Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:17:22 GMT

بازگشت شادی به کیش

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۴۴۳۲

بازگشت شادی به کیش

به گزارش ایرنا، کیش به واسطه میزبانی از برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همواره در بین مردم به عنوان جزیره شاد شهره است اما در دوران شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و کنترل این ویروس اخبار کمتری از این دست رویدادها در جزیره به گوش می رسید.

این وضعیت به گونه ای بود که کیش در تابستان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ لقای برگزاری جشنواره تابستانی و گرمای فرح بخش آن را به لقایش بخشید تا بتواند سلامت جزیره را برای تداوم فعالیت فعالان گردشگری آن در دوران کرونا تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا از مرداد سال جاری روند واکسیناسیون جزیره کیش قوت گرفت و اصناف و فعالان گردشگری با همراهی خود با اعمال محدودیت های شدید کرونایی توانستند در ۲ ماه طاقت فرسای پیک پنجم کرونا (تیر و مرداد) دوباره آرامش نسبی را به جزیره بازگردانند.

شرایط سفر به کیش فراهم است

روند بهبود کیش از لحاظ کاهش زنجیره انتقال کرونا به گونه ای رقم زده شد که در ابتدای شهریور امسال از حالت قرمز خارج و به تدریج در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفت و به گفته سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم اکنون شرایط سفرهای مجدد به این جزیره مهیا شده است.

سعید پورعلی اظهار داشت: از زمستان ۱۳۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ با کمک و همدلی جوامع صنفی، ساکنان و فعالان بخش خصوصی توانستیم جانی دوباره به گردشگری کیش ببخشیم و در حال حاضر نیز با تسریع واکسیناسیون عموم مردم در این منطقه، جزیره روزهای خوبی از لحاظ رونق اقتصادی و صنعت گردشگری پیش رو دارد.

وی با اشاره به اهمیت بعد گردشگری جزیره کیش بر لزوم بازتاب صحیح از شرایط، امنیت، ایمنی، سلامت و تدابیری که بخش های مختلف و صنوف این منطقه برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در نظر گرفته اند تاکید کرد و یاد آور شد: پیش بینی می شود با تداوم روند فعلی و همکاری فعالان بخش خصوصی پس از پایان ماه صفر رونق گردشگری جزیره از سر گرفته شود.

صدای کنسرت ها در کیش دوباره به گوش می رسد

پورعلی با بیان اینکه اکنون روند واکسیناسیون در جزیره به خوبی پیش می رود افزود: برای حفظ شرایط خوب کیش نباید به بهانه واکسیناسیون در رعایت پروتکل های بهداشتی قصوری صورت گیرد تا نیمه دوم سال جاری را با همراهی بخش خصوصی پر قدرت به سمتی حرکت کنیم که فصل های پاییز و زمستان پذیرای گردشگران از سراسر کشور باشیم.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت ها، صنوف جزیره با نجابت مثال زدنی با همکاری ستاد مقابله با کرونا پنج پیک بحرانی شیوع این ویروس را پشت سر گذاشتند، انتظار می رود با اتمام تزریق دُز دوم واکسن، آرامشی در جامعه حاکم می شود تا بخش کوچکی از زیان های مالی را التیام بخشد.

وی با بیان اینکه در سال جاری به علت شرایط کرونایی شرایط برگزاری کنسرت ها کمتر در جزیره فراهم بود گفت: با تداوم روند مطلوب جزیره اجرای کنسرت ها از ۱۶ مهر در جزیره با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دوباره آغاز خواهد شد.

رعایت پروتکل ها همچنان در دستور کار باشد

شاید تسریع در روند واکسیناسیون کیشوندان را بتوان یکی از علت های کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا دانست به گونه ای که این جزیره هم اکنون از معدود مناطق کشور است که روند تزریق ذُز اول در آن به اتمام رسیده و تمرکز کادر درمان بر روی تزریق دُز دوم است.

سخنگوی شورای سلامت کیش نیز با اشاره به اینکه مهلت تمدید شده تزریق دُز اول واکسن کرونا در کیش روز گذشته به پایان رسیده است یادآور شد: از آغاز طرح واکسیناسیون کرونا ۴۱ هزار و ۳۵۳ دُز واکسن در نوبت اول به ساکنان جزیره کیش تزریق شد.

محمدرضا رضانیا گفت: براساس آمار تجمیعی واکسیناسیون کرونا ۵۸ هزار و ۱۰۲ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده که ۱۳ هزار و ۷۴۹ دُز آن نوبت دوم است.

وی افزود: اگر بیمار هستید، یا احساس بیماری دارید، لطفادر خانه بمانید و حتی اگر واکسینه شده‌اید باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنید.

رضانیا اضافه کرد: از تجمع دوری کنید و اگر مجبور بودید حتما از ماسک ترجیحا ۲ ماسک استفاده کنید چراکه انجام این کارها در صورت ابتلا و ناقل بودن ناخودآگاه شما از اطرافیان محافظت می‌کند.

با توجه به اینکه وضعیت جزیره کیش از نظر شیوع ویروس کرون کمی بهبود پیدا کرده است باید گفت رعایت پروتکل های بهداشتی لازمه تداوم این وضعیت و حرکت جزیره به سمت رونق اقتصادی است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور (آخرین تاریخ آمار ارایه شده به رسانه ها) در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا ) شناسایی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش سعید پورعلی جزیره کیش طرح واکسیناسیون کرونا سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش سعید پورعلی ویروس کرونا کیش سعید پورعلی جزیره کیش طرح واکسیناسیون کرونا سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان محدودیت های کرونا ویروس کرونا پروتکل ها جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رهام یوسف نژاد افزود: ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به عفونت‌های حاد تنفسی مبتلا شده‌اند که مهمترین آنها ویروس‌های آنفلونزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها هستند.

وی ادامه داد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی بیشتر به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گسترش عفونت‌های تنفسی را بیشتر از راه قطرات ریز تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل عنوان کرد.

وی با بیان این‌که با ورود ویروس به بدن مخاط ملتهب و آلوده می‌شود، عنوان کرد: خارش گلو، سرفه، آب ریزش بینی، کاهش اشتها، بی حالی، بدن درد و سر درد از نشانه‌های معمول ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

یوسف نژاد اظهار کرد: رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

وی شست و شوی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و اداره‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های آلوده را در پیشگیری از ابتلا به عفونت موثر دانست.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که مراجعه به موقع به‌پزشک می‌تواند عوارض بیماری را کاهش دهد، اضافه کرد: افراد پر خطر در زمان ابتلا دارو‌های ضد ویروسی را بنا به تشخیص و دستور پزشک مصرف و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی گفت: استراحت، نوشیدن آب و مایعات کافی برای بهبودی این بیماران توصیه می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شادی و حمایت مردم جزیره قشم از عملیات وعده صادق
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • چطور اقامت خود را در کیش خاطره انگیز کنید؟
  • اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر