Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با تسلیت درگذشت علامه حسن‌زاده آملی اظهار کرد: این  فقیه عالی‌قدر، یار دیرین امام و رهبری بود، علامه حسن‌زاده آملی مجاهد نستوه و دانشمند فرزانه‌ای بود که عمر پربرکت و حیات طیبه خود را مصروف و وقف تألیف و تبیین معارف دین کرد و به‌حق کارنامه ایشان مشحون از خدمت صادقانه و تلاش خالصانه در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و معارف و لطایف دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه نطنز با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: همه فعالیت‌های روزمره در سایه امنیت حاصل می‌شود که این مهم نیز نتیجه تلاش نیروهای مسلح به‌ویژه نیروهای انتظامی است و این عزیزان در برقراری آرامش اجتماعی و مقابله با  هرگونه ناامنی و فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی نقش ویژه‌ای دارند.

وی افزود:در آستانه رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) هستیم، متأسفانه ستاد کرونا اجتماعات را ممنوع کرده است اما من درخواست می‌کنم که امامزاده‌ها و اماکن مذهبی باز شود تا مردم به‌صورت گروه‌های کم و با رعایت پروتکل بهداشتی ،زیارت حضرت رسول از راه دور را بخوانند، این ویروس به همه حریم ما ظالمانه واردشده است، اما نباید بعضی از فرایض مذهبی را فراموش کنیم.

یعقوبی در خصوص گرانی و عدم نظارت در بازار گفت: هفته گذشته و با اعتراضی که به اصناف و شورا  شد، بازار را یک روز بازکرده و مجدد تعطیل کردند، این مردم باید طعم شیرین ارزانی را بچشند، چرا بازار باید تعطیل شود از دولت آقای رئیسی می‌خواهیم برای معیشت مردم چاره‌اندیشی کند.

خطیب جمعه نطنز با گرامیداشت روز روستا و عشایر خاطرنشان کرد: متأسفانه سازوکار زندگی در روستا فراهم نیست، روستا باید محل تولید باشد، میوه تولید کند گوشت تولید کند، باید سرسبز باشند، وقتی ما به یک‌خانه روستایی می‌رویم و با میوه از ما پذیرایی می‌کند وقتی سؤال می‌کنیم میوه خودتان است می‌گوید خیر میوه را از شهر خریده، چرا باید آب کشاورز را کم کنیم که نتواند در روستا زندگی کند اگر ما می‌خواهیم اشتغال در روستا فراهم شود باید به مسئله آب آنها توجه کنیم و کشاورز را از برداشت آب محروم نکنیم.

وی همچنین به تجمع اعتراضی دامداران در نطنز اشاره و گفت: دامداران با مشکل تهیه علوفه مواجه هستند از دولت تقاضا می‌کنیم علوفه باقیمت دولتی را در اختیار دامداران قرار دهد چراکه این‌ها چرخه غذایی مهمی را در اختیاردارند و اگر این چرخه به خطر بیفتد قطعاً جامعه دچار مشکل خواهد شد.

مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت آقای رئیسی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت ایام ارتحال پیامبر اعظم و شهادت آقا امام حسن مجتبی و شهادت آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع) و عرض تسلیت ارتحال علامه حسن‌زاده املی به محضر ولی‌عصر و نائب برحقش مقام معظم رهبری و عموم مردم ایران، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی در ماه مهر همه‌ساله میلیون‌ها دانش‌آموز به شوق آموختن دانش روانه مدارس می‌شوند این تکاپو و تلاش همراه با عشق و علاقه و انگیزه جلوه زیبایی را به جامعه می‌بخشد.

امام‌جمعه بادرود افزود: در بازگشایی مدارس گویی که خونی تازه به رگ‌های حیات کشور اسلامی عزیزمان واردشده است و زحمت تعلیم و تربیت به عهده معلمان عزیز است، یکی از بهترین و مؤثرترین اقشار اجتماعی معلمان و اساتید و مربیان هستند.

وی تصریح کرد: همان‌طوری که شمع خود می‌سوزد و اطرافش را روشن می‌کند، معلمان دلسوز و وظیفه‌شناس که دانش‌آموزان و دانشجویان خود را با زحمات شبانه‌روزی به‌سوی روشنایی و هدایت می‌برند جامعه را نیز به نور علم و معرفت خویش روشن می‌سازند.

قاسمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در روز اربعین، گفتند تبیین جان‌مایه اربعین حسینی است، افزود: عاشورا اوج فداکاری و اربعین ادامه آن است؛ به این معنا که روز عاشورا در اوج اهمیت است و چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، در تداوم روز عاشورا است.

امام‌جمعه بادرود گفت: با توجه به سرازیر بودن حرکت گمراه‌کننده از اطراف به سمت ملت ایران، تلاش برای در ابهام نگه‌داشتن افکار مردم ایران و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوانان توجه به تبیین و افشای حقایق بیش از هرزمانی ضرورت دارد.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای تبیین و افشاگری، تصریح کرد: تبیین باید با منطقِ قوی، سخنِ متین، عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی همراه باشد و اصل مسلم و قطعی در تبیین، پیروی از شیوه‌های اخلاقی است، تبیین باید پیراسته از دشنام، تهمت، فریب و دروغ باشد؛ موضوعی که متأسفانه در برخی روزنامه‌ها و فضای مجازی و... انسان با آن مواجه می‌شود.

قاسمی ضمن عرض تسلیت شهادت علی لندی، اذعان کرد: خبر محزون کننده عروج آسمانی نوجوان شجاع و فداکار ایذه‌ای یک‌بار دیگر یاد و نام نوجوانانی همچون شهید فهمیده‌ها و شهید بهنام محمدی‌ها را زنده کرد، شهید علی لندی با ایثار و ازخودگذشتگی برای نجات جان دو انسان دیگر به دل آتش زد و خود براثر شدت جراحات به شهادت رسید.

خطیب جمعه بادرود اضافه کرد: اقدام شجاعانه این نوجوان شهید ایذه‌ای ثابت کرد که ایران اسلامی هنوز گوهرهایی دارد که به هنگام انجام‌وظیفه دست از پا نشناخته و به انجام‌وظیفه خویش همت می‌گمارند، باهدف گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری درس فداکاری شهید علی لندی قهرمان سال آینده به کتاب‌های درسی اضافه شود.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی و پلیس حافظ امنیت جامعه است و امروز نیروی انتظامی توانسته به وظایف ذاتی خود که همان استقرار نظم و امنیت در جامعه و مبارزه قاطع با مخلان امنیت و مجرمان است به نحو مطلوبی عمل کند و آسایش و آرامش مطلوبی را به مردم هدیه دهد.

قاسمی با انتقاد از گرانی‌های اخیر گفت: گرانی کمر مردم را شکسته و متأسفانه هیچ نظارتی بر بازار مشاهده نمی‌شود، یک‌چیزی که باید در کشور ریشه‌کن شود موضوع دلالی است، می‌بینیم یک محصول از کشاورز به قیمت پایین خریداری و در بازار به قیمت گزاف فروخته می‌شود مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت آقای رئیسی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

انتهای پیام/63025/د

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه نطنز امام جمعه بادرود زندگی در روستا مشکل علوفه دامداران امنیت نیروی انتظامی جمعه بادرود امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال، یک دستور عملیاتی است

امام جمعه زنجان گفت: شعار سال یک دستور عملیاتی است و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- مسئولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه‌ها پیگیری شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به فرزندآوری اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی‌هایی است که جوانان مطرح می‌کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی‌رسانی به بندگان است.

وی با بیان اینکه باید دید در استان در حوزه کاری، فامیل و خانواده، شهر، محله خود چه قدم‌هایی را می‌توان برداشت، خاطرنشان کرد: گاهاً نگرانی‌هایی توسط برخی از جوانان برای فرزندآوری وجود دارد و وظیفه ما این است نگرانی جوانان را با مباحث قرآنی، اجتماعی، ملی و فرهنگی پاسخ دهیم.

خاتمی با تاکید بر تشویق جوانان برای فرزندآوری اضافه کرد: درست است برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد اما نگران معیشت بودن به وعده خداوند شک کردن است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند، از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

کد خبر 747156

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است