Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل در دادگستری آذربایجان غربی با میانجی گری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه خبر داد. خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سیزدهمین پرونده قتل در دادگستری آذربایجان غربی با میانجی گری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، در ادامه افزود: با میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه درجلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۱ سال حبس از زندان آزاد گردید.
وی افزود: در پی درخواست زندانی محکوم به قصاص از شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه مبنی بر انجام مذاکرات صلحی با اولیای دم جهت بخشش وی، پرونده در دستور کار این شعبه قرار گرفته و به حول و قوه الهی و با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های محلی و ریش سفیدان موفق شدند پس از ۱۱ سال رضایت اولیای دم را جهت بخشش قاتل جلب نموده و زمینه آزادی زندانی و رهایی وی از قصاص را فراهم آورند.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف ارومیه و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف بیان داشت: با توجه به حضور روحانیت معزز، روسای ایلات و عشایر و متنفذین منطقه در ترکیب شعب شورا‌های حل اختلاف و هسته‌های جهادی بخشایش، این مجموعه‌ها از توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل وطایفه‌ای را می‌باشد.
عتباتی در پایان با تأکید بر جایگاه رفیع عفو وگذشت گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، مهربانی، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.   بیشتر بخوانید: گذشت از قصاص در دوازدهمین پرونده قتل عمد به همت دستگاه قضایی آذربایجان غربی   انتهای پیام/ برچسب ها: گذشت اولیای دم قتل دستگاه قضایی آذربایجان غربی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گذشت اولیای دم قتل دستگاه قضایی آذربایجان غربی دادگستری آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری حل اختلاف پرونده قتل اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت