ازدحام جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز در آخرین تغییرات اعمال شده در اجرای طرح ترافیک تهران که همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان ادارات و سازمان های دولتی تهران و از ابتدای شهریورماه اعمال شد. ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ۸:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد شد. البته خودروهایی که داخل این محدوده باشد، بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان یکبار خروج از داخل محدوده را نیز پیدا کرده‌اند. همچنین ساکنین طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم می‌توانند پس از ساعت ۱۴:۳۰ به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند.

این تغییرات در ساعات اجرای طرح ترافیک در حالی اعمال شده که به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال و حداقل در پاییز نیز همین رویه ادامه داشته باشد. در حالی که الگوی ترافیک در سال‌های اخیر حاکی از آن است که درنیمه دوم سال حجم ترافیک و ساعات پیک آن دچار تغییراتی می‌شود.

محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران که تحت تاثیر شیوع کرونا مورد تغییر قرار گرفته گفت: طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ارتقای انضباط ترافیکی موثر است و از نظر ما اگر تغییر در این طرح تاثیر منفی بر شیوع کرونا نداشته باشد، اصرار داریم که ساعات اجرای طرح ترافیک افزایش یافته و به همان چرخه قبلی برگردد.

وی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال نمی‌توان با محدود کردن اجرای طرح ترافیک انضباط ترافیکی را مانند نیمه اول سال در سطح شهر حاکم کرد. البته تمام ماموران ما از آمادگی لازم برخوردارند و علاوه بر آن از سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک نیز استفاده می‌کنیم. اما مواردی نظیر کوتاه شدن روزها، فعالیت برخی از مراکز آموزشی، کاهش دمای هوا و … باعث افزایش حجم ترافیک می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی پلیس است، در صورتی که بازگشت طرح ترافیک یه ساعات قبلی بر کرونا اثر منفی نداشته باشد پیشنهاد ما برگشت طرح ترافیک به حالت قبلی است.

با توجه به کاهش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا و سرعت گرفتن روند تزریق واکسن به شهروندان، نباید این احتمال را دور از ذهن دانست که طرح ترافیک به زمان قبلی خود یعنی ۶:۳۰ تا ۱۹ برگردد و البته باید دید که ستادملی مقابله با کرونا در تعامل با شهرداری تهران و پلیس چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهدکرد./منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا ساعت طرح ترافیک نیمه دوم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین میش مست اظهار کرد: بیشترین حجم ترافیک مربوط به مسیر مشهد- چناران است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر آزادراه شهیدشوشتری نیز ترافیک پرحجم است.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته هفت فقره تصادف جرحی با ۱۱ مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

دیگر خبرها

  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۲۹ فروردین ماه
  • آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار – تهران
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری