Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:13:01 GMT

۳۰۰ تُن گلاب از میمند فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۴۳۵۵

۳۰۰ تُن گلاب از میمند فارس صادر شد

 سید کاظم موسوی شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  گلاب یکی از مهم ترین کالاهایی است که ظرفیت  خوبی برای  صادرات دارد و بر این اساس افزون بر  ۳۰۰ تن گلاب میمند به کشورهای انگلستان، امارات، کویت و افغانستان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه محصول گلاب و عرقیات به دلیل استقبال بی نظیرشان در سایر کشورها می توانند ارز آوری خوبی برای کشورمان داشته باشد، افزود:  صادرات این حجم از گلاب میمند، بیش از ۶۰۰ هزار دلار ارز آوری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد بیان داشت: سطح کشت گل محمدی در شهرستان فیروزآباد و میمند یک هزار و ۹۶۰ هکتار است که به عنوان قطب تولید گل محمدی در کشور محسوب می‌شود.

 موسوی گفت: سالانه بیش از ۵ هزار و ۸۸۰ تُن گل محمدی از باغ‌های فیروزآباد و میمند برداشت می‌شود.

وی به تولید سالانه ۱۱ میلیون لیتر گلاب در این شهرستان و بخش میمند اشاره کرد و بیان داشت: سطح کشت گل نسترن در ۵۰ هکتار و تولید ۲۲۵ تن گل نسترن از دیگر تولیدات گل در میمند فیروزآباد است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد افزود:  ۱۱ میلیون لیتر سایر عرقیات از دیگر تولیدات و فراوری شهر میمند فیروزآباد است.

شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی افغانستان کویت فیروزآباد انگلستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افغانستان کویت وزارت جهاد کشاورزی افغانستان کویت فیروزآباد انگلستان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز ۷ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، تاکید کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حاجی رضا گفت: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان