Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی اظهار داشت: برای ساماندهی و رفع مشکل نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت آنها نیز موضوع در اسرع وقت به سازمان امور استخدامی کشور منتقل خواهد شد.

واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

وزیر بهداشت همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد که تزریق واکسن و حتی با جشن پایان واکسیناسیون نباید و نمی توان آن را نیز به معنای پایان کرونا تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر عین اللهی یادآور شد که کرونا همچنان هست و هدف ما از تزریق واکسن این است که بتوانیم با واکسیناسیون شدت کرونا را کاهش دهیم.

او گفت:  ماسک زدن ، فاصله گذاری و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی کردن حتی پس از تزریق واکسن همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد و نباید اینگونه تلقی کرد که با زدن دو دُز واکسن کرونا تمام شده است؛ کرونا به این راحتی تمام شدنی نیست.

وی استقبال از تزریق واکسن در ایران را خوب، مثبت و امیدوارکننده در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا دانست وبا اشاره به اطمینان بخشی مردم در خصوص واکسناسیون نیز گفت: واکسن زدن در کشور ما موضوع جدیدی نیست.

وی ابراز داشت: سال های متمادی است که واکسیناسیون در ایران انجام می شود و حتی هر کودک خردسالی باید واکسن علیه انواع بیماری ها از سیاه سرفه ، کزاز و سایر بیماری های ویروسی را انجام دهد؛ چیز جدی نیست و مردم نیزهم اینک و در این شرایط باید از زدن واکسن کرونا استقبال کنند.

او تزریق واکسن علیه بیماری ها در کشورمان را امری عادی تلقی می کند و تاکید کرد که تاثیر تزریق واکسن این است که ایمنی بدن را برای مقابله با میکروب ها افزایش می دهد.

۶۴ درصد ایرانیان واکسینه شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت که تاکنون ۸۵ میلیون دُز انواع واکسن وارد کشور شده و نزدیک به ۵۵ میلیون دُز نیز تزریق انجام شده است.

وی یادآور شد که به طور نسبی تاکنون ۶۴ درصد مردم واکسیناسیون علیه کرونا را در کشورمان انجام داده اند و ظرف یک هفته آینده به حدود ۷۰ درصد خواهد رسید.

عین اللهی همچنین گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیز به صورت تدریجی در حال انجام است و هم اینک گروه آموزشی متوسطه و بعد از آن دوره ابتدایی کلاس های حضوری خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی و بتدریج از سر خواهند گرفت.

وی اشاره به بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی نیز از ۱۵مهرماه جاری نیز گفت: برای بازگشایی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم نیز امروزشنبه دهم مهرماه در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گیری لازم انجام می شود.

عین اللهی تصریح کرد: تعداد دانشجویان برای سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه های علوم پزشکی کشور را نیز نزدیک به ۲۵۰هزار دانشجو در رشته های مختلف عنوان کرد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم همچنین گفت که بسیاری از معلمان و دانشجویان سراسر کشورتاکنون واکسینه شده اند و هم اینک فضای لازم تا حدود زیادی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فراهم است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری پس از سفر یک روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور در نشست خبری شامگاه جمعه یاسوج را به مقصد تهران ترک کرد.

بازدید رییس جمهوری از سد در دست ساخت تنگ سرخ، دیدار با مناطق عشایری تنگه گرگو بویراحمد، دیدار با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای کهگیلویه و بویراحمد ، بازدید جمهوری ازشهر زلزله زده سی سخت حضور در نشست شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت الله رییسی به کهگیلویه و بویراحمد بود.

رییس جمهور پس از ورد به فرودگاه یاسوج بلافاصله  به همراه وزیر نیرو ابتدا از عملیات اجرای سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد بازدید کرد و با گرفتن گزارش از مسئولان، دستورات لازم را داد. وی مطالبات کارگران  و مردم منطقه را شنید و تاکید کرد اجازه نمی دهد حق هیچ کارگری ضایع شود.

آیت الله رییسی  سپس به  میان عشایر غیور منطقه  گرگوی بویراحمد رفت و با عشایر  و بزرگان و ریش سفیدان عشایر مدت زمان قابل توجهی گفت و گو کرد.

رییس جمهور در برنامه پیش بینی نشده ای در بین راه در تعدادی از اجتماعات مردمی که خواستار دیدار  با رییس جمهور بودند حاضر شد و به حرفهای آنها گوش داد.

آیت الله رییسی پس از آن در جمع نخبگان شهر یاسوج حضور یافت و دغدغه ها و مشکلات آنها را شنید و پاسخ داد.

در ادامه وی به شهر زلزله زده سی سخت رفت تادر جریان روند بازسازی این شهر از نزدیک قرار گیرد.

رییس جمهوری در ادامه به شورای اداری استان رفت تا به جمع بندی برنامه ها و مسائل مربوط به سفر استانی پنجم بپردازد.

وی همچنین در خاتمه در نشست مطبوعاتی شرکت کرد و از طرحها و مصوبات پیش بینی شده برای محرومیت زدایی از استان کهگیلویه و بویراحمد سخن گفت.

رییس جمهوری پس از پایان نشست مطبوعاتی و رسانه ای به اتفاق وزیران همراه عازم فرودگاه یاسوج شد و با بدرقه مسئولان استان، یاسوج  را به قصد تهران ترک کرد.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۸) استان های شمالی دوباره گرفتار ترافیک شدند کارنامه نهایی پذیرفته شدگان کنکور۱۴۰۰ منتشر شد ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد آغاز واکسیناسیون دهه هشتادی‌ ها + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بهرام عین اللهی کهگیلویه و بویراحمد تزریق واکسن رییس جمهوری دانشگاه ها عین اللهی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که پس از گذشت ۱۹۳ روز از جنگ، نگرانی زیادی در مورد توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های این باریکه وجود دارد.

این وزارتخانه اشاره کرد که شواهد نشان می‌دهد ژنراتورهای برق در بیمارستان‌های غزه هر لحظه ممکن است از کار بیفتد که این مسئله منجر به وقوع فاجعه‌ای بهداشتی خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه تمامی نهادهای ذی‌ربط را به تهیه ژنراتورهای جدید یا تلاش برای بازگرداندن خطوط برق به بیمارستان‌ها فراخواند.

کد خبر 6079676 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تبدیل شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار یک تیر با چند نشان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند