Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین هفته مهر ۱۴۰۰ تمامی بازار های مالی روند صعودی را در پیش گرفته بودند و در این بین بازار بورس گوی سبقت را از دیگر بازار های مالی ربود. بازار سرمایه در این هفته حدود ۳/۷ درصد رشد مثبت را تجربه کرد.

دلار بیشتر از یورو افزایش نرخ را تجربه کرد

در این هفته بازار ارز تحت تاثیر اخبار منفی سیاسی قرار گرفت و روند صعودی را در پیش گرفت که البته دلار تاثیر بیشتری نسبت به یورو پذیرفت و حدود ۳ درصد رشد کرد و از رده قیمتی ۲۸ هزار تومان در بازار آزاد عبور کرد همچنین یورو نیز ۰/۶ درصد در این هفته افزایش قیمت داشت و در کانال ۳۲ هزار تومانی در بازار آزاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش نرخ ارز بر بازار طلا و سکه تاثیر گذاشت

افزایش قیمت ارز سبب شد سیگنال روند صعودی نرخ به بازار سکه و طلا هم منتقل شود به طوری که در هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱/۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است همچنین هر قطعه سکه طرح جدید در این هفته حدود یک درصد به ارزش آن افزوده شده است.

محمد کشتی آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: بازار طلا و سکه در هفته گذشته همچنان با رکود همراه بود و به دلیل افزایش نرخ ارز روند صعودی داشت. متغیرهای وابسته به نرخ طلا و سکه زیاد است، مهمترین آن اونس جهانی و نرخ ارز است که پیش بینی قیمت آن ها در روزهای آینده بسیار مشکل است.

کشتی آرای در ادامه با پیش‌بینی قیمت‌ها طی هفته دوم مهر ماه بیان کرد: باتوجه به روند کاهشی اونس جهانی طی روز‌های گذشته و نبود تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه، اگر روند صعودی دلار متوقف شود در هفته دوم مهر ماه شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

دلار به ۳۰ هزار تومان خواهد رسید!

مهدی جانجان کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آینده گفت: نرخ ارز تابعی از اتفاقات سیاسی و اقتصادی است. کشور زمانی که وارد یک بحران طبیعی بشود ممکن است نرخ ارز دچار نوساناتی بشود اما زمانی که کشور وارد بحران اقتصادی شود سبب می شود نرخ ارز تغییرات بیشتری دارد از طرف دیگر انواع تنش های سیاسی و اقتصادی، تاثیر خود را بر نرخ ارز می گذارد.

او افزود: اخبار منفی در نرخ ارز تغییراتی را ایجاد خواهد کرد اما این فرآیند زودگذر خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: نا گفته نماد برخی افراد و دلالان از این اخبار منفی سوءاستفاده می کنند و توازن بازار ارز را برهم می زنند از طرف دیگر به دلیل تحریم ها محدودیت های اقتصادی و ارزی ، در واقع به دلیل مدیریت نادرست منابع ارزی شاهد این چنین نوسان های شدید در برخی از زمان ها خواهیم بود.

او افزود: کمبود ارز در بازار خود باعث افزایش قیمت آن می شود. وقتی توازن عرضه و تقاضا برهم بخورد و سمت عرضه در بازار تضعیف شود قمیت ارز افزایش می یاید لذا برای تعادل آن اقدام به ارز پاشی می شود تا نرخ ارز بالاتر نرود که این امر راه حلی کوتاه مدت است و با این ارز کالایی مبادله نمی شود.

جانجان تصریح کرد: با توجه به میزان محدود ارز در کشور قیمت آن می تواند رشد کند و امکان دارد وقتی که نرخ دلار از کانال ۲۸ هزار تومان عبور کند با شرایط موجود نرخ ارز مجدد رشد کند و تا کانال ۳۰ هزار تومان در آینده برسد.

افزایش نرخ دلار سبب افزایشی شدن ارزش معاملات سهام ها می شود

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که وضعیت بورس در هفته پیش رو به چه صورت خواهد بود؟، اظهار کرد: شاخص کل و شاخص هم وزن هر دو در سطح حمایت خوبی قرار دارند. به جز این نکته، نرخ دلار نیز در چند روز اخیر رشد داشته که خود یک انگیزه ای برای خرید سهام و افزایشی شدن ارزش معاملات است.

او بیان کرد: طی دو هفته اخیر ارزش معاملات بسیار کاهش یافته و ترس بر بازار سرمایه قالب شده است. اما احتمالا طی هفته آتی، بورسی با روندی متلاطم داشته باشیم.

کارشناس بازار سرمایه افزود: لازم به ذکر است در هفته‌ای که گذشت وضعیت تک سهم ها مناسب بود. انتظار می‌رود در هفته آتی نیز روند شاخص هم وزن که نشانگر دقیق‌تری از رشد و کاهش شرکت‌های کوچکتر بازار است مثبت و صعودی باشد.

دارابی در پاسخ به این پرسش که، چه عواملی در هفته آتی بر روی روند بازار سرمایه موثر است؟ گفت: وضعیت بازارهای جهانی، نرخ دلار، تنش‌های سیاسی و گزارش های شهریور ماه که در حال تکمیل و ارسال بر روی سامانه کدال است می‌توانند از عوامل موثر بر روند آتی بازار باشند.

او بیان کرد: همچنین در روز چهارشنبه مقام معظم رهبری نامه ممنوعیت واردات لوازم خانگی را به دولت ارسال کردند که خبر بسیار مهمی است برای صنایع لوازم خانگی است. صنعتی که بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات آن در سال های گذشته به دلیل واردات بی رویه ورشکسته شده بودند.

این کارشناس بازار سرمایه به صنایع پیشتاز هفته آتی اشاره کرد و گفت: صنایعی همچون فلزات اساسی، پتروشیمی، معدنی‌ها و لوازم خانگی می‌توانند پیشرو بازار در هفته پیش رو باشند.

در پایان باید عنوان کنیم که بازار سرمایه در هفته آتی باید با عوامل مثبت و منفی گوناگونی دست و پنجه نرم کند که هر کدام به سهم خود می‌توانند باعث رشد یا کاهش شاخص‌های بورس شوند. از پایین بودن ارزش معاملات گرفته تا افزایش نرخ دلار و گزارش‌های ماهانه و ۶ ماهه شرکت‌ها، که می‌توانند بازار را تحت تاثیر قرار دهند. عواملی که میزان اثرگذاری آن‌ها را تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت دلار بازار سکه بازار سهام بازار سرمایه ارزش معاملات افزایش قیمت روند صعودی افزایش نرخ هزار تومان بازار طلا طلا و سکه هفته آتی نرخ دلار نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ یک بام و دو هوا در بازار طلا
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 فروردین 1403/ یک بام و دو هوا در بازار طلا
قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه روند متوازنی نداشت. قیمت طلا و برخی قطعات سکه متاثر از افزایش اونس جهانی طلا و رشد محدود دلار صعودی اما سکه بهار کاهشی شد. برخی معامله‌گران معتقدند روند بازار طلا در مسیر اصلاح قرار گرفته است.


به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه با کاهش ارزش بازگشایی شد اما در ادامه معاملات، قیمت طلا، سکه‌های امامی و گرمی افزایشی شد. سکه بهار آزادی در پنجمین روز هفته تنها قطعه کاهشی بازار بود و نیم و ربع‌سکه نیز نسبت به روز سه‌شنبه بدون تغییر قیمت معامله شدند.


ورود پلکانی به بازار طلا همچنان سودآور است
کارشناسان اقتصادی همچنان بر ورود پلکانی به بازار طلا تاکید دارند و معتقدند هرگونه پیش‌بینی در این بازار به روند قیمت دلار و رخدادهای سیاسی بستگی دارد. به اعتقاد تحلیلگران بازارهای مالی، برای حرکت بعدی سکه باید چشم به تغییرات قیمتی اونس جهانی داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد سیگنال اخبار سیاسی فعلاً قوی‌تر از فراز و فرود فاکتورهای اثرگذار بر بازار داخلی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۳۸۸ دلار در حال معامله است و نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۱۰ دلاری دارد.


سکه بهار کاهشی شد
سکه امامی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۵۸ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی روز چهارشنبه بود و با افت ۲۲۵ هزار تومانی با رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی معامله شد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم‌‌سکه و ربع‌سکه بدون تغییر ماند. این قطعات به‌ترتیب با رقم‌های ۲۶ میلیون تومان و ۱۶ میلیون تومان معامله شدند.


 سکه گرمی نیز روز چهارشنبه در دسته افزایشی‌های بازار سکه قرار گرفت و با رشد ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم هفت میلیون و ۲۲۰ هزار تومانی ایستاد.

راه حباب سکه از قیمت جدا شد
قیمت طلا روز چهارشنبه نسبت به قطعات سکه افزایش بیشتری داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۵۰ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۶ میلیون ۶۶۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۳۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۸۴۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز سه میلیون و ۷۹۵ هزار تومان شد.

حباب سکه روز چهارشنبه برخلاف قیمت قطعات سکه روند یکدست کاهشی داشت و تنها حباب سکه گرمی ۴۴ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه امامی ۲۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۶۴۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۳۴ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱۷ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹