Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@07:23:58 GMT

آموزش صنایع دستی به زندانیان زنجانی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۲۰۵۷

آموزش صنایع دستی به زندانیان زنجانی

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی، آموزش یکی از مهمترین مولفه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در استان گفت: این دوره‌ها به صورت تفکیکی و ویژه اقشار مختلف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا با همکاری اداره‌کل زندان‌های زنجان و در راستای حمایت از زندانیان به‌ منظور توانمندسازی، توسعه و افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی در زندان‌های استان، این معاونت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته گلیم‌بافی برای مددجویان کرده است.

خدایی‌فرد گفت: این دوره‌ها در زندان مرکزی زنجان و اردوگاه حرفه‌آموزی توسط اساتید و مربیان مجرب زنجان تحت نظارت این معاونت برگزار و همچنین برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها گواهی مهارت نیز صادر شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان بیان کرد: افزایش تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌ها و درآمدزایی برای مددجویان، از اهداف این دوره‌های آموزشی است که این  مهارت‌های آموزش داده شد شامل رشته گلیم‌بافی است و جمعاً به ۷۰ نفر در این کارگاه‌ها، آموزش داده‌شده است.

وی گفت: درصدد هستیم دوره‌های تخصصی بیشتری برای زندانیان سطح استان با همکاری این شرکت و اداره‌کل زندان‌های استان برگزار کنیم تا میزان مهارت زندانیان افزایش پیدا کند.

خدایی‌فرد همچنین از صدور ۶۱۰ مجوز صنایع‌دستی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ کارت شناسایی، ۵۳۱ صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی، یک جواز تاسیس کارگاهی و ۴ پروانه تولید کارگاهی بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان افزود: همچنین ۵۷ مجوز مشاغل خانگی که شامل ۵۰ فقره مجور پشتیبان و ۷ فقره مجوز پشتیبان برای رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان صادر شده است.

وی افزود: بیشتر آنها در رشته‌های ملیله­ کاری،چاقوسازی، مسگری، قلمزنی روی مس، چاروق دوزی، گلیم‌بافی، گیوه بافی، سفالگری و... فعالیت دارند.

خدایی فرد تأکید کرد: نزدیک به ۸۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که همگی دارای مجوز صنایع‌دستی هستند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان صنایع دستی زنجان میراث فرهنگی مجوز گلیم بافی صنایع دستی خدایی فرد اداره کل زندان ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تجهیز ۱۱ مرکز آموزش صنایع‌دستی در استان از محل اعتبارات ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳ مرکز آموزش نیز در دست احداث و تکمیل است.

او افزود: هزار و ۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده اند. 

شاهوردی اظهار کرد: پارسال هزار و ۱۰۰ نفر آموزش کوتاه‌مدت عمومی صنایع‌دستی را در رشته‌های مزیت‌دار استان از جمله حوله‌بافی، تراش سنگ، پخل‌بافی، خراطی سنتی، سوزن‌دوزی، گلیم بافی، پلاس بافی و سفال و سرامیک دیدند و ۱۸۰ نفر نیز در رشته‌های کوتاه‌مدت تخصصی از قبیل حوله بافی سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش دیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی این مدت ۱۵۰ صنعتگر استان موفق به اخذ درجه هنری و ۵ اثراستان در رشته‌های البسه محلی، پته‌دوزی، بافته‌های داری و رودوزی‌های الحاقی موفق به ثبت در فهرست آثار فاخر صنایع‌دستی کشور شدند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری