Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان لرستان در این آیین درخصوص این پروژه گفت: تنگ سیستان یکی از روستاهای محروم شهرستان پلدختر می باشد.
حمیدرضا کرم وند افزود:  با هماهنگی بین شرکت آبفا و سپاه پاسداران استان و خیّر آبرسان  طرح آبرسانی به این روستا مورد بهره برداری قرار گرفت..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اب و فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۶ درصد سدهای کرمانشاه پر است

علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از وضعیت مناسب بارش‌های سال آبی جاری یاد کرد و گفت : این بارش‌ها کمک بسزایی به بهبود ذخایر سد‌های استان کرده، بگونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۶۶.۵ درصد ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سد‌های استان پُر است.

وی حجم کنونی ذخیره سد‌های استان را نزدیک به ۹۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: میزان ذخیره سد‌های استان در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) حدود ۶۰۶ میلیون مترمکعب بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه آورد سد‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون را نیز بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین آورد سد‌های استان در سال آبی جاری به ترتیب مربوط به سد‌های داریان، شرفشاه و گاوشان بوده و سد گیلانغرب نیز کمترین آورد را داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از اهمیت آورد مناسب برای سد گاوشان نیز یاد کرد و افزود: این سد منبع مهم تامین آب شهر کرمانشاه خصوصا در شرایط اوج مصرف در ایام تنش آبی تابستان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: از بین سد‌های استان نیز در حال حاضر سد تنگ حمام سرریز کرده و سد آزادی نیز در آستانه سرریز قرار دارد.

مرادی از کمکی که بارش‌های امسال به بهبود وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی کرده یاد کرد و افزود: این کمک‌ها از دو جهت بود، اول آنکه به دلیل بارش‌های مناسب و وضعیت خوب آب‌های سطحی، برداشت چندانی از چاه‌ها و آب‌های زیرزمینی برای مصارف کشاورزی صورت نگرفت و از سوی دیگر این بارش‌ها تا حدودی به تغذیه آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی نیز کمک کرده است.

وی با بیان اینکه با این وجود باز هم کسری مخازن آب زیرزمینی کرمانشاه که نزدیک به یک میلیارد مترمکعب است به صورت کامل جبران نشده، عنوان کرد: این کسری تجمعی مربوط به اضافه برداشت چندین ساله از آبخوان‌ها است و در برخی سال‌های پر باران مانند ۱۳۹۸ به حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب نیز کاهش یافته، اما باز هم کسری قابل توجهی وجود دارد.

مرادی بر لزوم مدیریت مصرف آب و جلوگیری از اضافه برداشت از آبخوان‌ها تاکید کرد و افزود: همچنان حق کشت‌های آب بر و غیرمتعارف داده نمی‌شود و کشت این محصولات خط قرمز است. همچنین باید از کشت دوم محصولات آب بر مانند ذرت و... نیز خودداری شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه همچنین بر لزوم جایگزینی آب خاکستری و پساب بازچرخانی شده برای آب مصرفی بخش صنعت تاکید کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • بیش از ۶۶ درصد سدهای کرمانشاه پر است
  • مراسم بهره برداری از آسفالت معابر روستای میغان شهرستان نهبندان
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه
  • مدرسه ۱۸ کلاسه در حاشیه شهر زاهدان توسط وزیر کشور بهره‌برداری شد
  • ۱۲۸۶ متر پل در لرستان تکمیل و در حال بهره‌ برداری است
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان
  • آبرسانی به ۲۰۰ روستای کرمانشاه در سال ۱۴۰۳