Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع روستای حسین‌آباد ضمن بیان اینکه آنچه اکنون در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود، شکل‌گیری یک اتحاد نامرئی بین آمریکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و رژیم صهیونیستی است، ابراز داشت: هدف‌گذاری این اتحاد ایجاد یک تغییر ژئوپلیتیک با نتایج راهبردی علیه دو کشور ایران و روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه ایجاد تنش در مرزهای شمالی می‌تواند تا حوزه خزر امتداد پیدا کند، افزود: هم‌زمان با این فعل‌وانفعالات، ادبیات رسانه‌ای و محافل به‌ظاهر غیررسمی که در واقع بیان رسمی جمهوری آذربایجان به‌حساب می‌آید به‌سمت خصومت و حتی الفاظ کودکانه کشیده شده است.

ایران استاد ماهر خویشتن داری در ارتباط با همسایگان است

امام جمعه کالپوش بابیان اینکه این موضوع از وجود یک جریان شوم پشت این ماجرا حکایت دارد که به بعضی افراد در جمهوری آذربایجان اجازه گنده‌گویی و لاف گزاف داده است، ابراز داشت: حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران با منطقه ارمنستان و نیز حذف مرز ارمنستان در این منطقه که احتمالاً با تسلیم استان ارمنی سیونیک به آذربایجان صورت می‌گیرد، وضع ژئوپلیتیکی ایران در منطقه قفقاز را دچار مشکل می‌کند.

بهرامی بابیان اینکه اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد که در آن اردوغان به‌نوعی و علی‌اف به نوع دیگری به «بازی» گرفته‌شده‌اند، در ادامه تصریح کرد: این برای ایران و روسیه یک بازی نیست تا بتوانند آن را نادیده بگیرند.

وی بابیان اینکه ایران انقلابی به‌خوبی دریافته که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است، افزود: ایران استاد ماهر صبر و خویشتن‌داری خصوصاً در ارتباط با همسایگان است.

حُسن همجواری اصل اساسی برای ایران

امام جمعه کالپوش بابیان اینکه اصل اساسی برای ایران حُسن همجواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فی‌مابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است، ابراز داشت: هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود و قطعاً ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سو استفاده کند لذا دست ایران برای تنبیه صهیونیست‌ها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.

بهرامی بابیان اینکه برگزاری رزمایش اخیر در شمال غرب کشور و گوشمالی سخت تروریست‌ها در شمال عراق که هر دو طبق قوانین بین‌المللی و برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است، کماکان ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: این اقدامی که نشان از آمادگی ایران دارد بنابراین اظهارات ناپخته الهام علی‌اف در این باره، حاکی از دستپاچگی و خطاهای مکرر راهبردی او است.

وی بابیان اینکه ادعاهای بی‌اساس و بدون منطق «رافائل گروسی» که هر از چند گاهی و کاملاً هم‌سو با منویات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی‌مابین هیچ کمکی نمی‌کند، افزود: این بیان‌گر اراده جدی مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده علیه ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع سایت کرج، سخنان لجام‌گسیخته و ابهام‌آلود بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل، مذاکرات وین و شهید علی لندی نوجوان فداکار ۱۵ ساله از جمله محوریت سخنرانی این هفته نماز جمعه کالپوش بود همچنین در پایان مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی نیز در نماز جمعه برگزار شد.

کد خبر 5317470

منبع: مهر

کلیدواژه: کالپوش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران عکس استانها بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا علامه حسن زاده آملی کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول آبی در استان اردبیل با تکمیل بزرگترین سد مخزنی شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ در بازدید علی رمضان پور که باهمراهی امام جمعه و فرماندار شهرستان هوراند آذربایجان شرقی؛ مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل و برخی مسئولان محلی از سدعمارت بزرگترین سد مخزنی شمالغرب کشور با حجم ۱۱۸ میلیون متر مکعبی و پیشرفت ۹۸ درصدی که در بخش دره رود شهرستان انگوت انجام شد، وی از تعیین تکلیف روستا‌های موجود در حاشیه این سد بزرگ ملی و تملک اراضی آن برای تامین آب آشامیدنی و رونق بخش کشاورزی در شمال استان اردبیل خبر داد.

در این نشست بازرس کل قضایی استان اردبیل با اشاره به فصل الخطاب بودن قانون در تعیین تکلیف حقوق مردم و بیت المال بر تسطیح جاده روستای مالان آذربایجان شرقی به بال داغی توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، تخصیص آب به مراکز احداث پرورش ماهی و دامداری و حقابه کشاورزی و صنعت، برطرف کردن مشکلات برق رسانی، احداث مراکز فرهنگی و مذهبی در روستا‌های تازه ساخت و تملک اراضی و املاک برای اجرای عملیات عمرانی در آبگیری کامل این سد توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل تاکید کرد. در ادامه فرماندار و امام جمعه شهرستان هوراند آذربایجان شرقی هم با تشکر از اقدامات قانونی انجام یافته در رفع اختلافات تملک اراضی روستا‌های این استان در حاشیه سد عمارت انگوت توسط بازرسی کل استان اردبیل و شرکت آب منطقه‌ای، از تعامل هر دو استان در تحقق شعار سال خبرداد. سد عمارت بزرگترین سد مخزنی شمالغرب کشور با حجم ۱۱۸ میلیون متر مکعب و پیشرفت ۹۸ درصدی در بخش دره رود شهرستان انگوت در حال تکمیل است.

دیگر خبرها

  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • شمسایی: باید مراقب سلامت بازیکنانمان باشیم/پله به پله جلو می‌رویم
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • مراقب بیماری‌ها با منشأ اشعه رادیواکتیو باشیم
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی
  • تحول آبی در استان اردبیل با تکمیل بزرگترین سد مخزنی شمال غرب کشور