Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@20:10:56 GMT

انتظار همدان از دولت قوی: انتصاب استاندار قوی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۴۷۷۴

انتظار همدان از دولت قوی: انتصاب استاندار قوی

خبرگزاری فارس-همدان: وجود سه وزیر یا به عبارتی چهار وزیر از استان همدان در کابینه سیزدهم نشان می‌دهد استان همدان از نظر نیروی انسانی در سطح مدیریت کلان، استانی برجسته و در تراز بالاست. این اتفاق نه در این دولت بلکه در دولت‌های پیشین نیز مسبوق به سابقه است و اغلب مدیران اهل همدان در سطوح عالی وزارتخانه‌ها دارای مسئولیت بوده و همچنان نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این نیروها که نشان از یک ظرفیت بالا در استان دارد، هنوز همدان از نظر توسعه و پیشرفت به نقطه دلخواه نرسیده و حتی آنچنان که باید و شاید در این مسیر نیز حرکت خود را پیش نمی‌برد، حتی اگر مدیران ارشد و نمایندگان استان در مجلس در سخنرانی‌های خود چنین ادعاهایی داشته باشند چراکه زمانی ما ادعای پیشرفت و توسعه را قبول خواهیم کرد که حداقل نرخ بیکاری به طور واقعی کاهش یافته باشد و قدرت خرید مردم نیز در حدقابل قبولی افزایش یابد. واقعیت‌های جامعه را باید هنگامی که در بطن مردم هستیم  از زبان آنها بشنویم، مردم به خوبی می‌دانند که کدام مسؤول به آنها خدمت کرده است. بنابراین وقتی از استاندار صحبت به میان می‌آید، اسامی چند نفری بیشتر ورد زبان‌ها نیست و این واقعیت موجود در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

با توجه به دو نکته فوق یعنی وجود افراد شاخص در استان و اهمیت پیشرفت و توسعه آبادانی در همدان، از دولت مردمی انتظار می‌رود استانداری برای همدان تعیین کند که مطالبات این مردم را پاسخگو و استان را در ریل واقعی پیشرفت قرار دهد.

نگرانی مردم مومن و انقلابی دارالمجاهدین که همواره در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایمردی خود را به خوبی نشان دادند، در این حوزه زمانی افزایش می‌یابد که انتخاب افراد ناکارآمد مسبوق به سابقه در دولت‌های گذشته بوده و شایعات فعلی نیز به آن دامن می‌زند. طبیعی است که وزارت کشور از چند و چون نیروها و افراد مطرح برای استانداری همدان به خوبی آگاه است و انتظار مردم مومن و انقلابی نیز همین است که ورای فشارهای برخی از افراد که آنها را پدرخوانده‌های همدان می‌خوانند و یا نمایندگانی که در شعار سخن از حق دولت در انتصاب استاندار می‌زنند و در پشت پرده به دنبال استانداری گوش به فرمان هستند، مدیری توانمند منصوب کند.

لذا مردمی که همواره در بزنگاه‌های تاریخ نشان دادند که به انتخاب درست دست می‌زنند و اغلب کمترین حاشیه‌ها را داشته به طوری که خیال دولتمردان همیشه از آن آسوده بوده، انتظار دارند استانداری توانمند سکان استان آنها را در دست بگیرد.

دولت مردمی و مدیران بدانند که عملکرد آنها در نزد مردم آشکار است و آنها می‌دانند استانداری و مدیران انتصابی تا چه اندازه در حد و اندازه‌های دارالمجاهدین خواهند بود. رأی مردم استان همدان در انتخابات‌ گذشته به ویژه در دو دوره پیشین ریاست جمهوری نشان داده که آنها می‌دانند دولتمردان چه عملکردی در استان آنها داشتند.

رأی بالای استان همدان به آیت‌الله رئیسی در انتخابات دوازدهم و مشارکت کمتر مردم در انتخابات گذشته باید هشداری به همه مسئولان از جمله مدیران و نمایندگان باشد و آنها به خود بیایند و دلایل این کاهش مشارکت را جستجو کنند. این مطلب می‌تواند هشداری به دولت سیزدهم نیز باشد که عکس‌العمل های هوشمندانه مردم همدان را باید جدی گرفت و به آنها پاسخ داد. قطعاً نتیجه انتصابات امروز در انتخاب آینده مشخص خواهد شد.

 امید است دولت مردمی راه دولت پیشین در استان همدان را ادامه ندهد و نیروی توانمند و بومی را  برای استانداری همدان برگزیند و با این اتفاق به یکی از مطالبات جدی همدانی‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخاب استاندار همدان دولت قوی دولت مردمی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود

استاندار سمنان گفت: تمام درخواست‌های مردم بر مبنای موضوع و یا مشکلات بیان شده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دور دوم هیأت دولت به استان سمنان سامانه تلفنی بیان مشکلات و درخواست‌های مردم در استان راه اندازی شده بود، تاکید کرد: در زمان حضور هیأت دولت و رئیس جمهور در استان ۴۷ هزار و ۵۰۰ درخواست مردمی توسط سامانه سامد به ثبت رسیده است.

وی از ثبت درخواست‌های مردمی برای ارجاع و پیگیری توسط دولت خبر داد و افزود: تمام درخواست‌های مردم بر مبنای موضوع و یا مشکلات بیان شده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه پیش بینی می‌شد که تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۱ موسوم به سامد ویژه سفر استانی بسیار باشد در نتیجه ۶۰۰ اپراتور تلفنی در زمان حضور هیأت دولت به‌کارگیری شد، گفت: استقبال مردم از سامانه ارتباط مردمی دولت بسیار خوب بوده است.

هاشمی با بیان اینکه سامانه اینترنتی ۱۱۱ نیز در کنار سامانه تلفنی برای ثبت درخواست‌های مردمی طراحی شده بود که خوشبختانه مردم از این طریق نیز توانستند مطالبات خود را بیان کنند، افزود: ستاد‌های جمع‌آوری نامه‌های مردمی نیز در زمان حضور هیأت دولت به استان حضور داشته و فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی خود را موظف به رسیدگی تمام درخواست‌های مردمی می‌داند، گفت: در مجموع درخواست‌های مردمی از دولتمردان در طول سفر هیأت دولت به استان از ۱۲۰ هزار مورد نیز بیشتر شده است.

دیگر خبرها

  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان
  • شفقت استاندار لرستان شد